طباطبایی‌ گفت: در مرداد ماه ۹۷، ۳۱ هزار و ۴۹۵ نفر موفق به اهدای خون در سطح استان تهران شده‌اند.

مراجعه بیش از ۳۸ هزار نفر جهت اهدای خون در مرداد ماه ۹۷ / بیش از ۳۱ هزار نفر موفق به اهدای خون خود شده‌اندسید مرتضی‌ طباطبایی‌ مدیر کل انتقال خون استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در مرداد ماه سال 97 ، 38 هزار و 581 نفر برای اهدای خون به مراکز مربوطه مراجعه کردند که از این تعداد 31 هزار و 495 نفر موفق به انجام این کار خیر و خداپسندانه‌ شده‌اند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در فصل تابستان قرار داریم تعداد اهداکنندگان‌ افزایش خوبی داشته و از استان‌های دیگر کشور فرآورده‌های خونی به تهران می‌دهند، در حال حاضر خوشبختانه ذخیره خونی استان تهران به بیش از هفت روز رسیده است.

مدیر کل انتقال خون استان تهران تأکید کرد: طی یک ماه گذشته، 863 نفر پلاکت‌ خون و 693 نفر پلاسمای‌ خود را اهدا کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در مرداد 97 تعداد 14 هزار و 64 اهداکننده‌ مستمر جهت اهدای خون خود به مراکز انتقال خون سطح استان تهران مراجعه کرده‌اند، تأکید کرد: 45 درصد از اهداکنندگان‌ خون جزء افراد مستمر بوده و 6 هزار و 122 نفر در این ماه برای بار اول اقدام به این کار خداپسندانه‌ کرده‌اند.

مدیر کل انتقال خون استان تهران گفت: به طور متوسط روزانه در مرداد ماه 97 ، هزار و 115 نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون استان تهران مراجعه کرده‌اند، همچنین هزار و 371 نفر از بانوان اقدام به اهدای خون خود در سطح استان کرده‌اند.

انتهای پیام/

آمار اهدای خون مرداد 97

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار