برگزاری یازدهمین اجلاس سالانه برزگداشت غدیر در مشهد

دبیر یازدهمین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر گفت: بزرگداشت واقعه غدیر، تببین حقیقت و ورود مسائل مربوط به آن و روشن ساختن افکار نسبت به این حقیقت می‌تواند مکتب را حفاظت کند کع مورد تاکید حضرت محمد (ص) بوده است.

برگزاری یازدهمین اجلاس سالانه برزگداشت غدیر در مشهدخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛  آیت‌الله سیدجعفر سیدان  دبیر یازدهمین اجلاس سالانه برزگداشت غدیر در نشست خبری یازدهمین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر گفت: با تحقیق و بررسی عقلانیت و بصورت جدی در شناخت مکتب حق به اینجا می‌رسیم که مکتب حق و آخرین مکتب الهی و مکتب وى و اهل بیت و خاندان پیامبر است.

استاد حوزه علمیه خراسان با بیان این موضوع که منتشر کردن این مکتب بستگی به عوامل خاص دارد گفت: از مسائلی که در ارتباط با حفظ این مکتب موثر است وجود شخصیت‌هایی است که در این راستا تلاش کردند، هرچه بهتر این مکتب را فهمیدند و به کار گرفتند که شامل شخصیت‌های علمی و شخصیت‌های وارسته معنوی می‌شوند که باعث رشد و طولانی شدن این مکتب هستند.

وى در مورد لزوم این مکتب که از جامعیت بی‌نظیر برخوردار بوده افزود: تمام شئون مربوط به سعادت انسان‌ها در بعد معنوی و دنیایی در این مکتب لحاظ شده است.

آیت الله سیدان در ارتباط با این مورد که کسانی که این حقیقت را دانستند باید هرچه بیشتر در این راستا کوشش گفت: تمام حقایق دین مانند اعتقادات، اخلاق، رفتار، مسائل فردی و اجتماعی به مسئله ولایت و سرپرستی است بستگى دارد.

هادی وکیلی دبیر علمی یازدهمین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر در ادامه این نشست گفت: مسئله غدیر از محور‌های مورد توجه نظری و عملی مسلمانان، حکومت‌های اسلامی و به‌طورخاص شیعیان بوده است.

وى افزود: توجه به واقعه غدیر توجه به سعادت بشریت است و اگر آن را رها کنیم سعادت جامع در اختیار بشر قرار نمی‌گیرد.

وکیلی با اشاره به اینکه جا دارد صد‌ها اجلاس درباره غدیر برگزار شود گفت: در مشهد مقدس در ۱۰ سال گذشته صورت گرفته است برگزار اجلاس غدیر است که با رویکرد کاملا علمی و توجه به ابعاد تحقیقاتی مسئله غدیر با حضور عالمان غدیر شناسی و امیرالمومنین شناسی برگزار می‌شود.

دبیر علمی دهمین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر با بیان اینکه از دانشمندان و عالمان حوزه و دانشگاه برای حضور در اجلاس دعوت شده است، افزود: سخنرانان مختلف در جلسات در اجلاس به سخنرانی میپردازند که میتوان بهعصام العماد از متخصصین یمنی، دکتر ادگاردو روبین اسعد از کشور آرژانتین، آیت الله سید محمد میر باقری، حجت السلام احمد رضوى، آیت‌الله سید جعفر سیدان اشاره کرد.

وکیلی افزود: اجلاس غدیر از ٥ شهریور شروع و تا ٩شهریور از ساعت٢٠:٣٠تا ٢٢ در کتابخانه قلم واقع در آخوند خراسانى برگزار میشود.

وى در پاسخ به خبرنگار ما در ارتباط با شرایطی ایجاد میشود که برای اینکه واقعه غدیر را زائران و مجاوران بهتر بشناسند گفت: ما اجلاس امسال را بصورت آزاد گذاشته ایم تا تمامی اقشاری که در مشهد هستند بتواند از این اجلاس استفاده کنند.

وکیلی در ادامه پاسخ به خبرنگار ما افزود: اجلاس یک بعد علمى دارد و یک بعد تبلیغی و فرهنگى و نفس برگزاری این اجلاس یادآوری است به خودمان که حقانیت مکتب و پیروان مکتب غدیر پی ببریم.

گفتنى است که شرکت در یازدهمین اجلاس بزرگداشت غدیر برای عموم افراد آزاد است.

انتهای پیام//ا. آ


برگزاری یازدهمین اجلاس غدیر در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.