اسراری جالب درباره گربه ها!/ افشای اسرار عجیب و غریب گربه ها!

گربه‌ها موجوداتی شاید دوست داشتنی و از طرفی شاید ترسناک باشند که به بی چشم و رویی نیز معروف اند!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گربه‌ها موجوداتی شاید دوست داشتنی و از طرفی شاید ترسناک باشند که به بی چشم و رویی نیز معروف اند!

این موجودات زیبا و با آن انعطاف پذیری حیرت انگیزشان برای خود خصوصیات جالبی دارند که اگر آن‌ها را بدانید شاید بتواند به برقراری ارتباط با این حیوانات کمک بسیاری به شما نماید.

در همین راستا باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا در این مطلب اسراری جالب را پیرامون گربه‌ها برای شما فاش نماید، پس با ما همراه باشید.

////

حقایقی جالب در مورد گربه‌ها

گربه برای هزاران سال و از زمان‌های باستان موجودی فوق العاده بوده است و در عین حال که در کنار انسان زندگی کرده و رابطه تنگاتنگی با او داشته است، تا حد زیادی استقلال خود را حفظ کرده.

حتی گربه‌هایی که خیلی نوازش را دوست دارند و روی کاناپه می‌خوابند قلبی مانند یک شیر دارند و شخصیت و رفتار آن‌ها در طول قرن‌ها تغییری نکرده.


بیشتر بدانید: چرا گربه‌ها از آب و خیار متنفرند؟! / معرفی نقطه ضعف گربه ها


گربه مانند سگ بطور کامل رام نمی‌شود و به انسان تکیه نمی‌کند.

گربه‌ها شخصیت و سبک زندگی مرموزی دارند و حتی توسط مصریان باستان به عنوان خدا پرستش می‌شده اند، چیزی که گربه‌ها هرگز فراموش نکرده اند! هر قدر که شما فکر کنید در مورد گربه زیاد می‌دانید باز هم چیز‌هایی برای آموختن هست.

هشت حقیقت جالب در مورد گربه‌ها که احتمالاً نمی‌دانید

گربه روی بینی اش اثر انگشت دارد

الگوی روی بینی هر گربه مثل اثر انگشت انسان منحصر به فرد است و بینی هیچ دو گربه‌ای ۱۰۰% مثل هم نیست.

مالیدن سر نشانه تصاحب است

این تصاحب به معنی تسخیر روح نیست، اما اگر گربه دوست دارد سرش را به شما یا مبلمان خانه بمالد با این کار نه تنها علاقه اش را نشان می‌دهد و طلب محبت می‌کند بلکه شما را به عنوان دارایی خودش علامت می‌زند.

وقتی گربه سرش را به جایی می‌مالد، فرومون‌ها از غدد بویایی اطراف صورتش آزاد می‌شوند و بوی خود را روی اشیاء یا افراد به جا می‌گذارند و آن‌ها جزو قلمروش حساب می‌شوند.

گربه‌ها عشق و احترام خود را با شکارشان به شما تقدیم می‌کنند

اگر گربه بخواهد یک موش نیمه جان را در دامن شما بیندازد آخرین چیزی که به ذهنتان می‌رسد عشق و احترام است. شما ممکن است فکر کنید که چه خلافی کرده اید که سزاوار تجربه‌ی چنین ترسی هستید.

اما از نظر یک گربه تقدیم کردن شکاری که با سعی و کوشش بدست آورده نهایت عشق و احترام است. اگر رفتار بدی با او داشته باشید او این طور برداشت می‌کند که نتوانسته شما را راضی کند و باید سخت‌تر تلاش کند.

گربه‌ها رادار طبیعی برای پیدا کردن خانه دارند

حس جهت یابی در گربه‌ها فوق العاده است و به ندرت گم می‌شوند. علت بیشتر گم شدن‌ها بدام افتادن در ساختمان یا فضای بسته است نه اینکه آن‌ها خیلی دور شده اند و نمی‌توانند راه را پیدا کنند.

گربه مانند پرندگان حس غریزی برای پیدا کردن خانه دارد و از مسافت نسبتاً دور می‌تواند خانه را پیدا کند. ممکن است شنیده باشید که کسی که گربه داشته و به خانه جدید اسباب کشی کرده گربه اش را گم کرده در حالیکه گربه به خانه قبلی که مایل‌ها دورتر بوده برگشته.

با گربه‌های سیاه منصفانه رفتار نمی‌شود

گربه‌های سیاه اغلب بسیار بامحبت و دوست داشتنی هستند، اما نسبت به گربه‌هایی با سایر رنگ‌ها کمتر خریداری شده یا مورد سرپرستی قرار می‌گیرند.


ببینید: گربه نادری که به دلیل بیماری در ارتفاعات زندگی می کند


کارکنان پناهگاه گربه‌ها می‌گویند: زمان زیادی طول می‌کشد تا کسی یک گربه سیاه را به سرپرستی انتخاب کند.

گربه‌ها گوش‌های عضلانی دارند

گوش‌های گربه می‌تواند در یک جهت تا ۱۸۰ درجه بچرخد و این کار را ۱۰ برابر سریع‌تر از هر نژاد سگ انجام می‌دهد. در هر گوش گربه ۳۲ عضله وجود دارد و برای شنیدن و جمع آوری صدا‌ها از راه دور به خوبی عمل می‌کند.

وضعیت گوش‌های گربه، می‌توان اطلاعاتی در مورد خلق و خوی او نیز به شما بدهد.

////

شکلات برای گربه سمی است

اغلب افراد می‌دانند که شکلات برای سگ سمی است، ولی نمی‌دانند که در مورد گربه هم همینطور است. گربه حس چشایی قوی در مورد طعم شیرین ندارد بنابراین مشکلات جزو غذا‌های محبوب آن‌ها نیست و به همین دلیل به ندرت ممکن است مشکلی ایجاد شود.


ببینید: مسابقات موج سواری سگ و گربه


این را حتماً به خاطر داشته باشید گربه اصلاً نباید شکلات بخورد.

دندان‌های شیری در گربه می‌افتد

سگ‌ها و گربه‌ها در طول زندگی شان دو بار دندان در می‌آورند. وقتی بچه گربه‌ها بزرگ می‌شوند دندان‌های شیری افتاده و دندان‌های دائمی در می‌آیند.

ولی چون اغلب دندان‌های شیری با غذا خورده می‌شوند به ندرت ممکن است افتادن آن‌ها را ببینید.

چرا گربه به طرف کسی که گربه‌ها را دوست ندارد، می‌رود؟

وقتی گربه‌ای می‌خواهد گربه دیگر و یا شخصی را تهدید کند به صورت جسورانه به او خیره می‌شود و گاهی اوقات صدای فیش نیز از خود در می‌آورد و به صورت مکرر به طرف حریفش حرکت می‌کند. معمولاً کسی که گربه‌ها را دوست ندارد از نگاه کردن به آن‌ها خودداری می‌کند و به امید اینکه گربه او را نادیده بگیرد آرام می‌ماند.


ببینید: گربه‌ای که در جذب فالوور با سلبریتی‌ها رقابت دارد


همین رفتار باعث جلب توجه بیشتر گربه می‌شود و گربه احساس می‌کند که شخص مقابل، با این کار او را دعوت به دوستی می‌کند.

