طی تذکری در صحن مجلس؛

حاجی دلیگانی: موارد نقض و استنکاف رئیس جمهور به قوه قضاییه ارسال شود/ لاریجانی: در قالب سوال از رئیس جمهور نمی‌توان موارد نقض را به قوه قضاییه ارسال کرد

رئیس مجلس گفت: در قالب سوال از رئیس جمهور نمی‌توان موارد نقض و استنکاف را به قوه قضاییه ارسال کرد و تنها مطابق ماده 236 عمل کرد.


حاجی دلیگانی: موارد نقض و استنکاف رئیس جمهور به قوه قضاییه ارسال شود/ لاریجانی: در قالب سوال از رئیس جمهور نمی‌توان موارد نقض را به قوه قضاییه ارسال کردبه گزارش خبرنگار  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر طی تذکری با استناد به ماده 213 آیین نامه داخلی در صحن علنی امروز (چهارشنبه 7 شهریور ماه) خطاب به لاریجانی رئیس مجلس گفت: تخلفات بسیاری در اجرای قانون در کشورمان رخ داده که نتیجه آن در نارضایتی نمایندگان طی جلسه دیروز ظهور کرد.

وی ادامه داد: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، برنامه پنجم، سیاست‌های کلی، اقتصاد مقاومتی و کسب و کار، رفع موانع تولید، اصلاح مجوزهای کسب و کار، ایجاد دولت الکترونیک به درستی اجرا نشده است.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه تصریح کرد: کمیسیون‌های متعدد مجلس پیش از این گزارش‌هایی در این مورد ارائه کردند و دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها گزارش‌های مشابهی را به مجلس ارائه کرده است.

حاجی دلیگانی تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنم مجموع این گزارش‌ها در یکدیگر ترکیب شده و موارد نقض و استنکاف دولت و رئیس جمهور جمع‌بندی شده و به منظور رسیدگی به قوه قضاییه ارسال شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: اگر در عناوینی که آقایان به عنوان سوال از رئیس جمهور این مورد را صراحتا ذکر می‌کردند، حرف شما درست بود.

وی تصریح کرد: شما می‌توانید مطابق ماده 236 این اقدام را انجام داده و موارد استنکاف و نقض قانون را به قوه قضاییه ارسال کنید، اما در قالب سوال از رئیس جمهور امکان‌پذیر نیست.

رئیس مجلس بیان کرد: سوال از رئیس جمهور کار عبثی نبود، اما قانونا نمی‌توان اقدامی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار