شهردار بردخون با بیان اینکه پرورش دانش آموزان موضوعی مهم و سرنوشت ساز است، گفت:مدیریت در آموزش و پرورش مدیریتی نرم افزاری و رسالت انسان سازی است که باعث حساسیت در فعالیت‌ها می‌شود.

پرورش دانش آموزان موضوعی مهم و سرنوشت ساز استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ ارسلان حصیری شهردار بردخون صبح سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی با مدارس شهر بردخون اظهار کرد: مدیریت در آموزش و پرورش مدیریتی نرم افزاری و رسالت انسان سازی است و این باعث حساسیت در فعالیت‌ها می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع پرورشی در مدارس، افزود: پرورش دانش آموزان موضوعی مهم و سرنوشت ساز است چرا که پرورش خوب آموزش بهتر و آسان‌تر را به همراه دارد.

حصیری با ابراز خرسندی از ترکیب شورای شهر، اضافه کرد: از گذشته شعاری برای خود تعیین کرده ایم که توجه به مشکلات مدارس، حسینیه‌ها و مساجد شهر در اولویت قرار گیرد و با وجود شورای شهر این اهداف محقق می‌شود.

شهردار بردخون ادامه داد: در مقایسه با شهر‌های دیگر نارسایی ها، کمبود‌ها و مشکلاتی داریم و شهرداری در شرایطی قرار دارد که شرمنده مردم هستیم، زیرا شهرداری بردخون بیش از ۱۲۰ میلیون ریال بدهکاری دارد و این وضعیت موجب ایجاد تنگنا‌های خاصی شده است.

وی با بیان اینکه بیشتر خانواده‌ها فرزند دانش آموز در مدارس دارند، گفت: تلاش می‌کنیم از دانش آموزان به عنوان سفیران فرهنگی و پیام رسانان خود بهره ببریم و فعالیت‌ها و رویکرد‌های شهرداری بویژه در زمینه فرهنگی را به جامعه منتقل کنیم.

حصیری روز آغاز سال تحصیلی را دوره‌ای ماندگار و خاطره انگیز دانست و ابراز داشت: روز اول مدرسه یادآور خاطرات شیرین برای همه دانش آموزان است و ما به سهم خود مصمم هستیم این شیرینی را مضاعف و ماندگارتر کنیم.

شهردار بردخون با اشاره به اینکه در حد توان مطالبات مدارس را تأمین می‌کنیم، گفت: از این پس شهرداری آنچه در شهر انجام می‌دهد بخشی را به مدارس اختصاص داده می‌شود تا وضعیت آن‌ها به سظح مطلوب برسد.

معضلات و ناهنجاری‌های جامعه به مدارس رسیده

رئیس شورای اسلامی شهر بردخون نیز با بیان اینکه معضلات و ناهنجاری‌های جامعه به مدارس رسیده است، گفت: دغدغه فرهنگی و پرورشی داریم، زیرا پرورشی بویژه در دوره ابتدایی زیربنای امور است و همه معلمان وظیفه دارند به امور پرورشی توجه کنند.

احمد عابدزاده با ابراز نگرانی از اینکه بیشتر وقت دانش آموزان در فضای مجازی و گوشی‌های همراه تلف می‌شود، ابراز داشت: دانش آموزان انگیزه ندارند که باید در زمینه حضور آنان در مراسمات و برنامه‌های دینی و مذهبی بویژه نماز برنامه ریزی کنیم و آموزش قرآن در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با همه توان از مدارس منطقه حمایت می‌کنیم، افزود: اقدامات فرهنگی و معنوی در آینده دانش آموزان مؤثر است و موجب تضمین آینده آنان می‌شود.

ظهیر محمودی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون اظهار داشت: اهمیت رسالت و فعالیت در حوزه آموزش و پرورش بر همگان روشن است که لزوم نظارت بر عملکرد و اقدامات دست اندرکاران این بخش احساس می‌شود.

تعلیم و تربیت در اولویت همه برنامه‌ها قرار دارد

وی با بیان اینکه حساسیت و دغدغه‌های شورا و شهردار نشان دهنده اهمیت کار است، گفت: تعلیم و تربیت در اولویت همه برنامه‌ها قرار دارد، اما وجود مدارس خاص بی عدالتی آموزشی است، زیرا همه دانش آموزان نمی‌توانند در این عرصه حضور پیدا کنند.

محمودی افزود: به دلیل جمعیت دانش آموزی طرح نخبه پروری شامل منطقه بردخون نمی‌شود و از امتیازاتی که نصیب مراکز شهرستان‌ها در حوزه جنوب می‌شود، محروم هستیم، اما تلاش می‌کنیم کلاس‌های تقویتی و کنکور در منطقه برگزار شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون با اشاره به اینکه رتبه‌های مسابقات فرهنگی هنری منطقه بی سابقه بوده، اضافه کرد: زنگ ورزش و ساعت هنر زنگ تفریح نیست و کار و فعالیت با برنامه ریزی در این رشته‌ها صورت می‌گیرد.

وی از شورا‌های اسلامی، ادارات، انجمن‌های اولیا و مربیان و اقشار مردم خواست برای تعالی آموزش و پرورش و ارتقاء زیرساخت‌ها تلاش و مشارکت کنند تا موقعیت‌ها و چشم انداز‌ها به نتیجه برسد و منابع مالی مورد نیاز تأمین شود.

محمودی تصریح کرد: در عزل و نصب‌های حوزه اداری و مدارس هیچ گونه تمایل و اغراض سیاسی در کار نبوده و ملاک عمل فقط شایستگی و صلاحیت‌های افراد در اولویت است تا آموزش و پرورش منطقه به جایگاه واقعی برسد.

دبیر شورای آموزش و پرورش منطقه بردخون از همراهی و همکاری شهرداری و شورای شهر تقدیر نمود و گفت: شهرداری‌ها پیوست فرهنگی دارند و انتظار داریم در زمینه‌های فرهنگی و آموزشی فعالیت‌های بیشتری کنند.

محمد علی قنبری معاون پشتیبانی اداره نیز با ارائه گزارشی ابراز داشت: نیاز‌ها و کمبود‌های مدارس جمع آوری شده و تلاش کرده ایم از همه ظرفیت برای تجهیز و تعمیر مدارس استفاده کنیم که امیدواریم با پشتیبانی همه دلسوزان مشکلات به حداقل برسد.

در ادامه نیز مدیران مدارس و اعضای شورا پیرامون دغدغه‌ها و مشکلات آموزشی و پرورشی مطالبی بیان نمودند و بر توجه همه مردم به جایگاه آموزش و پرورش تأکید کردند.

انتهای پیام/ف

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.