چرا گربه‌ها پس از نوازش شدن، خود را با لیسیدن تمیز می‌کنند؟

در این رابطه دو نظریه وجود دارد. یکی این که گربه با این کار بوی انسان را از خود دور می‌کند و دیگری این است که گربه با استشمام بوی شما لذت بیشتری از ارتباط خودش با شما می‌برد.

چرا یک گربه وقتی از کنار گربه تازه واردی عبور می‌کند مستقیم به چشمان وی نگاه می‌کند و به آرامی راه می‌رود؟

تمامی گربه‌ها برای خودشان محدوده‌ای دارند. این محدوده ممکن است بر اساس رتبه در خانواده از یک جای کوچک در اتاق تا کل محدوده یک خانه گسترش داشته باشد. وقتی یک گربه با جایگاه عالی در خانواده با یک گربه نه چندان محبوب در خانواده روبرو می‌شود با حالت خیره به او نگاه می‌کند و به سمت او حرکت می‌کند تا با او رو در رو شود.

اگر گربه بخواهد نشان دهد که علاقه‌ای به درگیر شدن ندارد با انتخاب مسیر طولانی‌تر و به آهستگی و بدون اینکه به طرف مقابل نگاه کند از او رد می‌شود.

////

استفاده گربه‌ها از لیتر باکس (محفظه مخصوص دفع)

در دنیای وحش، گربه‌ها یاد گرفته اند که مدفوع خود را از دید رقبا و سایر درندگان پنهان کنند. این خصیصه در گربه‌های خانگی ما نیز وجود دارد.

دلیل خرخر کردن گربه

معمولاً یک گربه از روی رضایت خرخر می‌کند. یک گربه مادر خرخر می‌کند تا بچه هایش بدانند که او در کنار آن هاست و بچه گربه‌ها نیز در جواب تیمار مادرشان خرخر می‌کنند.


ببینید: گربه ای که درشبکه های اجتماعی طوفان به پا کرد


 بچه گربه‌ها برای ترغیب دوستان خود به بازی کردن با آن‌ها خرخر می‌کنند. بچه گربه‌های بزرگتردر مقابل متجاوزان به حریمشان خرخر می‌کنند.

توجه داشته باشید که گاهی اوقات گربه‌ها از روی درد و رنج و یا ترس هم خرخر می‌کنند.

چرا گربه‌ها زمانی که چیزی را بو می‌کنند نیشخند می‌زنند؟

زمانی که گربه لب زیرین خود را به بالا تاب می‌دهد به نظر می‌رسد که نیشخند می‌زند. نکته جالب این است که این حالت در زمانی رخ می‌دهد که گربه رایحه‌ای قوی را به طور عمیق بو کرده باشد.

دلیل خراشیدن پنجره‌ها توسط گربه ها

شاید می‌خواهند مانعی را که بین آن‌ها و طرف دیگر شیشه است شناسایی کنند.

چرا گربه از خیس شدن متنفر است؟

در واقع بسیاری از گربه‌ها از آب لذت می‌برند، حداقل یک گونه از آن‌ها ماهی گیری و شنا کردن را دوست دارند، اما آن هم شرایط خاص خود را دارد.

به نظر می‌رسد این که از دو دست انسان آویزان شده و در تشتی پر از آب که ابتدا هم نمی‌دانند چیست و بدتر از همه این که در آن از خود اختیاری هم ندارند فرو روند مورد پسندشان نباشد.

////

چرا بعضی از گربه‌ها دوست دارند از نشت شیر آب بنوشند؟

گربه‌ها مانند بسیاری از حیوانات دیگر آب و غذای تازه را ترجیح می‌دهند و آب جاری به این دلیل برایشان خوشایند است.

شاید هم حرکت آبی که از شیر خارج می‌شود برای حس شنوایی و بینایی آن‌ها جالب باشد.

بعضی از گربه‌ها حتی قبل از نوشیدن آب، پنجه هایشان را در ظرف آب قرار داده و تکان می‌دهند تا از آب در حال حرکت بنوشند.

چرا گربه وقتی مریض و یا در حال مرگ است پنهان می‌شود؟

غریزه به گربه می‌گوید زمانی که بیمار است در جایی پنهان شود تا شکارچی نتواند آن را پیدا کند.


ببینید: گربه با فرهنگ!


شاید هم تصور کند که مورد کمین قرار گرفته است بنابراین مخفی می‌شود.

چرا گربه زمان زیادی را برای تمیز کردن خود صرف می‌کند؟

گذشته از هدف آشکار بهداشت و ظاهری خاص، آرایش به گربه‌ها کمک می‌کند تا بتوانند از پس دفاع و مقابله برآیند.

(شاید توجه کرده باشید که اگر گربه به طور تصادفی از روی صندلی بیافتد، اولین کاری که با مسامحه انجام می‌دهد خودش را لیس میزند).

چرا گربه زمانی که شما با تلفن صحبت می‌کنید خواستار توجه است؟

زمانی که گربه شخصی را که شما با او صحبت می‌کنید نمی‌بیند احتمال می‌دهد که دارید با او صحبت می‌کنید و به چیزی که از مکالمات شما دریافت می‌کند، پاسخ می‌دهد.

چرا گربه وسایل خانه را می‌خراشد؟

تصور بعضی از مردم این است که گربه با این کار پنجه هایش را تیز می‌کند، اما شاید نادرست باشد.

دو دلیل برای خراشیدن وجود دارد:

اول این که گربه منطقه خودش را علامت گذاری می‌کند و دوم آن است که وی یا این کار ناخن هایش را کوتاه می‌کند.

////

چرا گربه زمانی که کسی برای لحظه‌ای نوازشش کرده است صدای فیش در می‌آورد یا او را گاز می‌گیرد؟

اگر یک شخص بر لمس ناحیه حساسی از بدن گربه مداومت کند (مثل دم، گوش‌ها یا شکم) گربه ممکن است برای متوقف کردن این حالت گاز ملایمی بگیرد. همچنین بعضی گربه‌ها نوازش لذت بخش را فقط برای مدت زمان کوتاهی تحمل می‌کنند و در صورت ادامه آن، با یک گاز ساده و یا پنجه کشیدن خواستار پایان این عمل می‌شوند.

چرا بعضی گربه‌ها آب یا غذایشان را هنگام خوردن در پشت بام از ظرف خارج می‌کنند؟

بسیاری از گربه‌ها دوست ندارند خارج از ظرف، غذا یا آب بخورند. اما اگر کناره‌های ظرف با سبیل هایشان تماس داشته باشد این حالت آن‌ها را ناراحت می‌کند و نمی‌توانند با آرامش چیزی تناول کنند به همین دلیل سعی در خارج کردن آن‌ها از ظرف می‌کنند. یک ظرف پهن و کم عمق شاید این رفتار را برطرف کند.

چرا گربه وقتی یک پرنده را می‌بیند میومیو می‌کند؟

میومیو کردن نمادی از رفتار گربه به هنگام حمله است. زمانی که گربه شکار را می‌گیرد چندین بار آن را گاز می‌گیرد.


ببینید: گربه بازیگوش در بخش عفونی بیمارستان!


ساکت شدن گربه پس از حمله نشان دهنده انجام موفق شکار و یا نا امید شدن از آن است.

چرا گربه گاهی کف زمین را می‌کند مثل اینکه سعی می‌کند ظرف غذایش را دفن کند؟

ممکن است پنهان کردن غذا رفتاری باقیمانده از غریزه زندگی در دنیای وحش باشد، اما می‌تواند تلاش ساده‌ای باشد برای ابراز این که غذا مورد علاقه اش نیست.

چرا گربه خود را به پای انسان می‌مالد و گاهی ضربه می‌زند و حمله می‌کند؟

بچه گربه همیشه بازی‌هایی که مثل مبارزه ساختگی با حمله‌های ناگهانی و ضربه زدن و جست و خیز کردن باشد انجام می‌دهد. وی همیشه سعی می‌کند همانند سایر گربه‌ها بازی کند. (او را به سوی بازی‌های کم خطر مثل تعقیب توپ، طناب و مانند آن راهنمایی کنید.)

چرا بعضی از مردم نسبت به گربه حساسیت دارند؟

موی گربه دلیل ایجاد حساسیت نیست بلکه پروتئینی به نام Fel D۱ که در بزاق آن وجود دارد باعث بروز حساسیت در بعضی از انسان‌ها می‌شود.

زمانی که گربه خود را تیمار می‌کند، این پروتئین روی موهایش پخش می‌شود و به دنبال آن به اسباب منزل نیز انتقال می‌یابد. بعضی از گربه‌ها مقداری کم (یا زیاد) از این پروتئین دارند.

گر چه راهی برای پیش بینی اینکه کدام گربه در حال ترشح این ماده می‌باشد وجود ندارد، اما استحمام گربه می‌تواند مقدار پروتئین موجود در مو‌های وی را کاهش دهد بنابر این واکنش طبیعی انسان نسبت به آن کم می‌شود.

به نظر می‌رسد گربه‌های ماده به طور طبیعی میزان کمتری از این پروتئین داشته باشند.

ریختن چند قطره سرکه در یک لیوان آب گرم و قرار دادن آن در منزل می‌تواند تأثیر پروتئین یاد شده را به صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد.

چرا گربه بعد از سرزنش یا ترد شدن، برای لحظه‌ای پشتش را به شما می‌کند؟

رفتار انسان در زمان سرزنش حیوان اهلی اغلب زننده و با پرخاشگری آشکار است و در مقابل گربه معمولاً به روش متواضعانه‌ای واکنش نشان می‌دهد و به شما می‌گوید تسلیم شما شده است.

اگر شما یک رفتار مثبت به جای هر رفتار سرزنش آمیز دیگری اجرا کنید به طور حتم نتایج بهتری از رفتار یک گربه به دست خواهید آورد.

چرا گربه شما شکارش را برای شما می‌آورد؟

دست کم چهار نظریه مختلف در مورد این رفتار وجود دارد:

گربه شما هدیه‌ای به رسم قدردانی و ابراز علاقه اش به شما می‌دهد.


ببینید: تفریح وحشتناک دانشجویان روسی


گربه شما می‌داند که شما شکارچی ماهری نیستید و می‌خواهد به شما آموزش دهد.

گربه شکارش را به خانه می‌آورد جایی که امن است و آنجا غذا می‌خورد.

گربه به سادگی سعی می‌کند شما را مطمئن سازد که غذای تازه‌ای دارید.

////

دلیل بازی گربه‌ها با شکار خود

گربه‌ها با جنبش و حرکت مجذوب می‌شوند، بنابر این اگر شکار در حال حرکت و جنبش باقی بماند میل گربه به حمله برانگیخته‌تر خواهد شد.

اگر گربه بیشتر از زمان کمین و کشتن هیجان زده شود قبل از اینکه شکارش را بکشد با وی بازی می‌کند.

چرا بعضی گربه‌ها اسباب بازی هایشان را در ظرف آب یا غذایشان می‌گذارند؟

گربه به محلی که برای خوردن غذا برایش در نظر گرفته شده به عنوان قسمتی از قلمروی خود نگاه می‌کند و آن منطقه همیشه بدون تغییر باقی می‌ماند؛ بنابراین گربه‌ها احتمالاً اسباب بازی مورد علاقه خود را در جایی امن قرار می‌دهند.

گربه‌ها اغلب اسباب بازی هایشان را پس از بازی در سویی رها می‌کنند که شما دوست ندارید و ممکن است سعی کنید آن‌ها را در یکی از مکان‌های دلخواه خود در سبد کوچکی قرار دهید و توقع داشته باشید که او هم آن‌ها را پس از بازی به آن جا منتقل کند که این کار تقریباً غیر ممکن است.

چرا گربه شما یک گاز کوچولو از بازو یا گونه شما می‌گیرد و برای چند ثانیه نگه می‌دارد؟

بعضی از گربه‌ها زمانی که خیلی شاد هستند و احساس محبت بی نهایتی نسبت به شما (یک گربه بزرگ بی مو) دارند، به آرامی تکه‌ای از پوست شما را در دندان هایشان می‌گیرند و برای چند ثانیه نگه می‌دارند. ”بوسه گربه ای”.

دلیل غلت زدن گربه‌ها روی پشتشان چیست؟

گربه‌ها روی پشتشان به دلایل متنوعی غلط می‌خورند:

اگر گربه شما در مقابلتان تلپی بیفتد و روی پشتش غلط بخورد نشانی از اعتماد کامل او به شماست و این که شما هرگز به او آسیبی نخواهید رساند.


ببینید: نگهداری از گربه‌های ولگرد تفریح جدید دختران جوان عربستانی


اگر گربه ماده باشد در حال خودنمایی و ناز کردن است.

گربه‌های اهلی شده این مورد را همان طور که گونه‌های وحشی انجام می‌دهند نشان می‌دهند.

گاهی او فقط دارد بازی می‌کند.

چرا گربه‌ها عکس‌ها یا کیف‌های پلاستیکی را لیس میزنند؟

تصور می‌شود که آن‌ها مقدار ناچیزی از اسانسی را که از این محصولات صاتع می‌شود دوست دارند؛ و همچنین شاید از بافتی که از این مواد روی زبانشان باقی می‌ماند لذت می‌برند.

////

چرا گربه پس از سقوط از بلندی روی پا‌های خود فرود می‌آید؟

در زمان افتادن، گربه برای صاف نگه داشتن بدن و چرخیدن در میان هوا از دم خود استفاده می‌کند؛ بنابراین برای کاهش شوک با پشت قوس دار به زمین فرود می‌آید.


ببینید: بچه گربه ای با دو سر


گربه‌ها بدن بسیار انعطاف پذیری دارند و پیچ خوردن و چرخیدن برای آن‌ها بسیار آسان است.

چرا گربه ها صدای خش خش را دوست دارند؟

صدا‌های خش خش مشابه صدا‌های منظم و بلند موش ها، پرنده‌ها و جیرجیرک‌ها است؛ بنابراین صدای خش خش تکه کاغذی مچاله شده یا راه رفتن روی کاغذ حس شکار گربه را تحریک می‌کند.

چرا گربه دمش را تکان می‌دهد؟

گربه‌ها از دم هایشان برای ارتباط روانی با یکدیگر استفاده می‌کنند.

چرا گربه‌ها گیاهان را می‌جوند؟

گیاهان کمک می‌کنند که گربه‌ها از شر موهائی که هنگام آرایش خود بلعیده اند رها شوند و همچنین مواد غذائی نظیر ویتامین ها، فیبر و املاح را که در غذای آن‌ها یافت نمی‌شود فراهم می‌کنند. بعضی از گیاهان اگر سمی نباشند برای جویدن خوب هستند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Zahra
۰۲:۰۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
من یه گربه مشکی دارم ک مامانش تو حیاطمون زایید دوتا بودن داداشش بود یدونه هم مشکی من تا دوماه اینا مامانش ک خیلی وحشی بود تو حیاطمون نگه داشت بچه هارو بعدش ک ب صورت غریزه مامانش باهاشون بد رفتاری می‌کرد ولشون کرد رفت گربه مشکی من خیلی مامانی بود تقریبا ۳ ماهش بود ک تو خونه بهشون غذا دادم خانوادگی محبت کردیمو اینا کاملا رام شدنو پیش ما موندن البته داداشش یه خورده وحشی بود خیلی هم گنده بود اونو بیشتر تو حیاط نگه میداشتمو میرفت بیرون میتونس مراقب خودش باشه ولی گربه مشکی من خیلیییی مظلومه الان ۲ ساله ک با منه شبو روز شبا زیر پام می‌خوابه صبا باهم صبونه میخوریم سر یه سفره میشینم باهاش ۲ ماهه ک بچش شده یکیش مشکیه مث خودش یکیشم سیا سفید ک اونم جفت شوهرشه ک هردم میومد تو حیاط با گربه عاشقی می‌کرد الانم گاهی میاد
بچه هاش خیلی با نمکو خوشگلن و اینکه مشکی من خیلی مامانه خوبیه اما امروز نمیدونم چطوری از کجا موش گرفته آورده گذاشته جلوم هممون خیلی ترسیدیم ولی الان متوجه شدم ک از محبتش رفته شکار کرده آورده در حالی ک بچم خیلی ترسوعه ولی خیلی دوسش دارم و حتی فکر از دس دادنش عذابم میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۶ شهريور ۱۴۰۱
تو حیاط خونمون گربه داریم البته چندتان ولی یکشون شب ب شب ک میشه میاد پشت در اتاقم می‌خوابه واگ در باز باشه باز پشت در اتاقم جالب این جاست وقتی از در اتاق میخواد بیرون بره اگ‌ وسیله هام پهن باشه اصلا رو وسیله هام پا نمیزاره از کنارشون رد میشه دلیلش چیه
Iran (Islamic Republic of)
Raha
۰۵:۳۵ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
سلام یک ماهه یک گربه ی خیابونی میاد داخل خونه و من هر جا باشم میاد اونجا و زل میزنه ب من.چه روز چه نصف شب میاد.کسی میدونه که دلیل این کار چیه؟
United States of America
پریسا
۱۶:۲۴ ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
یه گربه هم دقیقا یک ماه مهمون حیاط خونه ی ما بود. یه طوری که کلا بیرون نمیرفت از خونه. ما ام دیدیم قصد نداره بره بهش آب و غذا دادیم حتی اسمم انتخاب کردیم براش ولی یه روز یهویی رفت. غیبش زد. هنوزم خیلی نگرانشم
Iran (Islamic Republic of)
ازا
۲۲:۰۰ ۲۸ تير ۱۴۰۱
سلام سوالی دارم کسی اطلاعاتی داره آیا؟
در باغمون یک گربه چارتا بچه بدنیا آورد و باهاش بودن شیرشون میداد و خیلی مراقب بود تقریبا صد یا صد و دوسه روز گذشت یهویی بچه ها ناپدید شدن یعنی صبحش دیدم که بچه هاش باهاش بودن و اونارو لیس میزد و خیلی مراقبش ن بود اما یکی دو ساعت بعد گم شدن و تا شب که اونجا بودیم نیامدن
آیا بصورت غریزی بچه ها بعد از سه چار ماهگی مادر را رها میکنن
یا مادرشون اونارو بیرون کرده
و آیا بچه ی سه چارماهه که به مادر و انسان‌ها عاذت کرده و از اونا غذا گرفته، از عهده خودش برمیاد؟ آخه بچه ها خیلی ترَسو بودن و فک میکنن بی‌عرضه هم بودن و شاید نتونن غذایی پیدا کنن
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۷ تير ۱۴۰۱
تورو خدا به حیوونا وابسته نشین، ما یه گربه خونه زاد داشتیم ۵ سال تو خونه انمون بود، باهامون زندگی کرد، تا چهار سال اصلا از حیاط خونه بیرون نمیرفت، بشدت رابطه ی عاطفیش باهامون قوی بود، دو ماهی بود بچه دار شده بود، دوتا توله ی خوشگل. دیروز صبح ساعت ۵ معلوم نشده کدوم ما مسلمونی با چی زده تو سرش کشته بودش، روز خیلی بدی بود، همیشه ساعت ۷صبح میومد پشت در صدا میکرد صبونه میخواست، اما دیروز نیومد، هم ما هم بچه هاش چشم به راه، تا آخر تصمیم گرفتم پیگیر بشم ببینم چه بلایی سرش اومده، همه‌جا دنباش گشتم ، ناخواسته رفتم سمت سطل آشغال دیدم کشتنش و کردنش تو یه پلاستیک و انداختن تو سطل، همه داغون شدیم، توروخدا به حیوونا وابسته نشین
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۴۲ ۱۲ تير ۱۴۰۱
واقعا درکتون میکنم که چقدر اتفاق تلخی بوده و خدا لعنت کنه و نگزره از کسایی که حیوان آزاری میکنن و به حیوانات مظلوم و زبون بسته که اسیر دنیای ما انسان ها شدن آسیب میرسونن اون هم حیواناتی که خودشون به اندازه ی کافی با هزار و یک جور خطر و درد و رنج هر روزشون رو تو دنیای ما آدم ها میگزرونن با گرسنگی و دنبال یه ذره غذا تو سطل زباله ها که پر از مواد خطرناک و تیز و سمی و برنده هست و بین این همه ماشین و موتور و ... حداقل اگه غذا نمیدین و محبت نمیکنید به حیوانات و گربه ها و پرنده ها دیگه لا اقل کمی آدمیت و انسانیت پیشه کنید وآسیب بهشون نرسونید لا اقل
Iran (Islamic Republic of)
یه نفر
۰۰:۱۰ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
واقعا ذات گربه ها انقدر بده
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۳:۲۵ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
بنظرم وقت و هزینه ارزشمند زندگیتونو تو راههای بهتر خرج کنید، سه تا گربه رو نوبت به نوبت بزرگ کردم و کلی خرج رو دستم ماند، از دارو و ویزیت و هزینه عقیم کردن و غذای مخصوص و جگر و کلی هزینه های بیهوده که بگذریم، کل خونه رو به گند میکشن و همه جا آثار مو و خراشیدگی و رفت و آمد های وقت و بیوقت شبانه و گند زدن به ماشین‌های همسایه ها و پاره پوره کردن مبل و فرش و لباس و کیف، باور کنید کسی دیگه خونمون نمیاد میگن گربه کثیفه و مو وارد لباسمون میشه، همه افرادم که دوست ندارن, آپارتمان مشاعات داره و یه سری هم ترس از گربه دارن، همسایه ها بارها جیغ کشیدن و تف و لعنتمون کردن، باغچه رو گلکاری کردن میره همه رو بهم میریزه، یه مسافرت بخوای بری از خاطر گربه نمیتونی بری و باید خونه نشین باشی، مگه چقدر فرصت زندگی کردن داریم که نتونیم بخاطر گربه از لذتهای تفریحمون بگذریم؟؟
