عضو شورای شهر شیراز خبر داد؛

حال شیراز در طبابت خوب نیست

عضو شورای شهر شیراز گفت: همه‌ی سوابق و سلایق طب و طبابت شهر شیراز را به تاریخ می‌سپارم و تاکید می‌کنم که حال شیراز خوب نیست و شهروندان این شهر از نرم استاندارد سلامت فاصله دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ قاسم مقیمی عضو شورای شهر شیراز در پنجاه و یکمین جلسه علنی شورا، ضمن فرا رسیدن اول شهریور ماه، هم‌زمان با زادروز بوعلی سینا، گفت: وظیفه حاکمیت در بخش سلامت تاکید و توجه دادن بر پیشگیری و آگاهی بخشی به عامه مردم است و امر درمان امری سودآور است که باید سرمایه گذاران بخش خصوصی ورود کنند و دولت کمتر باید در این عرصه نقش آفرین باشد.

وی با انتقاد به طبابت در استان، افزود: همه‌ی سوابق و سلایق طب و طبابت این شهر را به تاریخ می‌سپارم و بر امروز تکیه و تاکید می‌کنم که حال شیراز خوب نیست و شهروندان این شهر از نرم استاندارد سلامت فاصله دارند.

مقیمی ادامه داد: جنس مردمان این شهر جور نیست، بهداشت فردی و اجتماعی شهروندان در همین چند متری شورا در بافت تاریخی و مناطقی، چون شهرک بهار، شهرک سعدی و برخی محلات مناطق ۵، ۹، ۲، ۳، ۷ و ۱۱ شیراز، یادآور تصاویر قحطی زده اوگاندا و سومالی است که شایسته شیراز نبوده و نیست و این برای ما شورایی‌ها زیبنده نیست که در تالار پارلمان شهر بنشینیم و پشت دیوار پر از پریشانی و پلشتی باشد.

وی در ادامه بیان کرد: بر اساس آخرین آمار‌های بانک جهانی و داده‌های سازمان بهداشت جهانی که همین دیروز استخراج شده، میانگین جهانی سرانه خرج و مخارج سلامت رقم هزار دلار برأی هر شهروند است.

عضو کمیسیون شورای شهر شیراز اظهار کرد: این عدد در کشور ما و در شهر شیراز اندکی بیش از عدد ۳۰۰ دلار را نشان می‌دهد یعنی یک سوم میانگین جهانی، که سهم واقعی هر یک از ما از سبد سلامت در این اوضاع اقتصادی و کاهش ارزش ریال به ۵۰ دلار می‌رسد که در خوشبینانه‌ترین حالت هزینه بهداشتی هر شهروند شیرازی یک ششم متوسط جهانی و بدبینانه به یک بیستم میانگین دنیا می‌رسد.

مقیمی تصریح کرد: همچنین در بعد زیر ساخت‌های سلامت هم شیراز با جمعیت ثابت و متغیر ۲ میلیونی نفری نیازمند ۴۰ مرکز جامع درمانی است، که هم اکنون تنها ۵۰ درصد این امر محقق است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.