شهادت یک پاسدار برای نجات جان پسر مسعود رجوی +فیلم

ویدئویی از صحبت‌های شهید لاجوردی را درباره ماجرای پاسداری که برای نجات فرزند مسعود رجوی به شهادت رسید، مشاهده می‌کنید.

لاجوردیبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیروز سالگرد شهادت اسدالله لاجوردی بود، شهیدی که به تعبیر رهبر انقلاب در دوران مبارزات به عنوان مرد پولادین شناخته می‌شد. شهید لاجوردی در دهه شصت و در بحبوحه‌‌ی اقدامات تروریستی سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین، دادستان انقلاب تهران بود  و مبارزه‌ی قاطعانه وی با منافقین سبب کینه‌توزی منافقین شد و سرانجام در شهریور ماه سال77 توسط این مزدوران به شهادت رسید.

 در بطن اتفاقات دهه شصت مسعود رجوی و موسی خیابانی سرکردگی گروهک منافقین را برعهده داشتند و در این بین رجوی به همراه ابوالحسن بنی صدر فرار را بر قرار ترجیح داد و به پاریس گریخت ولی موسی خیابانی ناگزیر فرماندهی نظامی منافقین را بر عهده گرفت اما وی خیلی زود سرنوشتی شوم پیدا کرد؛ در ۱۹ بهمن ۱۳۶۰ نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران بعد از چند ماه کار اطلاعاتی، موفق به  کشف محل اختفای مردی شدند که رهبری شاخه داخل ایران سازمان منافقین را بر عهده داشت. 
 
نیروهای امنیتی پس از محاصره آن محل که در محله زعفرانیه تهران قرار داشت و چند ساعت درگیری مسلحانه آن را تصرف کردند. در این واقعه ۲۳ نفر از جمله موسی خیابانی که سوار بر خودروی ضدگلوله و به فکر فرار بود، آذر رضایی همسر موسی خیابانی و اشرف ربیعی همسر مسعود رجوی کشته شدند اما پسر خردسال مسعود و اشرف با نام مصطفی رجوی زنده ماند.

در ادامه ویدئویی از صحبت‌های شهید لاجوردی درباره ماجرای پاسداری که برای نجات فرزند مسعود رجوی به شهادت رسید را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۱:۲۷ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
محمد مصطفي تفكراتش كلاً با پدرش فرق ميكرد الان هم اصلاً ديگه با اونا نيست اگر اشتباه نكنم الان فرانسه زندگي ميكنه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۹:۲۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۷
پس از اتمام عملیات کشف و انهدام خانه تیمی، یکی از پاسداران انقلاب با ایثارگری، ریسک بزرگی کرد و برای نجات جان نوزاد وارد خانه تیمی شد؛ جایی که احتمال اصابت گلوله به او وجود داشت. پاسدار از جان گذشته کودک را نجات داد اما در حال خروج از معرکه توسط منافقین مورد هدف قرار گرفت. کودک زنده ماند و شهید لاجوردی در برابر دوربین صداوسیما از پدربزرگ او خواست که برای تحویل گرفتن فرزندش به دادستانی مراجعه کند. نوزاد (مصطفی رجوی) به پدربزرگش که ساکن مشهد بود، تحویل داده شد، اما پس از گذارندن دوران کودکی در ایران، بعدها در ۱۲ سالگی توسط منافقین و با هماهنگی مسعود رجوی از مرز کردستان خارج شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
ادهمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
الان این بچه کجاست؟چه طرز تفکری.داره.الان باید نزدیک چهل سالش باشه.اگه اینو روشن کنید ممنون.میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
برای نجات فرزند مسعود رجوی یک نفر به شهادت رسیده است. فرزند مسعود رجوی الان کجاست؟