شرکتی با کمک دستکاری ژنتیک تار‌های عنکبوت قصد دارد نوعی لباس ضدگلوله برای سربازان تهیه کند.

لباس ضدگلوله برای سربازان از جنس تار عنکبوت ساخته می‌شودبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ارتش آمریکا مشغول آزمایش یک لباس عنکبوتی جدید است. این لباس در حقیقت یک زره ضدگلوله است.لباس مذکور از ماده‌ای به نام «ابریشم اژدها» (Dragon Silk) ساخته شده که انعطاف پذیر است. هم اکنون پانل‌های پارچه مانندی از این ماده برای قابلیت‌های حفاظت از سربازان در برابر تاثیر موشک‌های بالستیک نیز آزمایش می‌شوند.

شرکت سازنده این محصول ادعا می‌کند این یکی از قدرتمندترین مواد جهان است و کرم‌های ابریشمی که از لحاظ ژنتیکی مهندسی شده اند، آن را تولید کرده اند.شرکت Kraig Biocraft Laboratories اعلام کرده نخستین نمونه از این پنل‌ها را به روسای ارتش آمریکا تحویل داده است.

در بیانیه این شرکت آمده است: این پنل‌ها برای بررسی میزان مقاومت در برابر گلوله‌ها ارزیابی شده اند. هدف از تولید آن‌ها جایگزینی سبکتر و راحت‌تر از لباس‌های ضدگلوله برای سربازان است.

ابریشم اژد‌ها در حقیقت تار دستکاری شده عنکبوت است که قدرت و استقامت نمونه واقعی را تقلید می‌کند، اما می‌توان آن را به وسیله کرم ابریشم‌های مخصوص به طور انبوه تولید کرد.


بیشتر بخوانید:ساخت نازکترین لباس ضدگلوله دنیا 


به هر حال تار تولید شده عنکبوت بسیار انعطاف پذیر است و قابلیت تحرک و راحتی بیشتری برای فرد فراهم می‌کند.این شرکت قصد دارد یک واحد تولیدی در ویتنام افتتاح کند و محصولات ابریشم اژد‌ها را گسترش دهد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

ساخت لباس ضد گلوله برای سربازان

برچسب ها: اخبار علمی ، دانسنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار