تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در جایگاه چهارم جهان ایستاد

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در جایگاه چهارم جهان ایستاد و جواز حضور در بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ را بدست آورد.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در جایگاه چهارم جهان ایستادبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین؛ در روز پایانی و دیدار رده بندی رقابت های قهرمانی جهان آلمان، مردان ملی پوش بسکتبال با ویلچر کشورمان در دیدار رده بندی مقابل استرالیا به میدان رفتند و این مسابقه را با نتیجه ۶۸ بر ۵۷ به حریف قدرتمند خود واگذار کردند و با کسب این جایگاه جواز حضور در بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ را بدست آوردند.

این برای اولین بار است که تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران در میان چهار تیم برتر دنیا قرار می گیرد و تیم استرالیا نیز در جایگاه سوم قرار گرفت.

دیدار فینال نیز تا ساعتی دیگر میان تیم های آمریکا و انگلستان برگزار و تکلیف قهرمان و نایب قهرمان این دوره از مسابقات جهانی نیز مشخص خواهد شد.

چهار تیم برتر رقابت های قهرمانی جهان جواز مستقیم حضور در رقابت های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را خواهند داشت.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران با عملکردی شایسته و درخشان در این مسابقات حاضر شد و با پنج برد پیاپی، مقابل آلمان، مراکش، کانادا، کره جنوبی، ترکیه و شکست از انگلستان و استرالیا، عنوان چهارمی جهان را از آن خود کرد.

رقابت های بسکتبال با ویلچر قهرمانی جهان ۲۰۱۸ که از ۲۶ مرداد در هامبورگ آغاز شده بود، امروز به کار خود پایان می دهد.


بیشتر بخوانید: تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران از سد کانادا گذشت


انتهای پیام/

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران  جواز حضور در بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ را بدست آورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
چشمی
۰۸:۰۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
درود بر شما مردان با اراده. متاسفانه همه رسانه ها در پوشش خبری این اتفاق مهم عملکردی زیر صفر داشتند. اونقدر درگیر بازی های آسیایی هستیم که این بندگان خدا رو فراموش می کنیم در حالیکه جایگاه چهارمی جهان چیز کمی نیست. همیشه ورزش معلولین از تبعیض رنج برده و می بره.
آخرین اخبار