۱۱ گواهینامه صادراتی امسال در جنوب آذربایجانغربی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،رئیس اداره استاندارد شهرستان مهاباد گفت: 11 گواهینامه صادراتی در جنوب استان برای بیش از 21 هزار تن کالا که بیشتر آن خشکبار بوده، صادر شده است.

خیری افزود:این گواهینامه ها برای کنترل کیفی کالاهای صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری و به منظور جلوگیری از صدور و ورود کالاهای نامرغوب و حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی و رقابت با کالاهای مشابه خارجی صادر شده است.

رئیس اداره استاندارد شهرستان مهاباد با اشاره به اینکه اداره استاندارد شهرستان مهاباد بر شهرهای جنوب آذربایجانغربی نیز نظارت دارد، تصریح کرد: به علت رعایت نکردن ضوابط و شرایط استاندارد امسال سه پروانه و مجوز استفاده از علامت استاندارد ایران مربوط به واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی، صنایع غذایی و کشاورزی در این شهرستان تعلیق و باطل شده است.

خیری ادامه داد: امسال یکهزار و 700 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، خدماتی و مراکز صنفی انجام شده است همچنین در این مدت 86 واحد تولیدی در سامانه نظارت بر استاندارد ثبت و برای بیش از 90 درصد آنها پروانه کاربرد علامت استاندارد اعطا شده است.

وی، همچنین به راه اندازی سامانه های نظارت بر اجرای استاندارد، صدور مجوز کالاهای صادراتی، شناسایی اوزان و مقیاس ها، نظارت بر وسایل تفریحی و مدیریت بازرسی آسانسور اشاره کرد و افزود: راه اندازی این سامانه ها موجب شده است تا مراجعه به اداره استاندارد  به میران 70 درصد کمتر شود.

انتهای پیام/ه

صدور گواهینامه صادراتی در جنوب استان آذربایجان غربی

 

برچسب ها: صادرات ، استاندارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.