بررسی عملکرد کبدی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا

تیم ملی کبدی ایران درخشان تر از همیشه

تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان ایران با کسب ۲ مدال طلا عملکرد درخشانی را در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ از خود به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم های ملی کبدی مردان و زنان ایران در هجدهمین دوره ی بازی های آسیایی 2018 جاکارتا عالی تر از همیشه ظاهر شدند و توانستند با کسب 2 مدال طلا به سیطره هندوستان بر کبدی آسیا پایان دهند.

قصد داریم به بررسی عملکرد کبدی بازان کشورمان در این دوره از بازی های آسیایی بپردازیم:

تیم کبدی مردان مقتدر تر از دوره گذشته

تیم کبدی مردان کشورمان در رقابت های کبدی بازی های آسیایی 2018 جاکارتا با تیم های: پاکستان، ژاپن، نپال، مالزی و اندونزی در گروه B همگروه بودند.

بازیکنان تیم کبدی مردان ایران را فاضل اتراچالی، ابوذر مهاجر، محمد اسمعيل نبی بخش، هادي اشترك، ابوالفضل مقصودلو محلی، حميد ميرزايی نادر، محسن مقصودلو جعفری، محمد قربانی، ميثم عباسی، محمد ملاك، محمد امين نصرتی و محمد اسماعيل مقصودلو تشکیل می دادند.

تیم کبدی مردان ایران در نخستین دیدارش به مصاف تیم کبدی ژاپن رفت، ملی پوشان کشورمان در این دیدار کار سختی نداشتندو بدون دردسر با نتیجه 55 بر 19 این تیم را شکست دادند.

تیم ایران در نخستین دیدارش عالی ظاهر شد اما نتوانست در پایان اولین روز مسابقات کبدی صدرنشین شود، مهم ترین رقیب ایران در مرحله گروهی تیم قدرتمند پاکستان بود و این تیم توانست در نخستین دیدارش با نتیجه قاطع 62 بر 17 تیم مالزی را شکست دهد و صدر جدول گروه B را از آن خود کند.

دیدار دوم ملی پوشان کبدی مردان کشورمان با صدرنشین گروه یعنی تیم پاکستان بود.

شاگردان غلامرضا مازندرانی در این مسابقه که حساس ترین بازی ایران در مرحله گروهی بود توانستند با نتیجه 36 بر 20 تیم پاکستان را شکست دهند، شاید کمتر کسی فکر می کرد که تیم ایران در این دیدار هم به راحتی بتواند بر حریف خود غلبه کند اما ملی پوشان کشورمان با به نمایش گذاشتن یک بازی برتر نسبت به حریف این دیدار هم به نفع خود به پایان رساندند.

سومین دیدار ملی پوشان کبدی کشورمان با تیم نه چندان مطرح مالزی بود. ملی پوشان که با پیروزی مقابل پاکستان تا حدود زیادی خیالشان بابت سرگروهی راحت شده بود در این دیدار هم با به نمایش کذاشتن یک بازی برتر توانستند با نتیجه 58 بر 24 این تیم را شکست دهند و  ضمن مسجل کردن صعودشان به مرحله نیمه نهایی مدال برنز خودشان را قطعی کردند.

ملی پوشان کبدی مردان کشورمان که نشان داده بودند هیچ رحمی به حریف خود نمی کنند در 2 بازی پایانی خود در مرحله گروهی مقابل تیم های نپال و اندونزی به ترتیب با نتایج 75 بر 21 و 65 بر 24 به پیروزی دست یافتند و آماده رویارویی با تیم قدرتمند هند در مرحله نیمه نهایی شدند.

تیم ملی هند، سد بزرگ برای تیم ملی کبدی مردان در رسیدن به فینال

تیم ملی کبدی مردان کشورمان برای رسیدن به فینال بازی های آسیایی، تیم قدرتمند هندوستان را در پیش داشت، تیمی که در 2 دوره گذشته بازی های آسیایی توانسته بود تیم ایران را در فینال شکست دهد و همچنین قهرمان جهان شود حالا تیم کبدی مردان ایران این بار در مرحله نیمه نهایی باید مقابل تیم قدرتمند هند قرار می گرفت.

تیم کبدی مردان کشورمان  تا به حال نتوانسته بودند تیم هند را شکست دهد و با شکست دادن این تیم می توانست علاوه بر انتقام گیری صعود خود را به فینال مسجل کند.

ملی پوشان ایران با ارئه دادن یک بازی زیبا توانستند قهرمان جهان و آسیا را نتیجه 27 بر 18 شکست دهند و به فینال این رقابت ها راه پیدا کنند، حریف تیم کشورمان در فینال تیم کره جنوبی بود.

کسب نخستین قهرمانی در بازی های آسیایی

تیم کبدی مردان کشورمان که در 2 دوره ی گذشتی رقابت های آسیایی در اینچئون و گوانژو توانسته بود به مرحله نهایی راه پیدا کند اما از کسب مدال طلا باز می ماند این بار ملی پوشان کشورمان که مهم ترین حریف خود یعنی هند را  شکست داده بودند با خیال آسوده تر به مصاف تیم کره جنوبی رفتند و توانستند با نتیجه 26 بر 15 این تیم را شکست دهند و برای نخستین بار قهرمان بازی های آسیایی شوند.

تیم کبدی مردان ایران در مجموع در چهار دوره از رقابت های آسیایی حاضر بوده است. در بازی های آسیایی 2006 دوحه تیم کبدی مردان کشورمان به مقام چهارمی دست یافته بود در بازی های آسیایی 2010 گوانژو چین تیم ایران برای نخستین بار به مرحله پایانی راه یافت اما در آنجا و با قبول شکست مقابل هند نایب قهرمان شد همین اتفاق در بازی های آسیایی 2014 اینچئون هم اتفاق افتاد و تیم ایران با شکست برابر هند به مقام دوم دست یافت .

اما در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا تیم ایران پس از 2 دوره نایب قهرمانی بالاخره توانست با غلبه بر تیم کره جنوبی برای اولین بار قهرمان آسیا شود.

حال به بررسی عملکرد تیم کبدی بانوان ایران در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا می پردازیم:

تیم کبدی بانوان کشورمان در 2 دوره گذشته بازی های آسیایی حضور داشته است و توانسته در بازی های اسیایی 2010 گوانژو مدال برنز و در  بازی های آسیایی اینچئون  مدال نقره از آن خود کنند.

ملی پوشان کبدی بانوان کشورمان در این دوره از بازی های آسیایی دور از حد انتظار ظاهر شدند و با کسب مدال طلا شگفتی این رقابت ها را به نام خود ثبت کردند.

در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا تیم ملی کبدی بانوان کشورمان با تیم های بنگلادش، کره جنوبی و چین تایپه هم گروه بود. در بازی نخست تیم ایران  مقابل تیم کره جنوبی با یک نمایش قابل قبول توانست  46 بر 20 این تیم را شکست دهد و با توجه به نتیجه تیم های بنگلادش و کره جنوبی به صدر جدول گروه راه یافت.

در دیدار دوم کبدی بازان کشورمان در  مقابل تیم بنگلادش با یک بازی خوب و منطقی توانستند با نتیجه 47 بر 19 این تیم راشکست دهند و علاوه بر صعود به نیمه نهایی مدال برنز خود را قطعی کرد.

در بازی سوم و آخرین بازی مرحله گروهی تیم کبدی بانوان کشورمان مقابل تیم چین تایپه در کمال ناباوری با نتیجه 22 بر 18 شکست خورد اما با توجه به نتیجه دیدار کره جنوبی و بنگلادش تیم کشورمان به عنوان سرگروه به مرحله نیمه نهایی صعود کرد و در این مرحله به مصاف تیم تایلند رفت.

در مرحله نیمه نهایی تیم کشورمان توانست تیم تایلند را در یک بازی و سخت و نفس گیر با نتیجه 23 بر 16 شکست دهد و به فینال این رقابت ها برسد.

هندوستان حریف تیم ایران در فینال بازی های آسیایی 2018 باز هم نتوانست حریف تیم ملی کبدی کشورمان شود، پیش از اینکه تیم ملی کبدی بانوان مقابل هند قرار بگیرد این تیم مقابل تیم کبدی مردان شکست خورده بود و در تلاش بود تا انتقام کبدی مردان را از کبدی بازان زن کشورمان بگیرد.

اما در مسابقه فینال این رقابت ها شگفتی بزرگی رقم خورد و تیم کبدی زنان کشورمان که کمتر کسی امیدوار بود تا این تیم هند را شکست دهد در یک بازی سخت و نفس گیر و با نتیجه 27 بر 24 توانست تیم هند را شکست دهد و قهرمان بازی های آسیایی 2018 جاکارتا شود.

گفتنی است تیم ملی کبدی بانوان و مردان ایران برای نخستین بار بود که توانستند قهرمانی بازی های آسیایی را به دست آورند.


بیشتر بخوانید:جامعه کشتی ایران کسب مدال طلا بانوان کبدی کار را تبریک گفت


انتهای پیام/

عملکرد عالی ملی پوشان کبدی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار