دستاوردهای خدمات پزشکی دردورافتاده ترین روستاهای مهاباد

خانه های بهداشت روستایی با انجام مراقبت‌های بارداری و واکسیناسیون کودکان و پایش‌های سلامتی نقش مهمی در آموزش بهداشت عمومی به روستائیان دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از مهاباد، ائمه مریم یکی از بانوان روستایی به همراه همسرش در خصوص سختی های  قبل از احداث خانه های بهداشت روستایی می گویند که نه دارو و درمانی بود  و نه وسیله ای برای مراجعه به شهر ، اما حالا  با احداث خانه های  بهداشت ، بهداشت به داخل خانه ها آمده و توسعه پیدا کرده است .

کاک علی هم یکی  از اهالی روستای قزل قوپی می گوید حالا از لحاظ بهداشتی خیلی در آسایش و آرامش هستیم و برای مراجعه به پزشک هیچ مشکلی نداریم  و بهورزان در روستاها همه آموزشهای لازم را در زمینه بهداشت به ما ارائه می کنند .

دکتر فروتن هم یکی از پزشکان می گوید  ما از انجام خدمات پزشکی به روستائیان خرسندیم و اگرمریضی با دستان ما شفا داده شود خوشحالیم و در این راه و برای سلامتی مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.

درحال حاضر65 خانه بهداشت و18 مرکز جامع سلامت در شهر و روستاهای مهاباد خدمات ارائه می کنند.

انتهای پیام/ه

دستاوردهای خدمات پزشکی دردورافتاده ترین روستاهای مهاباد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یزدان نورانی
۲۰:۰۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
فرزندم بعلت بیماری چشمهایش را عمل کرده و از لنز استفاده میکند و باید لنز را با سرم شستشو بشوید که مدتی است این سرم آزاد شده چرا نمیدانم من ماهانه چقدر پول سرم شستشو بدهم اگر میخواهید چیزی را تصویب کنید اول همه موارد را بسنجید بعد عمل کنید قید کنید این موار آزاد ولی برای بیمارانی که نیازمند آن بوده و حتما باید استفاده کنند با نرخ دولتی نه اینکه برای همه آزاد باشد به فکر خلق الله باشید