ترانزیت کالا در بندر خرمشهر از طریق قطار

معاون مدیر کل راه آهن جنوب و مدیر پایانه راه آهن خرمشهر گفت: زیر ساخت لازم برای ترانزیت کالا در بندر خرمشهر از طریق راه آهن جمهوری اسلامی به سراسر کشور فراهم شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛غلامحسین فارسیان معاون مدیر کل راه آهن جنوب و مدیر پایانه راه آهن خرمشهر گفت: قراردادها برای حمل کالا از بندر خرمشهر به سراسر کشور از طریق ریلی با صاحبان کالا منعقد شد و انتظار می رود کالا از طریق گمرک ترخیص شود تا کار حمل و نقل کالا انجام شود.

وی از ترخیص نشدن سه هزار و ۳۰۰ تن کالا در گمرک خرمشهر انتقاد کرد و افزود: برای نخستین بار قرار است سه هزار و ۳۰۰ تن شکر که ۲ هفته گذشته در بندر خرمشهر تخلیه شده، ترخیص شود و از طریق خط آهن به مقصد سیرجان ترانزیت شود که متاسفانه به رغم پیگیری تاکنون این کالا ترخیص نشده است.

معاون مدیر کل راه آهن جنوب و مدیر پایانه راه آهن خرمشهر ، با بیان اینکه حمل و نقل ریلی کالا ارزان و به صرفه است گفت: با توجه به امنیت و هزینه پایین حمل و نقل ریلی صاحبان کالا ترجیح می دهند کالای خود را از طریق راه آهن جا به جا کنند.

فارسیان افزود: در حال حاضر شبکه سراسری راه آهن جمهوری اسلامی و راه آهن خرمشهر می تواند به راه آهن ارمنستان، آذربایجان، مرز ترکیه، بندر آستارا، مرز سرخس کالا ترانزیت کند.

وی ادامه داد: به رغم همه پتانسیل های موجود در راه آهن جمهوری اسلامی ایران هنوز زیرساخت برای ترانزیت کالا در بندر خرمشهر به روز رسانی نشده است.

معاون مدیر کل راه آهن جنوب و مدیر پایانه راه آهن خرمشهر گفت:هر لوکوموتیو بزرگ هفت هزار تن کالا را جا به جا می کند.

علاوه بر خط ریلی راه آهن جمهوری اسلامی ایران به خرمشهر و قطار مسافری محلی مسیر اهواز - خرمشهر قطار ویژه حمل و نقل نیز تا بندر خرمشهر امتداد شده است.

انتهای پیام / د

فراهم شدن زیر ساخت لازم برای ترانزیت کالا

برچسب ها: گمرک ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.