خریداری ۱۸۹ هزار تن گندم از کشاورزان استان ایلام/پرداخت مطالبات گندم کاران ادامه دارد

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: ۱۸۹ هزار تن گندم معمولی و دورم با پایان یافتن فصل برداشت از کشاروزان استان خریداری شد.

خریداری189 هزار تن گندم از کشاورزان استان ایلام

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; کامران سیلمان پور مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: قبل از پایان برداشت پیش بینی‌ها حکایت از خرید ۲۰۰ هزار تن گندم داشت که این رقم به علل مختلف از جمله شرایط نامساعد جوی در فصول پاییز، زمستان و اوایل بهار محقق نشد.

وی افزود: از این مقدار گندم خریداری شده ۳۰ هزار تن گندم دروم و ۱۵۹ هزار تن نیز گندم معمولی بوده که در قالب ۴۰ هزار محموله به سیلو‌های ذخیره گندم حمل شد.

سلیمان پور اضافه کرد: ۳۷ هزار تن از گندم مازاد ذخیره شده استان ایلام تاکنون به دیگر استان‌های متقاضی دریافت گندم حمل شده و عملیات حمل گندم کماکان ادامه دارد.

وی درباره پرداخت مطالبات گندم کاران افزود: ۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال از مطالبات گندم کاران به آن‌ها پرداخت شده و ۴۵۰ میلیارد ریال دیگر هنوز وصول نشده است.

سلیمان پور با بیان اینکه همه گندم کاران حداقل ۵۰ درصد از مطالبات خود را دریافت کرده اند، اظهار داشت: در مجموع ۸۲ درصد بهای گندم پرداخت شده و ۱۸ درصد آن باقی مانده که به تدریج در حال پرداخت است.

سلیمان پور با اعلام اینکه عملیات خرید گندم در سال زراعی جاری از اوایل اردیبهشت ماه آغاز و تا اواخر مردادماه ادامه داشت، گفت: بهای تضمین شده خرید گندم از کشاورزان برای گندم معمولی ۱۳ هزار و گندم دروم ۱۳ هزار و ۳۰۰ ریال بود.

انتهای پیام/اس

 

برداشت گندم در ایلام با خرید ۱۸۹ هزار تن پایان یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.