بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸- اندونزی؛

ملی پوش شنا: جو سالن بازی‌های آسیایی باعث ترس ما شد

سینا غلامپور گفت: سالن مسابقات شنا بازی‌های آسیایی مملو از تماشاگر بود به طوری که من از ترس نمی‌توانستم داخل آب بپرم.

جو سالن بازی های آسیایی طوری بود که می ترسیدم داخل آب بپرم/ به بنیامین گفتند ووشو کار کند!به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سینا غلامپور نماینده شنای ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا با شکست ۲ رکورد ملی در ۱۰۰ متر آزاد و ۴ در ۱۰۰ متر آزاد تیمی به کار خود در جاکارتا پایان داد.

اخبار و حواشی داغ مربوط به بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ را لحظه به لحظه در اینجا (بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸) دنبال کنید.

غلامپور در این باره گفت: این اولین باری بود که در مسابقات آسیایی حضور داشتم. با توجه به نتایجی که در جاکارتا به دست آمد به راحتی می‌توان به تفاوت این دوره با دوره قبل پی برد. واضح است که شناگران سال به سال پیشرفت و رکورد‌های زیادی را جا به جا می‌کنند. جالب است بدانید که رکورد جهانی بانوان در بازی‌های آسیایی شکسته شد. شناگری هم که توانسته بود مایکل فلپس را بگیرد در این رقابت‌ها حضور داشت. من هم در این رقابت‌ها در ۱۰۰ متر کرال سینه موفق به رکورد شکنی شدم. رکورد این ماده در سال ۲۰۰۹ توسط محمد بیداریان به دست آمده بود.

او ضمن ابراز نارضایتی از عملکردش در بازی‌های آسیایی افزود: توقع بیشتری از خودم داشتم و فکر می‌کردم بهتر شنا کنم. اصلا تصور نمی‌کردم سالن مسابقات چنینی شرایطی داشته باشد. سالن مملو از تماشاگر بود. قبل از آغاز ماده ۵۰ کرال سینه واقعا از استرس نمی‌توانستم خودم را کنترل کنم و می‌ترسیدم داخل آب بپرم.

ملی پوش شنا درباره علت‌های بروز استرس حین مسابقات تصریح کرد: مطمئنا منشا این استرس نداشتن مسابقات برون مرزی، شنا نکردن کنار شناگران مطرح دنیا و نبود اردو‌های خارجی است. ما به مربی خارجی نیاز داریم. اگر می‌خواهیم ۴ سال دیگر در آسیا مدال بگیریم باید تمام این موارد را در نظر بگیریم. من اهل نیشابور هستم و در این شهر تمرین می‌کنم. مسئولان استان حمایت‌های همه جانبه‌ای از من دارند، اما این کافی نیست. وقت آن رسیده است که مسئولان ورزش کشور به ما اعتماد کنند.

غلامپور به ضرورت حضور روانشناس در تیم ملی شنا اشاره و اظهار کرد: اگر یک روانشناس در کنار تیم بود مطمئنا می‌توانستیم با آرامش بیشتری مسابقه بدهیم. چرا تیم واترپلو روانشناس دارد، اما ما نداریم؟ تیم‌های دیگر کشور‌ها از چند روانشناس و ماساژور استفاده می‌کنند در حالی که ما حتی یک روانشناس و ماساژور نداریم. در تهران نیز امکانات خوبی وجود ندارد حتی حوضچه آب یخ که برای ریکاوری استفاده می‌شود، خراب است. به جرات می‌گویم با " هیچ " به بازی‌های آسیایی رفتیم و رکورد زدیم.

او اضافه کرد: همه شناگران تنها به دلیل علاقه‌ای که به این رشته دارند، ادامه می‌دهند. به ما پیشنهاداتی می‌دهند که به رشته‌های دیگر برویم. من در سطح استان خودم مدال دو و میدانی دارم و تنیس روی میز را به صورت جدی پیگیری می‌کنم، اما تمایل دارم شنا را ادامه بدهم و زحمات مربیانم را جبران کنم. حتی در جاکارتا به بنیامین قره حسنلو گفتند که برود و ووشو کار کند!

شناگر تیم ملی درباره اهداف خود بیان کرد: هدفم کسب سهمیه المپیک در ماده ۱۰۰ متر کرال سینه است. در خودم این توانایی را می‌بینم.

غلامپور به برنامه پیش روی تیم ملی شنا اشاره کرد و گفت: مسابقات جهانی روسیه در پیش است. ورودی این رقابت‌ها در مسابقات چین که سه ماه دیگر برگزار می‌شود، توزیع می‌شود، اما هنوز مشخص نیست به این رقابت‌ها برویم یا نه.


بیشتر بخوانیدرکورد ملی 100 متر آزاد هم پس از ۹ سال شکست


انتهای پیام/

اظهارات غلامپور درباره بازی های آسیایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار