در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سقفی برای حمایت از شرکت‌های خلاق و خدماتی وجود ندارد/ کدام شرکت‌های دانش‌بنیان در زیست‌بوم خلاق احراز صلاحیت می‌شوند؟

سجادی‌نیری گفت: در حال حاضر  سقفی برای حمایت از شرکت‌های خلاق و خدماتی نداریم و هر کدام از شرکت‌هایی که فکر می‌کنند خصوصیات و شاخصه‌های لازم را دارند، می‌توانند به سامانه مربوطه مراجعه کنند.

محمدحسین سجادی‌نیری دبیر ستاد فن‌آوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به فراخوان جدید برای شرکت‌های خلاق گفت: برای حمایت از شرکت‌های خلاق و فرهنگی چندی پیش فراخوانی منتشر شد که بر اساس آن مبادی مورد نظر بر تأیید شرکت‌های دانش بنیان مشخص شدند.

دبیر ستاد فن‌آوری‌های نرم و هویت‌ساز با بیان اینکه مبادی همان کارگزاران تأیید کننده شرکت‌های دانش بنیان هستند، اظهار کرد: وظیفه مبادی معرفی شرکت‌های خلاق و خدماتی به دبیرخانه است که این مبادی به چند گروه تقسیم می‌شوند و هر کدام وظیفه بررسی شرکت‌های خلاق، خدماتی و فرهنگی را برعهده دارند.

مبادی تأیید کننده شرکت‌های دانش بنیان خلاق

وی با اشاره به مبادی تأیید کننده شرکت‌های دانش بنیان خلاق گفت: شتاب‌دهنده‌ها، رویدادهایی که سابقه چند ساله دارند و سه ستاد اصلی معاونت یعنی ستاد توسعه فن‌آوری گیاهان دارویی، ستاد توسعه اطلاعات و فضای مجازی و همچنین ستاد فن‌آوری‌های نرم و هویت‌ساز وظیفه معرفی شرکت‌های خلاق خدماتی به دبیرخانه را دارند و به عنوان مبادی معرفی می‌شوند.

سقفی برای حمایت از شرکت‌های خلاق و خدماتی وجود ندارد/ کدام شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در زیست‌بوم خلاق احراز صلاحیت شوند؟

سجادی‌نیری در باره فراخوان‌هایی که برای معرفی مبادی و شرکت‌های دانش بنیان از سوی معاونت علمی اعلام می‌شود، گفت: چندین فراخوان برای معرفی و مبادی اعلام می‌شود که بر اساس آن هر یک از شرکت‌ها و همچنین مبادی مورد نظر مشخص خواهند شد.

دبیر ستاد فن‌آوری‌های نرم و هویت‌ساز با اشاره به فراخوان جدیدی که از سوی معاونت اعلام شده است، اظهار کرد: ستاد توسعه فن‌آوری به تازگی فراخوانی را اعلام کرده است که بر اساس آن هر یک از شرکت‌های دانش‌بنیان خلاق می‌توانند برای دریافت تسهیلات به دبیرخانه مراجعه کنند.

بسته حمایتی تنها برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال است

وی در باره تعداد شرکت‌هایی که در این بسته حمایتی می‌توانند وارد شوند، گفت: در حال حاضر  سقفی برای حمایت از شرکت‌های خلاق و خدماتی نداریم و هر کدام از شرکت‌هایی که فکر می‌کنند خصوصیات و شاخصه‌های لازم را دارند، می‌توانند به سامانه مراجعه کنند که در صورت احراز شرایط از سوی مبادی‌ها بتوانند تسهیلات مورد نظر را دریافت کنند.

سقفی برای حمایت از شرکت‌های خلاق و خدماتی وجود ندارد/ کدام شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در زیست‌بوم خلاق احراز صلاحیت شوند؟

سجادی‌نیری با اشاره به شرکت‌هایی که می‌توانند در زیست بوم خلاق حمایت‌ها را دریافت کنند، بیان کرد: دو گروه از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند توسط مبادی و در این زیست‌بوم احراز صلاحیت شوند؛ یکی آنهایی که در صنایع فرهنگی مانند صنایع دستی، انیمیشن، بازی‌های رایانه‌ای، محتوای دیجیتال و موزه‌داری فعال هستند و دیگری آنهایی که استارت‌آپ هستند و فعالیت‌های مختلف فن‌آوری را انجام می‌دهند.

دبیر ستاد فن‌آوری‌های نرم و هویت‌ساز تصریح کرد: البته باید به این موضوع توجه داشت که در حال حاضر بسته حمایتی تنها برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال است و استارت‌آپ‌ها نمی‌توانند خدمتی را دریافت کنند.

وی درباره تعداد شرکت‌هایی که می‌توانند در این فراخوان حمایتی وارد شوند، گفت: از لحاظ تعداد شرکت‌ها هیچ محدودیتی وجود ندارد بلکه این فعالیت همانند همان روند دانش‌بنیان شدن شرکت‌هاست که در حال حاضر و روز به روز تعداد آنها افزایش پیدا می‌کند لذا برای حمایت از شرکت‌های خلاق خدماتی هم محدودیت زمانی وجود ندارد و سال به سال و روز به روز تعداد این شرکت‌ها افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار