ادیانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بررسی سوالات و پاسخ‌های روحانی در کمیته 7 نفره بررسی سوال از رئیس جمهور/ گزارش کمیته را یکشنبه به هیئت رئیسه می‌دهیم

عضو کمیته بررسی سوال از رئیس جمهور گفت: روز یکشنبه ما پاسخ‌های روحانی و سوالات را با قوانین تطبیق خواهیم داد.

بررسی سوال و پاسخ روحانی در کمیته هفت نفره بررسی سوال از رئیس جمهورعلی ادیانی عضو کمیته بررسی سوال از رئیس جمهور در گفت‌وگو با  خبرنگار  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جلسه امروز بررسی سوال از رئیس جمهور، گفت: آنچه امروز در این جلسه شاهد بودیم نتیجه یک برنامه‌ریزی و تشکیلات بود.

وی تصریح کرد: پیش از این 82 نماینده برای ساماندهی و برنامه‌ریزی لازم دعوت شده و با رای مخفی کمیته هفت نفره متشکل از حجت الاسلام ذوالنوری، مصری، بنده، نقوی حسینی، بهمنی و کوهکن تشکیل شد که در این کمیته نمایندگانی که قرار بود امروز صحبت کنند، مشخص شدند.

نماینده مردم قائم شهر و سوادکوه افزود: همچنین مشخص شد که این نمایندگان با چه ضوابط و معیارها و ترکیب افراد مشخص شد که اعلام کردیم، افراد باید فراجناحی انتخاب شوند، تمامی مطالب ارائه شده در جلسه امروز به صورت جمع‌بندی شده و بر اساس چارچوب‌های قانونی و با مبنای حقوقی و آماری صحبت کنند و به هیچ عنوان به حاشیه نرفته، طعنه، تیکه‌پرانی‌های سیاسی و بداخلاقی نداشته باشند.

ادیانی بیان کرد: بر این اساس متن اظهارات نمایندگان سوال کننده طی این کمیته چندین بار مرور شد و نظرات اعضا و برخی از افراد دیگر گرفته شد، در نهایت این کمیته با رئیس مجلس گفت‌وگوهایی را انجام داد و پیامی را هم برای رئیس جمهور ارسال کرد که مبنای سوال کنندگان رعایت ادب و استفاده از ادبیات فاخر است و انتظار دارند که آقای روحانی هم در چارچوب قانون بدون حاشیه‌پردازی و رعایت مبانی سوال پاسخ دهند.

عضو کمیته بررسی سوال از رئیس جمهور اظهار کرد: آنچه امروز شاهد بودیم در حقیقت نمادی از دموکراسی دینی و اینکه استفاده از ابزار نظارتی الزاما به معنای مچ‌گیری، مقابله و تقابل با دولت نیست بلکه این ابزارها برای استیفای حقوق مردم و انجام وظایف ذاتی نمایندگان به حساب می‌آید.

وی ضمن تشکر از رئیس جمهور که به دور از حاشیه‌پردازی پاسخ نمایندگان را تقریبا در چارچوب سوالات داده است گفت: ضلع سوم کار، بحث اخذ رای نسبت به پاسخ رئیس جمهور بود که بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس نمایندگان باید نظر خود را نسبت به پاسخ رئیس جمهور اعلام کنند نه مانند وزرا درباره وارد بودن یا نبودن سوال، نمایندگان درباره چهار سوال از اظهارات روحانی قانع نشدند که بر اساس قانون با اقدامات دولت و احتمال یافتن نقض قانونی تطبیق داده می‌شود.

نماینده مردم قائم شهر و سواد کوه افزود: قرار است چهار سوالی که نمایندگان نسبت به پاسخ‌های رئیس جمهور قانع نشده‌اند با مجموعه قوانین مجموعه ذی‌ربط تطبیق داده می‌شود و در جایی نقد و استنکاف و نقض از قانون وجود داشته باشد، هیئت رئیسه مجلس پرونده افراد خاطی را و کسانی که به نحوی اهمال و نقض قانون انجام داده‌اند را به قوه قضاییه ارسال می‌کند.

ادیانی گفت: در جایی اگر شخص رئیس جمهور به صورت مستقیم دارای نقض و استنکاف از قانون شده باشد، پرونده آن به قوه قضاییه ارسال می‌شود.

عضو کمیته بررسی سوال از رئیس جمهور تاکید کرد: کمیته بررسی سوال از رئیس جمهور در روز یکشنبه جاری پاسخ‌های رئیس جمهور را با قانون تطبیق می‌دهیم و در جایی نقضی صورت گرفته باشد گزارش آن را به هیئت رئیسه می‌دهیم و هیئت رئیسه موظف است پرونده را به دستگاه قضایی ارسال کرده تا در دادگاهی خاص آن را بررسی می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
از رییس‌جمهور متشکریم که مانند نمایندگان در سوال و جواب با شفافیت رفتار کرد و به دنبال منافع شخصی نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
از‌ مجلس‌شورای‌ اسلامی‌برای‌ طرح‌ سوال‌از‌ رئیس‌جمهور‌ متشکرم‌ کاری‌ که‌ شروع‌کردید‌ عالی‌ بود‌‌ لطفا‌ ازحق‌ مردم‌ کوتاه‌ نیایید
آخرین اخبار