شرکت ۵ هزار نفر در دوره‌های آموزش پیش از ازدواج

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی از شرکت ۵ هزار نفر در دوره‌های آموزش پیش از ازدواج در استان خبر داد.

عرب نژاد مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛از شرکت ۵ هزار نفر در دوره‌های آموزش پیش از ازدواج در استان خبر داد.

وی در خصوص آموزش های پیش از ازدواج گفت:اين آموزش‌ها در گذشته در خانواده داده می شد اما تغييرات سريع دنيای كنونی و نيازهای جديد متعاقب آن موجب شده است كه بخشی از اين آموزش‌ها در نهادهايی خارج از خانواده انجام شود،هرچند كه آموزش توسط خانواده منتفی نيست اما نياز به آموزش توسط نهادی غير از خانواده نيز شديداً احساس می شود.

عرب نژاد گفت:مجردین در شرف ازدواج می توانند از طریق بهزیستی شهرستان محل سکونت خود از محل و زمان برگزاری دوره های آموزشی مطلع شوند.

مدیرکل بهزیستی استان افزود:در سال 96 تعداد 5 هزار و 639 نفر در کل استان در این دوره شرکت کردند.

وی گفت:اهمیت آموزش پیش از ازدواج،مراحل آشنایی و ازدواج،معیارهای همسرگزینی، عشق و دوران عقد از آموزش های داده شده است.

عرب نژاد در خصوص طرح آموزش زندگی خانواده نیز گفت:اين آموزش پيشگيرانه، شامل بهبود و افزايش آگاهی، اطلاعات و مهارت‌هايی است كه با توجه به نقش محوری خانواده شكل می گيرد که در سال 96 بالغ بر 6 هزار نفر در استان در این دوره شرکت کردند.

مدیر کل بهزیستی استان افزود:طبق بررسی های انجام گرفته و مرور منابع علمی و شواهد موجود،یکی از شایع ترین اختلالات دوران کودکی اختلالات اضطرابی است و در بسیاری از مواقع علائم این اختلال با فرآیند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته شده و مانع از تشخیص و مداخلات به موقع می شود.

وی اظهار کرد:اختلالات اضطرابی میذتوانند عاملی برای آغاز بیماری هایی نظیر افسردگی،مصرف مواد مخدر،بیماری های جسمی و غیره باشد لذا توجه به این امر می تواند بار این بیماری ها را در جامعه کاهش دهد.

عرب نژاد گفت:چنانچه اختلال دوران کودکی مورد توجه قرار نگیرد و مداخلات لازم برای رفع آن انجام نشود می تواند در بزرگسالی منجر به عدم انجام مناسب فعالیت های درسی، رفتاری های اجتنابی ،ترس مرضی،افسردگی و سوء مصرف مواد شود.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی افزود:طرح غربالگری اضطراب کودکان 6-5 سال با اهداف شناسایی زود هنگام اضطراب کودکی،ارجاع زود هنگام جهت مداخلات تخصصی،افزایش اطلاعات والدین در خصوص پیشگیری از اضطراب کودکان به صورت دو سال متوالی در استان اجرا می شود.

وی بیان کرد:روند اجرای طرح به صورت برگزاری جلسه توجیهی ویژه روانشناسان کودک در 100 مهد کودک سطح استان برگزار شد که والدین با تکمیل پرسشنامه استاندارد طبق پروتکل بهزیستی کشور و تحویل آن به مجریان طرح از میزان اضطراب یا به عبارتی نوع اختلال اضطرابی کودک خود آگاه می شوند.

عرب نژاد تصریح کرد:در سال جاری تعداد 2 هزار و  486  کودک در سطح استان غربال شده اند که از بین آنها 735 کودک مضطرب شناسایی و به مراکز مشاوره جهت مداخله و درمان ارجاع شده اند.

وی گفت:در اجرای این طرح اداره کل بهزیستی استان هزینه ای بالغ بر 165 میلیون و 325 هزار ریال متقبل شده است.

عرب نژاد افزود:در حال حاضر 21 تیم محب در کل استان و 3 تیم فوریتی تخصصی در استان آماده ارائه خدمات به عموم مردم هستند.

انتهای پیام/غ

۵ هزار نفر در دوره‌های آموزش پیش از ازدواج شرکت کردند

برچسب ها: بهزیستی ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار