نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه مطرح کرد:

احتمال اپیدمی شدن آنفلوآنزا در مناطق زلزله‌زده / شرایط بهداشتی قابل قبول است

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه گفت:با شرایط موجود دیگر نگران اپیدمی بیماری در مناطق زلزله‌زده نیستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه با قابل قبول دانستن وضعیت بهداشتی این مناطق، گفت: با شرایط موجود دیگر نگران اپیدمی بیماری در مناطق زلزله‌زده نیستیم.

طیب قدیمی در گفتگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به وضعیت بهداشتی نرمال مناطق زلزله زده، گفت: باشکستن گرما و اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته در حال حاضر وضعیت بهداشتی این مناطق به حد قابل قبول و نرمال رسیده است.

وی با اشاره به کاهش جمعیت زلزله زدگان "کانکس‌نشین" گفت: با روند ساخت و ساز صورت گرفته در مناطق زلزله‌زده بخشی از زلزله زدگان در خانه‌های خود مستقر شده‌اند و به تدریج جمعیت کانکس‌نشین در این مناطق در حال کاهش است.

وی افزود: در این شرایط هم اکنون کمبودی در بحث سرویس‌های بهداشتی و حمام نداریم.

قدیمی یکی از معضلات مناطق زلزله‎زده را بحث نخاله‌های ساختمانی عنوان کرد و افزود: متاسفانه جمع‌آوری نخاله‌ها در روستا‌ها به وضعیت ایده‌آل نرسیده و باید هرچه سریعتر در این زمینه اقدام شود.

وی افزود: در شهر‌ها هم به خاطر حجم ساخت و ساز باز هم نخاله انباشت شده وجود دارد که باید برای جمع آوری آن اقدام شود.

قدیمی با اشاره به شکسته شدن گرمای هوا، گفت: تقریبا یک ماه از فصل گرما مانده و اوج گرما را پشت سر گذاشته‌ایم و با توجه به اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته از جمله انجام چندین مرحله سم‌پاشی عملا نگرانی برای بروز اپیدمی بیماری نداریم.

وی با بیان اینکه تاکنون اپیدمی بیماری در مناطق زلزله زده گزارش نشده، گفت: خوشبختانه اقدامات کنترلی و پیشگیرانه جواب داده و تاکنون اپیدمی بیماری نداشته ایم و احتمال می‌دهیم از این به بعد هم نداشته باشیم.

این مسئول یادآور شد: در بحث جمع آوری روان آب‌ها و تامین آب شرب درمناطق زلزله زده نیز به همت مسئولین هم اکنون مشکلی وجود ندارد.

قدیمی با اشاره به نزدیک شدن فصل پاییز و سرمای هوا، گفت: از هم اکنون اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار دارد و آماده هستیم تا مانند سال گذشته بحث واکسیناسیون آنفلوآنزا را انجام دهیم تا بتوانیم مانع اپیدمی احتمالی آنفلوآنزا شویم.

 

منبع:ایسنا

انتهای پیام/ی

 

شرایط بهداشتی در مناطق زلزله زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار