امروز؛

بازدید رئیس سازمان میراث‌فرهنگی از محور ساسانی فارس

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، از محور ساسانی در فیروزآباد که به‌ تازگی ثبت جهانی شده است، بازدید کرد.

بازدید رئیس سازمان میراث‌فرهنگی از محور ساسانی فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی‌اصغر مونسان رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سفر به استان فارس با همراهی محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی کشور، کوروش کرم پور نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی استاندار فارس، و ابراهیم استوار میمندی فرماندار شهرستان فیروزآباد از محور ساسانی فیروزآباد (قلعه دختر و کاخ اردشیر) از جمله بنا‌های تاریخی این مسیر، بازدید کرد.

معاون رئیس جمهوری در بازدید از شهر گور در فیروزآباد اظهار کرد: در گام اول در جهت سامان‌دهی زیرساخت‌ها و فضا‌های لازم برای ورود گردشگر به بخش‌های مختلف محور تازه ثبت‌شده مسیر ساسانی در فیروز آباد، باید اقدام شود.

وی افزود: رونق چنین فضا‌هایی و تمهیدات لازم برای جاده و دسترسی‌های مناسب برای رسیدن گردشگران به این فضا‌ها می‌تواند محل اشتغال‌زایی و کسب درآمد بیشتر باشد.

مونسان با تأکید بر این که در قالب طرح‌های کارشناسی‌شده می‌توان نسبت به ورود بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در مهیا شدن زیرساخت‌های مسیر اقدام کرد، افزود: داشته‌های فرهنگی - تاریخی مردمان این شهر می‌تواند محلی برای رونق و نشاط مردمی و بهبود فضای کسب و کار و نشاط اجتماعی باشد.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سپس به کاخ تاریخی اردشیر رفت و از نزدیک به بازدید از این بنای تاریخی پرداخت.

منظر باستانی ساسانیان (محور ساسانی) در منطقه فیروزآباد استان فارس به‌عنوان بیست و سومین اثر تاریخی کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو و چهارمین اثر جهانی شده استان فارس به ثبت رسیده است.

منظر باستان‌شناسی ساسانی از فیروزآباد شروع می‌شود و تا بیشابور و سروستان در استان فارس ادامه دارد.

این منطقه شامل مجموعه‌ای وسیع مانند کاخ، شهر و غار شامل کاخ ساسانی در سروستان، مجموعه فیروزآباد شامل شهرگور، بنای موسوم به آتشکده و کاخ اردشیر و مجموعه آثار دوره ساسانی بیشاپور کازرون شامل شهر تاریخی بیشابور، نقوش برجسته تنگ چوگان و غار شاپور است.

با ثبت این محور در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) که طی تیرماه سال جاری انجام شد، تعداد آثار تاریخی ثبت جهانی شده استان فارس از ۴ به ۱۱ اثر افزایش یافت.

انتهای پیام/ن

 رئیس سازمان میراث‌فرهنگی از محور ساسانی فارس بازدید کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار