وزیر بهداشت:

دانشجویان فکر نکنند عقل کل هستند/ دانشگاه یکی از کانون‌های مهم آزادی اندیشی است

هاشمی گفت: معتقدم دانشگاه محل علم و گفتگو است و یکی از کانون‌های مهم آزادی اندیشی به شمار می‌آید.

شعبانی///دانشجویان فکر نکنند عقل کل هستند/ باید با کمک هم در رشد علم پیش برویمبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در نشست سراسری دبیران و کارشناسان انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که امروز برگزار شد، اظهار کرد: حرکت ارزنده دانشجویان در دولت یازدهم شروع شد و مسیر خود را طی می‌کند، امیدوارم دانشجویان در این مسیر به درستی قدم بگذارند.

وی افزود: در دو الی سه هفته پیش چندین برنامه وجود داشته که در حال حاضر جشنواره فیلم و سلامت را داریم که کار بسیار جالب و خوبی است، این همایش‌ها بسیار با اهمیت هستند؛ شخصا فکر می‌کنم شما دانشجویان باید درست رفتار کنید چرا که این گروه‌های علمی بسیار در جامعه ارزشمند هستند؛ گروه‌های دیگر امتحان خوبی را در این راستا پس ندادند به ویژه آ‌نهایی که از نوع سیاست کاری کار را انجام داده‌اند.

وزیر بهداشت افزود: معتقدم دانشگاه محل علم و گفتگو است و یکی از کانون‌های مهم آزادی اندیشی به شمار می‌آید چرا که از همه اقشار جامعه تشکیل شده است و به هیچ وجه نگاه یک جانبه، تک بعدی و لوله تفنگی را نمی‌پذیرد.

وی تصریح کرد: شما می‌توانید دید وسیعی داشته باشید، در دانشگاه باید وسعت نظر بلندی داشت و در عین حال هرکسی قصد دارد یک پرچم بلند کند شدنی نیست به جز اینکه در راه علم و پژوهش باشد.

دانشجویان می‌توانند کمک حال پژوهشی و درمانی باشند

قاضی‌زاده هاشمی اظهار کرد: شما دانشجویان نباید فکر کنید فقط خودتان می‌دانید و دیگران متوجه نمی‌شوند و باید به کمک هم به رشد علم کمک کنید و کمک‌های زیادی می‌توان به جامعه کرد یک همدلی باعث می‌شود بتوان راه درمان را پیدا کرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: شما دانشجویان می‌توانید کمک حال پژوهشی و درمانی باشید اما خیلی بلند پروازی و خیال پردازی نکنید؛ فکر نکنید از سقف آسمان آمده‌اید و می‌توانید تمام کارها را انجام دهید و این دیدی اشتباه است، مشکل اینجاست که ما فکر می‌کنیم عقل کل هستیم.

وی افزود: ادعا می‌کنیم بیشتر از نسل‌هایی که پای انقلاب بوده اند هستیم؛ امروز آن چیزی که در دانشگاه جواب می‌دهد همین حرکت دانشجویان است که حرکتی جهادی به شمار می‌رود.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: باید کنار مردم و با فرهنگ آنها در تعامل باشیم؛ فاصله بین کانون‌های تصمیم گیری زیاد است و باید آن را کاهش دهیم و در نهایت به حداقل برسانیم.

وزیر بهداشت بیان کرد: بریده از مردم نباشید، شخصیت بسیار موثر خواهد بود؛ نسل ما به این بخش‌ها عمل کرده است و ادامه این رویه می‌تواند نسل شما را برجسته کند، به دوره حیات خود راضی باشید.

وی یادآوری کرد: این کانون‌های علمی باعث می‌شود در جامعه پزشکی، در آینده مهربان‌تر از امروز باشید و باید گروه‌های مختلف به یکدیگر کمک کنند و این راه تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
تازمانیکه اساتید وقت صرف مطالعه نکنند ووقتشان صرف پول درآوردن باشدبا پیشرفت بروز اطلاعات دانشجویان حرف اول را می زنند استادی داشتم می گفت می ترسم سرکلاسی بیایم که دانشجو مغزش پر باشد اما بعد از مدتی گفت حالا از کلاس شما نمی ترسم چون شما مطالعه ندارید....
آخرین اخبار