در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

صادرات ۳۲ میلیون دلاری صنایع دستی در آغاز سال ۱۳۹۷/ امیدواری مونسان برای افزایش صادرات صنایع دستی تا مرز ۲ میلیارد دلار

صادرات ۳۲ میلیون دلاری صنایع دستی در آغاز سال ۱۳۹۷/ امیدواری مونسان برای افزایش صادرات صنایع دستی تا مرز ۲ میلیارد دلاررئیس سازمان میراث فرهنگی از صادرات ۳۲ میلیون دلاری صادرات صنایع دستی در ۲ ماه اول سال ۱۳۹۷ خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی در حاشيه افتتاح نمايشگاه ملی صنايع دستی‌،‌ در جمع خبرنگاران گفت: نمایشگاه صنایع دستی از لحاظ کمی و کیفی ارتقا پیدا کرده است. خوشحالیم که بگوییم در سال گذشته ۲۸۱ میلیون دلار صنایع دستی کشور از مبادی گمرک و بالغ بر ۲۵۰میلیون دلار نیز به صورت چمدانی صادر شده است. یعنی هنرمندان و صنعتگران توانسته اند بیش از ۵۰۰ میلیون دلار به ارزآوری کشور کمک کنند. البته جا دارد که این مقدار تا ۲ میلیارد دلار هم افزایش پیدا کند.

وی افزود: خوشبختانه دولت کمک شایانی به حوزه صنایع دستی کرده است و در حوزه تولید هم وضعیت خوبی داریم و تقریبا رشته فراموش شده ای نداریم. بیشتر باید روی بازاریابی و فروش کار کنیم که از سال گذشته طرح تجاری سازی صنایع دستی را شروع کردیم و روی برندسازی ، بسته بندی ،طراحی مبتنی بر سلیقه مشتری و توسعه بازار کار کردیم. الحمدلله روند رو به رشدی را در۲ ماهه اول امسال داشتیم؛ یعنی در فروردین و اردیبهشت ۳۲میلیون دلار صادرات داشتیم که رشد ۶۶ درصدی را نشان می دهد و امیدواریم که این روند رو به رشد ادامه پیدا کند.

وی درباره اختصاص تسهیلات به فعالان صنایع دستی اطهار کرد: ۸ هزار و ۷۰۰میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در تفاهمنامه ۳جانبه بین سازمان میراث فرهنگی، سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی به امضا رسیده است و این تسهیلات ارزان قیمت در اختیار صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی است و برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال اختصاص پیدا کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.