بازسازی مکان های فرهنگی آبادان و خرمشهر

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: طرح بازسازی مکان های فرهنگی آبادان و خرمشهر در دست اجراست.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛سیدمرتضی نعمت زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد ریال طرح بازسازی،نوسازی و مرمت مراکز فرهنگی و تاریخی شهرستان های آبادان و خرمشهر در حال اجراست.

وی افزود : هم اکنون مرمت و بازسازی مسجد امام موسی بن جعفر (ع)، آرامستان ارامنه، آرامستان انگلیسی‌ها و کلیسای گاراپت مقدس در حال اجرا است .

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت:با توجه به لغو روادید ورود به محدوده سازمان منطقه آزاد اروند (آبادان و خرمشهر) آرامستان ارامنه و انگلیسی‌ها که از مناطق گردشگری و دیدنی منطقه محسوب می‌شود برای اولین بار مرمت می شوند.

نعمت زاده به بازسازی و مرمت همزمان مسجد امام موسی بن جعفر (ع) و کلیسای گاراپت مقدس آبادان اشاره کرد و افزود: همجواری مسجد و کلیسا در آبادان بیانگر زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان در کنار یکدیگر در این شهر است.

وی همچنین به بازسازی سینما شیرین آبادان و تبدیل آن به دومین موزه سینمایی کشور اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به قدمت سینما شیرین آبادان این مکان به محل نمایش فیلم های خاص و کارگاه ها آموزشی برای علاقه مندان به فعالیت های سینمایی در سراسر کشور تبدیل خواهد شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت:بازسازی و مرمت ساختمان هلال احمر خرمشهر با شماره ثبت ملی 2845 در دستور کار معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند قرار دارد.

نعمت زاده  افزود:بازسازی و مرمت مدرسه تاریخی مهرگان آبادان که در سال 1326 توسط معماران انگلیسی در آبادان ساخته شده نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام / د

بازسازی مکان های فرهنگی

برچسب ها: سینما ، مراکز فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.