حجت الاسلام والمسلمین سالک کاشانی مطرح کرد؛

لزوم توجه به طرح «تابستانه کتاب» در فضای مجازی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت:اجرای طرح هایی مانند «تابستانه کتاب» را بهتر است در فضای مجازی تعمیم داد تا بر تعداد شرکت کنندگان آن افزوده شود.

لزوم توجه به طرح «تابستانه کتاب» در فضای مجازیحجت الاسلام والمسلمین احمد سالک کاشانی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با بیان اینکه کتاب باید در سبد کالاهای فرهنگی خانواده ها قرار بگیرد، اظهار کرد: یکی از ضعف های کشور ما این است که کتاب به عنوان کالای مورد نیاز رشد علمی و معنوی، کمتر در سبد خانوار قرار دارد از این رو  طرح «تابستانه کتاب» سیاست خوبی برای تشویق مردم به سمت کتابخوانی و ترویج این فرهنگ است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه با توسعه فضای مجازی مواجه هستیم باید از این فرصت برای تشویق کتابخوانی که موجب رشد علمی و بصیرت جامعه می شود، بهره مند شد و در این زمینه برنامه ریزی های منسجمی انجام شود به طور مثال می توان اجرای طرح هایی مانند «تابستانه کتاب» را در این فضاها تعمیم داد تا بر تعداد شرکت کنندگان آن افزوده شود.

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: نباید شرایط به گونه ای باشد که فقط در دوره ای از سال شاهد اجرای چنین طرح هایی باشیم بلکه باید این طرح ها غنی تر و با قوت بیشتری در تمام طول سال برگزار شوند تا ما شاهد حضور جوانان بیشتری در عرصه کتاب و فرهنگ باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سالک کاشانی ضمن تأکید بر این نکته که «تابستانه کتاب» طرح شایسته ای در حوزه کتاب و کتابخوانی است که باید تقویت شود، گفت: با اجرای این طرح، اوقات فراغت مردم با کتاب و کتابخوانی پُر می شود.

وی افزود: معتقدم باید اساس کار در عرصه ترویج فرهنگ کتابخوانی را  در قشر نوجوان و جوان جامعه متمرکز کرد به این معنا که باید بسترهای تشویقی نوجوانان و جوانان برای کتابخوانی فراهم شود که برای این کار لازم است به بخش های مختلف مانند رمان و داستان که برای این قشر جذاب است، ورود پیدا کرد. خوشبختانه طرح «تابستانه کتاب» توانسته است در این راستا موفق عمل کند.

انتهای پیام/

لزوم تقویت طرح «تابستانه کتاب»

برچسب ها: ادبیات ، بازار نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار