حمایت بیش از 270 طرح در مرکز سازمان بسیج علمی پژوهشی وفناوری خراسان جنوبی

از سال 91 تا کنون بیش از 270 طرح مود حمایت مالی و کارگاهی مرکز رشد خلاقیت و نوآوری بسیج خراسان جنوبی شده است.

ارغشی مسئول مرکز رشد خلاقیت و نوآوری بسیج خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند گفت : از زمان شروع به فعالیت این مرکز در سال 91 تا کنون 345 نفر مورد حمایت شده اند.

 وی در خصوص ملاک پذیرش طرح ها افزود : الویت اصلی استان جهت پذیرش طرح ها آب و عمران است و طرح ها باید محصول محور،دارای خلاقیت و نوآوری، نداشتن مشابه خارجی و کاربردی باشد.

ارغشی گفت : حمایت ها در 3 قالب طرح های اماتور با کمک بلاعوض تا سقف 25 میلیون تومان،طرح های نیمه حرفه ای با کمک بلاعوض تاسقف 40 میلیون تومان و حمایت در قالب وام جهت تجاری سازی از 50 میلیون تومان با نرخ سود 8 درصد تا 500 میلیون تومان با نرخ سود 16 درصد است.


مسئول مرکز رشد خلاقیت و نوآوری بسیج خراسان جنوبی گفت: جهت تبدیل ایده به محصول وثبت اختراع خدمات مشاوره تخصصی، رایگان ارائه می شود واستفاده از کارگاه های برق و الکترونیک ومکانیک مرکز رشد خلاقیت و نوآوری بیرجند و فردوس نیز رایگان است .


ارغشی بیان کرد:از آنجایی که سازمان بسیج علمی خراسان جنوبی جهت هم افزایی باسایر مراکز رشد،دانشگاه، کارخانجات و ادارات کل تفاهم نامه همکاری منعقد کرده است مراجعین را جهت استفاده از امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی مورد نیاز به مراکز مربوطه معرفی می کند.


وی افزود:باتوجه به نیاز مخترعین و مبتکرین کلاس های ایده یابی و ایده پردازی،ثبت برند،مقاله نویسی-رباتیک،ICDL،دوره های زبان انگلیسی TOEFLIBT_MCHE-IELTS کارگاه های پرسشگری و روش تحقیق ، اقتصاد مقاومتی آموزش خلاقیت برگزار شده است.


مسئول مرکز رشد خلاقیت و نوآوری بسیج خراسان جنوبی گفت :این سازمان با همکاری و پشتیبانی سردار فرماندهی محترم سپاه استان وسازمان بسیج علمی کشور در اسفند ماه سال گذشته اولین پردیس شرکت های دانش بنیان بسیج را در خراسان جنوبی افتتاح کرد که هم اکنون 27 شرکت وواحد فناوری در این مجموعه مستقر و در حال انجام فعالیت های علمی تحقیقاتی و تجارت سازی است.


ارغشی اظهار کرد : درپایان هرسال منتخبین طرح ها به جشنواره جهادگران علم و فناوری که همه ساله به صورت کشوری در تهران برگزار می شود معرفی میشوند


وی افزود:مخترعین و مبتکرین می توانند به صورت حضوری در شهر بیرجند به سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری به آدرس میدان ابوذر-خیابان ارتش-جنب درمانگاه شهدا- مرکز رشد خلاقیت و نواوری ، و درشهرستان ها به نواحی مقاومت بسیج-معاونت علمی پژوهشی مراجعه کنند.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: بسیج ، خلاقیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار