رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از اجرای 40 پروژه مربوط به آبیاری قطره ای و بارانی تحت فشار در سطح اراضی کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیخسرو چنگلوایی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، عصر پنجشنبه در آیین بهره برداری از پروژه آبیاری تحت فشار قطره ای در روستای بیوض کلانشهر اهواز بیان کرد: در هفته دولت 75 پروژه با اعتبار 570 میلیارد ریال در زمینه آب و خاک، صنایع تبدیلی، دام و طیور و شیلات با اعتبارات دولتی به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه 40 پروژه از این 75 پروژه به بحث صرفه جویی آب اختصاص دارد اذعان داشت: 240 میلیارد ریال کمک بلاعوض از سوی دولت به این پروژه ها اختصاص یافته است.

چنگلوایی، پروژه آبیاری قطره ای در روستای بیوض را یکی از این 40 پروژه با عنوان پروژه آبیاری تحت فشار قطره ای عنوان کرد و افزود: این پروژه با کمک بلاعوض دولتی 14 میلیارد ریالی به بهره برداری رسید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: این پروژه در مجموع 12 میلیون متر مکعب آب و 40 پروژه آبیاری تحت فشار در مجموع 20 میلیون متر مکعب آب صرفه جویی می شود.

این مقام مسئول بیان داشت: 50 پروژه دیگر در بحث آبیاری قطره ای و بارانی تحت فشار در سطح 5 هزار هکتار از زمین های استان در حال انجام است که با بهره برداری از آن ها شاهد افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و نیز صرفه جویی در مصرف آب خواهیم بود.

انتهای پیام/گ

افتتاح پروژه های عمرانی در هفته دولت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.