هنرمندان، جشنواره موسیقی رژیم صهیونیستی را بایکوت کردند

شماری از هنرمندان بین‌المللی اعلام کردند در جشنواره موسیقی رژیم صهیونیستی در سرزمینهای اشغالی شرکت نخواهند کرد.

هنرمندان جشنواره موسیقی رژیم صهیونیستی را بایکوت کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جنبش جهانی تحریم اسرائیل در وبسایت خود اعلام کرد تاکنون دست‌کم هفت هنرمند از حضور در جشنواره موسیقی رژیم صهیونیستی خودداری کرده‌اند.

جنبش جهانی «بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل (PDS)» در صفحه توییتر خود اعلام کرد تاکنون دست‌کم هفت هنرمند که پیش از این در فهرست افراد شرکت کننده در جشنواره موسیقی رژیم صهیونیستی بودند، دیگر در این فهرست حضور ندارند. سه نفر از این هنرمندان عدم حضور خود را به صورت رسمی اعلام کرده‌اند.

جنبش جهانی تحریم اسرائیل ضن قدردانی از این هنرمندان مسئول از همه هنرمندان دعوت شده به این جشنواره خواسته است تا حضور خود را در این جشنواره لغو کنند. رژیم صهیونیستی قرار است 6 تا 8 سپتامبر در سرزمین‌های اشغالی جشنواره موسیقی بین‌المللی برگزار کند.

این جنبش جهانی حامی مبارزان فلسطین پیش از این نیز طی فراخوانی از همه هنرمندان دعوت شده به این جشنواره خواسته بود تا به مقاومت مسالمت‌آمیز این جنبش در برابر تجاوزگری رژیم صهیونیستی احترام بگذارند و با حضور خود در جنایتهای رژیم صهیونیستی همدست نشوند و با انصراف خود مشارکت معناداری در مبارزه این جنبش برای آزادی، عدالت و برابری داشته باشند.

به نوشته وب‌سایت جنبش جهانی تحریم اسرائیل، رژیم صهیونیستی  برای سرپوش‌گذاشتن جنایت‌های خود در سرزمین‌های اشغالی دست به چنین اقدامهای فرهنگی می‌زند و هنرمندان بین‌المللی را به جشنواره‌های خود دعوت می‌کند تا بعداً از آنها به عنوان سفیر فرهنگی استفاده کند. در سال 2009 این رژیم درست چند ماه پس از کشتار 1400 فلسطینی در نوار غزه برای «بهبود تصویر اسرائیل در کشورهای اسکاندیناوی» جشنواره موسیقی برگزار کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار