چتر بیمه بر سر روستاییان خوزستان باز نشده است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از محرومیت 240 هزار خانوار روستایی در خوزستان از بیمه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدرضا واعظ مهدوی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه شورای راهبردی توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان خوزستان که امروز 30 مردادماه در اهواز برگزار شد، در بحث سیاست‌های تبلیغی در نظام جمهوری اسلامی ایران، بحث دستاوردهای انقلاب اسلامی را مساله مورد نظر این وزارتخانه عنوان کرد و بیان داشت: در این زمینه دستاوردهای اجتماعی انقلاب اسلامی از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

وی روستاییان را مهم ترین گلوگاه گسترش نظام تأمین اجتماعی عنوان و تصریح کرد: میانگین درآمد روستاییان نصف درآمد شهر است و براساس بررسی ها و آنالیزهای انجام گرفته در سال گذشته در کل کشور 36 میلیون تومان درآمد سالانه شهر و 20 میلیون تومان درآمد مربوط به روستاها ثبت شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی تکلیف شده است که دولت برای بیمه روستاییان تدبیری اتخاذ کند، اذعان داشت: در این زمینه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور از سال 84 تشکیل شد تا در این راستا گام بردارد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور به بحث راهکار دولت در خصوص بیمه روستاییان اظهار کرد: به دلیل اینکه در روستاها کارفرما وجود ندارد، دولت در این زمینه خود متعهد شده است تا نقش کارفرمایان را اجرا کند و حق بیمه سهم کارفرما توسط دولت پرداخت شود و در این زمینه دو سوم حق بیمه توسط دولت و مابقی توسط شخص بیمه شده پرداخت خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به میانگین درآمد روستاییان و عشایر در کشور گفت: میانگین درآمد روستاییان نصف درآمد شهر است و براساس بررسی ها و آنالیزهای انجام گرفته در سال گذشته در کل کشور 36 میلیون تومان درآمد سالانه شهر و 20 میلیون تومان درآمد مربوط به روستاها است که در استان خوزستان این سطح اختلاف از 55 درصد به 28 درصد رسیده و در واقع اختلاف درآمد شهر و روستا در خوزستان کم تر از سطح ملی است.

محمدرضا واعظ مهدوی در ادامه افزود: جمعیت روستایی بسیار آسیب‌پذیر است، زیرا علاوه بر محرومیت، بیش تر مشاغل آن ها فاقد بیمه هستند و با 240 هزار خانواده روستایی فاقد بیمه در خوزستان مواجه هستیم که به دلیل پیری و از کار افتادگی در معرض فقر قرار دارند و این جمعیت روستایی بسیار آسیب پذیر است، زیرا درآمد آن ها از شهر کم تر است و مشاغل آن ها نیز فاقد پوشش بیمه هستند.

وی بیان کرد: وقتی 240 هزار نفر می توانند تحت پوشش باشند و نیستند به معنای آن است که حدود 120 میلیارد تومان بودجه دولت در سال برای بیمه روستاییان خوزستان جذب نمی شود.

واعظ مهدوی وضعیت بیمه در استان خوزستان را نامطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: این مشکل با آموزش بازاریابان و جذب بیمه شوندگان رفع خواهد شد.

انتهای پیام/گ

محرومیت روستاییان از خدمات بیمه

برچسب ها: بیمه ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.