هر بار که بخواد بره بیرون و جلوگیری کنم صداهایی در میاره که تا چند تا همسایه دور و ور صداش میره، وقتی هم بر میگرده کل هیکلش خاکماله، انگار براش تفریحه خاکبازی، وقتی هم که بخوام تمیزش کنم چنگ و دندان میزنه، خلاصه اینکه با به علاقه بیخودی به حیوانات وقت و هزینه زندگی رو هدر ندید، و خود را آلوده نگهداری از حیوان بخصوص گربه نکنید، شاید این نوشته هام برای خیلیا قدری خودخواهانه باشه ولی چیزی که مدت چهار پنج سال تجربشو داشتم گفتم،اخرشم هیچی به هیچی، یهو ناپدید میشن یا مورد ضرب و شتم افراد نادان و... قرار میگیرن یا اینکه یک روز با تصادفی چیزی برای همیشه خاطره تلخ برامون بجا میزارن
یا حق
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۲:۴۰ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
سلام. گربه ماده من نزدیکه 2ساله خونه ما بوده خودم بزرگش کردم. خونه همسایه میرفت ولی غذا بهش نمیدادن میومد غذا میخورد باز میرفت. نمیدونم همسایه عصبانی شده جایی برده. الان یک هفته هست ناپدید شده. سابقه نداشته نیاد. فقط دوتا خونه اطراف میرفته و گرسنه میشد جیغ جیغ میکرد برمیگشت. نمیدونم بلایی سرش آوردن. یا جایی بردنش و رها کردن. واقعا آدما خیلی سنگدل شدن. حتی از همسایه سراغشو گرفتم قسم خورده که کاریش نکردن. من که داغون شدم چون خیلی دوسش داشتم دعا کنید پیدا بشه
Iran (Islamic Republic of)
دریا
۰۱:۳۷ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
سلام گربه من۲۵روزه بچه به دنیا آورده...خیلی بهشون میرسه خیلی دوسشون داره و ازشون مراقبت میکنه،منتها بعضی وقتا که خیلی وول میخورن،گازشون میگیره...از پاهاشون،سرشون،هرجا دستش بیاد گاز میگیره...بچه گربه هاهم جیغ و داد میکنن...بنظرتون این عادیه یا گاز گرفتنی نزارم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۳:۱۶ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
چند وقت پیش دوتا گربه رو از سرما نجات دادم یکیش رنگیه یکیش سیاه سیاهه نره و رنگیه ماده سیاهه اصلا با من راحت نیست ولی رنگیه همیشه میچسبه بهم چیکار کنم اونم ازم خوشش بیاد تازه تو خانواده ی ما گربه رو نجس میدونن ولی اینطور نیست خود پیامبر هم گربه ای به اسم معزه داشته چیکار کنم بزارن بیارمشون خونه تو حیاط نگهش میدارم یا بعضی وقتا میبرم میدمشون به دوستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
با سلام
خانواده همسرم در منزلشون کاسکو دارند زمانیکه به منزل ما می ایند گربه من که از نژاد اسکاتیش هست به ایشون حمله میکنه
در صورتیکه با هیچکس این رفتار را نداره.
ایا علتش بوی کاسکو میتونه باشه؟
United States of America
پروین
۱۹:۰۶ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
سلام لطفاً در صورت امکان به سوال منم جواب بدین
من یک ماه قبل یه گربه مریض از کوچه پید ا کردم و بردم دکتر درمان شد ماده بود از چند روز قبل رفتارش تغییر. کرد و دنبال جفت میگشت و تو خونه بی‌قراری میکرد میخواست بره بیرون بردیم به به پارک که کلا برا گربه ها هست و همه براشون غذا میارن و کلی حامی دارن دیروز اونجا رهاش کردیم که بره و جفت پیدا کنه امروز رفتیم بهش سر بزنیم از صب تا عصر دنبالش گشتیم اثری ازش نبود خیلی نگرانشم و عذاب وجدان گرفت م نمی‌دونم چرا پیداش نبود تو خونه که بود همه میگفتن گناه داره اون گربه به بیرون عادت کرده رهاش کن بره مخصوصا که برای جفت پیدا کردن بی‌قراری میکرد و صداهای عجیب در میآورد اگر کسی در مورد رفتار گربه ها تجربه داره لطفا بگه اونقدر گریه کردم امروز خیلی حالم بده
Iran (Islamic Republic of)
یک بنده خدا
۲۱:۴۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
سلام . شما همین که اون گربه رو در حال مریضی دیدین و نجاتش دادین وظیفتون رو انجام دادین . گربه ها هم خیلی احساسات عجیبی دارن و چون خودم یک گربه ی وحشی دارم این تجربه رو دارم که یک گربه ای که در محیط بیرون از خونه و دور از انسان رشد کرده و بزرگ شده به نظر من یکی اصلا امکانش وجود نداره که تو خونه بمونه و به محض این که در خروج از خانه رو ببندی و حس کنه راهی برای آزاد بودنش و خارج شدن از محلی که هست نداره به شدت احساس بی قراری و نگرانی میکنه و حس بدی بهش دست میده مثل حس یک زندانی و اون بی قراری گربه ی شما به نظرم دلیل اصلیش این بوده که تو خونه زندانی بوده ... و باز به نظر بنده و با تجربیاتی که دارم به احتمال زیاد اون گربه تو اون پارک نمیمونه و برمیگرده به محل قبلیش البته اگه زیاد محل اصلیش از اون پارک زیاد دور نباشه و گربه های وحشی قلمرو دارن و اون پارک قلمروی گربه های دیگس و شاید با اون گربه ی شما درگیر بشن و فراریش بدن البته شاااید و این ها فقط احتمالاته و شاید هم هیچ کدام از این اتفاقات نیفته و در روز های آینده شما گربتون رو در اون پارک ببینید ... ولی خلاصه این که اصلا ناراحت نباشید چون وظیفتون که کمک به یک حیوان درمانده بوده رو انجام دادین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
گربه ها همشون عشقن هیچکدوم نجس نیستن گربه سیاه بدیوم نیست
گربه ها مهربونترینن عشقشون بدون چون و چراییه
هرکسی مخالف این باشه یعنی دلش از سنگه گربه به هیچچچچچچچ وجه پرو نیست این صفتای انسانی رو به اون ها دادن کاملا اشتباهه
گربه وقتی بهشون غذا میدی بهت اعتماد میکنن فقط همین
Turkiye
حسن
۰۰:۰۲ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
بی رحم ترین ادما نسبت به حیوات تو مملکت خودمان دیدم به همین دلیل رحمت خدا شامل حالمان نمیشود .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی کرج
۲۲:۵۷ ۲۸ دی ۱۴۰۰
سلام من در تهران جاده مخصوص تو یه شرکتی کاد میکنم اینجا پر از گربه هستش شاید باورتون نشه ولی من از خونه صبحونه میبرم برای خودم وقتی اینارو میبینم همشو میدم به اینا خودم هیچی برام نمیمونه بخدا نمیدونم چیکار کنم بعدشم ک وقت ناهار میشه تو شرکت ناهار میدن همش فکر پیش این گربه هاس و اصلا گوشت و مرغ و این چیزا نمیخورم همشو میارم میدم به گربه ها ولی به بعضیاشون نمیرسه بخدا تمام روز عذاب وجدان میگیرم همش فکرم پیششون هست و یک چیزی ک خیای اذیتم میکنه اینکه تو شرکت ما نزدیک دو هزار نفر کارگر هستن باورتون نمیشه هیچکس حتی یه تیکه از غذاشون نمیده به این حییون های بیچاره منم موندم چیکار کنم اوایل از گربه خوشم نمیومد الان دوماهه عاشقشون شدم و تمام غذاهامو میدم بهشون خودمم‌ازینور سرکار ضعف میکنم اصلا گیر کردم ک چیکار کنم تواون شرکتم گسی نیس ک به این بیچاره ها یکم غذا بده هیچکس اصلا اهمیت نمیده بهشون بخدا واقعا مردم سنگدل داریم
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۵:۴۵ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
شما انسان باوجدان و بزرگی هستین که انقدر به فکر این گربه های زبون بسته هستین و از غذای خودتون میدین به این حیوانات مظلوم ولی متاسفانه همینه دیگه به قول خودتون دو هزار نفر کارگر فقط یکی مثل شما پیدا میشه قدر این نعمت های خداوند رو بدونه و بهشون محبت کنه و غذا بده ... به نظرم شما اگه میتونی دل مرغ یا جیگر مرغ بگیر در کنار غذای خودت که هر بسته دل مرغ تقریبا پانزده هزار تومانه یا اگه بازم هزینش زیاد میشه از مرغ فروشی دور ریز های مرغ یا پای مرغ بخر و بخوا که چرخ کنن براتون و به این روش غذا بدین به گربه ها و با همین کارتون همکار ها هم میبینن و از رفتار شما تاثیر میگیرن و شاید اونا همه به خودشون بیان و به این گربه ها و موجودات دوست داشتنی غذا بدن ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
سلام توی بالا پشت بام ما یک گربه اومد کوچولو بود یعنی توی بالا پشت بام به دنیا اومد من همیشه بهش غذا میدادم باهاش دوست شده بودم و خیلی دوسش داشتم و بعد از چند مدت یه گربه دیگه ای هم اومد اونجا و بعد از چند مدت دوباره یه گربه دیگه اومد و دوباره یه گربه دیگه اومد بعد گربه آخری که اومد اونم کوچک بود با گربه خودم دو تا گربه کوچولو داشتم اون دو تا گربه دیگه هم بزرگ بودن بعد من با دوستم توی راپله مون بازی کردیم بعد اون گفت من گربه تو رو ببرم گفتم نه من گربه خودم نمیدم یه گربه دیگه رو میدم دوستم همش گیر داده بود که گربه خودم بهش بدم بعد که فردا شد دیدم دیگه گربه نیست الان یک ماه شده که نیست بقیه گربه ها هستن اما گربه خودم نیست حالا من میخوام بدونم گربه خودم کجاست دلم واسش خیلی تنگ شده من فکر کنم دوستم گربم دزدیده ما من و دوستم همسایه هستیم اما خوب من نمیتونم برم راپله اون ها رو بگر دم چون شک میکنه حالا ترو خدا یکی به من بگه چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
یه بنده خدا
۱۵:۳۰ ۰۱ دی ۱۴۰۰
شاید اصلا اون دوستتون گربه رو ورنداشته شایدم برداشته که در این صورت شما فقط کافیه همین متن پیامتون که گفتین خیلی دلم برای اون گربه تنگ شده رو به دوستتون بگید هر سری که دیدینش و اونم شاید دلش به رحم اومد و اگه واقعا اون گربه رو برداشته باشه شاید به شما نشونش بده.
Iran (Islamic Republic of)
سودا
۱۰:۴۵ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
گربه ی پشمالو و ناناز منم دزدین وقتی بچه بود چون رنگش سیاه بود هیچ کس بهش پناه نمیداد وقتی دیدمش قند تو دلم اب شد ♥️ وقتی بزرگ شد درست عین گربه های پرشین موهاش رشد کرد خیلی تپلش کردم رابطه ی بیش از حد صمیمی باهم داشتیم سر اون با کل همسایه هامون که با گربه ها بد بودن دعوا کردم و ..... هر چقدر بزرگ شد خوشگل تر میشد اخرش دیگه زیبایش بیش از حد بود
Iran (Islamic Republic of)
ایه
۱۴:۵۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
وووووووووووووووووااااقعا من عاشق گربه هام من راجب گربه های خیابونی تحقیق میکنم چون ما یک عالم گربه داریم تو کوچه ببخشید سوال من اینکه چرا این گربه ها از کوچه ای که توش بودن و اوجا بهشون غذا داده میشد میرن ممنونم میشم جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
یه بنده خدا
۱۵:۳۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
اگه به گربه غذا بدین قطعا برمیگرده و میاد اونجایی که بهش غذا دادین و اگه مکانش امن باشه بعد از چند بار غذا دادن حتی منتظر شما میشینه ولی مهم وقت هست که شما برای دیدن گربه ها میزارید و شاید تا دوازده ساعت هم حتی گربه برنگرده به اون مکانی که بهش غذا دادین و یا کلن در طول روز یا در طول شب پیداش نشه ولی بلاخره میاد سر میزنه به اونجایی که بهش غذا دادین مگه این که در موارد خاص و اگه گربه از جایی احساس ترس داشته باشه و یا اگه آدم مریضی باشه که آسیب بهشون رسونده باشه یا اگه جایی زیاد شلوغ باشه سریع اون محل رو ترک میکنن
Germany
م
۲۳:۰۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
اگه گربتون عقیم نشده باشه ممکنه دنبال یه گربه ای بره و دیگه برنگرده ، یا اگر گشنه بمونه میره جاهای دیگه رو میگرده و برنمیگرده
اگر میخواین گربه نگه دارید و بهش وابسته اید بهتره بیاریدش خونه و عقیمش کنید و نزارید بیرون بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۰ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
دوستان عزیز دو تا گربه سیاه دارم و دلیل اینکه از اب بدشان میاید این است که گربه وقتی در تنگنا قرار میگیرد اذییت میشود ووقتی در جایی که احساس کند نمیتواند فرار کند تا جان دارد میجنگد و از خودش دفاع میکند ،حال گربه زمانی خیس میشود اب مابین پشمایش قرار گرفته وسنگینتر میشود در این حالت گربه حالت چابکی نداشته و انگار که اور را به چیزی پیچیده یا اغشته شده حس میکند که دوست ندارد و احساس خطر میکند ودر ظمن مانند سگ و حیوانات دیگر نمیتواند خود را خوب تکان دهد و اب را از خود دور کند به همین خاطر ازرده خاطر و از خود واکنش نشان میدهند.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
رضا
۰۰:۲۳ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
گربه ها عشقن
واقعا آدمایی که صفات خودشون رو میذارن روی این موجودات دوست داشتنی قلبشون از سنگه
Afghanistan
احمد
۲۰:۴۶ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
لطفا لطفا به من پاسخ دهید
Iran (Islamic Republic of)
یه بنده خدا
۰۱:۳۹ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
سوالتون چی بود ثبت نشده
Iran (Islamic Republic of)
گربە بازیگوش
۱۲:۵۴ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
شش ماە پیش گربە مونو بردیم یە پارک دور ازخونە ازاد کردیم اخە چهارتا بچە زاییدە بود و هنوز اونا بزرگ نشدە دوبارە حاملە شدە بود دیگە خونە پر گربە میشد ماهم بردیم تو‌پارک کە اونجا کبابی و جگرکی اینا زیاد بود کە بتونە غذا پیدا کنە .الان امروز بعد شش ماە دوبارە برگشتە خونە اینقد تپل مپل و تمیز شدە . ازخوشحالی داریم بال درمیاریم
Iran (Islamic Republic of)
یه بنده خدا
۰۱:۰۴ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
کاش نظر مردم راجع به گربه های سیاه و مشکی رنگ عوض بشه .. من یک روز تو خونه تنها بودم یهو دیدم از تو حیاط یک گربه ی سیاه رنگ اومد تو خونه و اصلا منو ندیده بود و من هم یک دفعه جا خوردم و پیشت کردم و رفت اون گربه ... من هر شب میرفتم تو حیاط و به آسمون نگاه میکردم و دوباره اتفاقی اون گربه ی مشکی رنگ رو دیدم تو تاریکی شب لب دیوار و یهو جا خوردم ولی یاد اون شب افتادم که واسه خودش اومده بود تو خونه و خوشم اومد و رفتم براش غذا آوردم و پرت کردم براش و اول ترسید ولی سریع فهمید غذاس و رفت سمتش و روز بعد هم بهش غذا دادم و یهو هیجان زده شد و از لب دیوار پرید تو حیاط خونه انگار هیچ کس تاحالا بهش گوشت نداده بود و این خیلی غم انگیزه که انقدر انسان ها بی تفاوت هستن نسبت به موجودات اطرافشون و بعد که پرید جلوی من تو حیاط تا من پامو رو زمین کشیدم سریع ترسید و برگشت و رفت بالا دیوار ... خلاصه که این عشق شد مهمانه من و مادرم و گاهی من و گاهی مادرم بهش غذا میدیم و دیگه واسه خودش با خیال راحت میاد تو حیاط ولی تا یک ماه اول اصلا اعتماد نمیکرد و میرفتم سمتش نزدیکش بشم فیف میکرد
Ireland
علی
۰۳:۲۸ ۲۶ تير ۱۴۰۰
گربه من که بیشتر از سه سال ازکویکی پیشن بود وهر شب میفرستادمش بیرون از اپارتمان تا پائین اپارتمان بازی کنه دوسه باری اگر گم میشد بعد نیم ساعت پیداش میشد اما متا سفانه امشب هر چی دنبالش گشتم پیداش نکردم منو خانومم.هنوز فکر اینکه پیداش نشه دیونم میکنه.گربه نر هست عقیمشم نکردم.دعا کنیدپیداش کنم.
Slovenia
خ
۱۵:۵۲ ۰۹ تير ۱۴۰۰
.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
سلام. من یه گربه دارم. معمولی هستش. ولی از امروز یه جوری شده. نمی تونه راه بره تعادلشو از دست میده. انگار گیج شده چرا اینطوریه. سیبیلاشم که دست کاری نشدن ناخن هم داره. هیچ دارو و درمانی هم نزدیم. ولی نمی دونم چرا اینطوریه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۴:۰۹ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
گربه من امشب اینطور شد..یهو دیدم تعادل ایستادن نداره .کار داشتم تنهاش گذاشتم 5دقیقه بعد شروع به داد زدن کرد الان نمیتونه بایسته 80بار در دقیقه نفس میکشه بدنش اونطور که باید گرم نیست اختیار ادرار و .. نداره .. خوابم نمیبره
Iran (Islamic Republic of)
ستاره
۲۰:۴۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
خخخخخخخخخخخخخخخخخ
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۵:۲۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
سلام ما سگ در خانه مان پلنگه پلنگ واقعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
یه گربه ماده توخونم هست که وابستگی شدیدی بهش پیدا کردم،شش ماه قبل چهارتا بچه زاییده،وقتی بچه‌اش دوناهه بودن اونارو ول کرد رفت ولی گاهی می اومد ازدور سر میزد بچهاش خیلی ناز وبازیگوش بودند حتی گاهی یه کاغذ مچاله میکردم باهاش بازی میکردند پاس میدادن به یکدیگر ولی متایفانه تلف شدند،الان مادرشان دوباره برگشته ولی زیادنزدیک نمیشه ، اخیرا یه گربه نرمیاد از وقتی نررو دیده زیاد گم میشه طوریکه اخیراسه روز ناپدید شددوباره اومد،هروقت گربه بیگانه بیاد کنارش زیاد سرصدا می‌کنه ،میرم اونا رو از کنارش دور میکنم. هروقت منو می ببینه ومن نگاش نکنم میومیو می‌کنه و اگه نبینمش صداش بزنم با یه میوه آروم جواب میده ،میترسم بره و بر نگرده....خیلی وابستم بهش ولی زیاد رام نمیشه طوریکه بهش دست زد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
یه روز یه گربه اومد حیاطمون اومد جلوی پام من هرجا می رفتم دنبالم بود می تونستم نازش کنم 5بار اومد تقریبا هفته ای یه بار میومد الان نزدیک دو ماهه نیومده
Iran (Islamic Republic of)
ارزو
۰۱:۲۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
ممنون جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
Mohammad
۱۶:۱۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
سلام. مدتی هست در پارکینگ منزل ما گربه های خیابانی شب ها میخوابند و چند بار دیدم حتی روی کاپوت ماشینم ادرار کردن. رد پاهای گربه و موهاش کاملا مشخص بود که ادرار گربه بوده. لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم از شر این قضیه راحت بشم. چند بار هم گربه ها رو بیرون کردم و بطرفشون سنگ پرتاب کردم ولی باز هم میان
Iran (Islamic Republic of)
فز
۱۲:۴۷ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
سلام برادر بهشون غذا بده ....
Iran (Islamic Republic of)
آرین
۲۱:۱۶ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
سلام گربه من جدیدا دستامو انگار هی بو میکنه ولی برای مدت طولانی انگار یچیزی هم داره میخوره وقتی بو میکنه هی ملچ مولوچ میکنه
Germany
ارزو
۱۰:۰۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
گربه ی من وقتی خوابم موهامو میکشه تا بیدار شم علتش چیه
Germany
ارزو
۱۰:۰۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
من یه گربه دارم گربه ی من رفتاری داره جالبه اب ها و غذا را با دستش تست میکنه که گرمه یا سرد وقتی مطمئن شد سرده میخوره. به شیرینی هم علاقه خاصی داره تا بهش ندم اروم نمیشه حتی بدون اجازه میره شیرینی ها رو برمیداره
Iran (Islamic Republic of)
fattaneh
۱۶:۱۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
من یه گربه داشتم که همش روی دیوار خونمون میومد و من هم بهش غذا میدادم خیلی همدیگر رو دوست داشتیم و حدود سه ماهی بود که هر روز میومد پیشم ولی الان حدود یک ماه است که ازش خبری ندارم و اصلا ندیدمش نمیدونم محل زندگیشو ترک کرده و جای دیگه رفته یا خدای نکرده بلای سرش اومد لطفا اگه میدونید دلیلش رو بگید
Iran (Islamic Republic of)
بذیبذیبذب
۱۲:۵۳ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج کرده
Iran (Islamic Republic of)
یه بنده خدا
۱۵:۴۳ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
آخ آخ میفهمم چه حالی داری من چند وقت پیش فقط 24 ساعت از گربم خبری نشد و نیومد لب دیوار و تو حیاط داشتم دیوونه میشدم و وقتی چهره ی مظلومش میومد تو ذهنم بدجور بهم میریختم و بغز گلومو میگرفت و صبحش پاشدم کلی گشتم تو کوچه و خیابونا و فکر می کردم جونش رو از دست داده بچه.. چون واقعا هم جای نگرانی داره تو این همه خطر خیابونا با این همه ماشین و و مواد خطرناک و تیز و سمی داخل سطل زباله ها و آدمای مریض که به گربه ها به چشم هیولای درون خودشون نگاه میکنن و آسیب میرسونن به این زبون بسته ها. ولی خداروشکر مادرم که حال منو میدید گفت من دعا کردم و برمیگرده حتمن و نزدیکای غروب روز بعد دیدم پیشیم پیداش شد و اومد
Iran (Islamic Republic of)
رضائیان
۲۲:۰۳ ۳۰ دی ۱۳۹۹
گربه کوچکی را در اواخر مرداد در پارک‌ملت پیدا کردم‌که زیر شمشاد خودش را مخفی می کرد مرتب براش غذا بردم حتی اوایل به نظر دندانش کامل نبود برای خوددن غذای خشک به هر حال با غذای خشک و مرغ بزرگ شد و گربه خوشحالی بود و به محض صدا کردن از زیر شمشاد که حجم زیادی داشت خارج میشد خیلی ناز دوست داشت و ظاهر خوشحالی داشت گاهی روی دوپا می ایستاد و ابراز احساسات میکرد که براش غذا بردم حدود دوهفته پیش ناپدید شد در حالیکه محل زندگی خود را دوست داشت کلی در پارک گشتم‌پیدا نشد سالم بود مر یض هم نبود بنظرم سنش شش ماهه شده چه اتفاقی میتونه افتاده باشه صدمه دیده یا محل زندگی خودشو ترک کرده جعبه براش نایلون پیچ کردم زیر شمشاد اون هم توسط رفتگر یا بازیافتیا برداشته شده قبل هم‌چند بار برداشتن دوباره بردم براش چه اقدامی میشه کرد برای اطلاع از وضعیتش
Iran (Islamic Republic of)
Anna
۱۵:۳۰ ۳۰ دی ۱۳۹۹
سلام و خسته نباشید
من از این مطالب چیز های زیادی یاد گرفتم و ممنونم بابت زحماتتون
Netherlands (Kingdom of the)
مهشید
۰۱:۰۳ ۱۵ دی ۱۳۹۹
من چند هفتس، یه بچه گربه ماده رو سرپرستی میکنم
اولش زیاد دوسش نداشتم، ولی بعد احساس کردم واقعا گربه باهوشیه و محبت رو میفهمه، خیلی وابسته شدم و دوسش دارم
من‌ ک تنهام و با آدم ها سازگار نشدم و خاطرات خوبی از آدمها نداشتم
ولی حیوونا شرافتشون بیشتر از بعضی انسانهاست.
Iran (Islamic Republic of)
فائزه
۱۴:۳۷ ۱۳ دی ۱۳۹۹
سلام.
خسته نباشید.
من یه گربه دارم که قبلا خیلی خودشو تمیز می کرد و خیلی بو نمی داد.
اما چند وقته که خودشو تمیز نمی کنه و بو میده.
چیکار کنم.
لطفا جواب بدید.
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد آلکاپون
۰۹:۱۳ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
سلام،تشکر از اطلاعات مفیدتون،از تمام دوستانی که به گربه ها و سایر حیوانات علاقه مندهستندوبه اونهامحبت میکنندسپاسگزارم،درودبر شما،من تمام عمر ازگربه های زیادی نگهداری ومراقبت کردم،واقعادوست داشتنی وملوس هستند،همین الان که مطلب مینویسم گربم بغلم خوابیده،باتشکر از تمامی دوستداران وفعالان محیط زیست
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۷:۳۲ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
سلام من دوتا همستر دارم و میخوام یه گربه هم بیارم که به سرپرستی میگیرمش و بچس ولی یه مدت بیرون بوده . الان نمیدونم اگه بیارمش با همسترام چه برخوردی میکنه میشه راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۷ ۲۱ دی ۱۴۰۰
نکن این کاررو
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۰۰:۲۹ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
من یه گربه کوچولوی سیاهو به سرپرستی گرفتم خیلی بانمکه به نظر من گربه های سیاه بانمکتر هستند
Iran (Islamic Republic of)
صدیقه
۱۲:۵۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
سلام ی گربه دارم چندماه پیش دوستم گربشو اورد خونمون تا دیروز خونمون بودگربه هاخیلی باهم بازی میکردن از دیروز که رفته گربم بیتابی میکنه همش میومیومیکنه میچسبه بمن بنظرتون عادت میکنه به این تنهایی؟؟
Ukraine
مینا
۰۷:۳۳ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
سلام یه گربه از نژاد بنگال دارم واکسنش را زدم عقیمش کردم و دائم پیش دامپزشک میبرم اما خیلی وحشیه اصلا شبها نمیزاره بخوابم اکثرا بطرف صورت یا بدنمون حمله میکنه روزها اروم و دوست داشتنی اما نه مبلی برامون باقی گذاشته نه اعصاب یک شب حتی خواب ندارم تا صبح بصورت وحشتناک لجبازی میکنه و زیادی تحرک داره چکارش کنم ؟؟
در ضمن ۵،۵ کیلو و نمیدونم چقدر غدا بهش باید داد
Iran (Islamic Republic of)
یک بنده خدا
۱۵:۴۸ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
والا با این بلا هایی که شما سر گربه ی زبون بسته آوردین و پیش دامپزشک بردین که هر چیزی رو به اسم واک سن بهش تزریق کنن و عقیمش کردین منم بودم دلم خون میشد از شما و این که وحشی شده و نامتعادله کاملا طبیعی هست با این بلاهایی که سر زبون بسته آوردین و باعث همه ی این ها خود شخص شما هستین ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
سلام
ممنون از مطالبتون
من یه گربه دارم که ترس از این دارم که یه گربه نر قوی تر برای خوردن غذاهاش بهش حمله کنه باید چیکارکنم؟
Iran (Islamic Republic of)
غظنفر مظفری
۰۰:۴۰ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
عزیز با تشکر از سؤال واقعا علمیتون شما باد در اسرعوقت وبدون کوچکترین وقفه آموزش فول کونتاک و دفاع شخصی را به گبه یتان آغاز نمایید.به امیدان روز کهگربه ی شمارا دربرنامه‌ی عصر جدید با کمربند مشکی مشاهده نماییم.به امید ان روز.
Iran (Islamic Republic of)
أقدس توتونچي
۰۷:۴۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
انچه نوشته شده در مور د گربه ها ناقص و شايد عاري از حقيقت باشد البته مترجم گرامي از سايت خارجي ترجمه كرده ولي خيلي چيز ها وجود دارد كه بيان نشده مثلا چرا گربه عاشق سنبله تيب است و .....
در هر صورت ممنون و سپاسگزارم
Iran (Islamic Republic of)
رعنا
۲۳:۱۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
ممنونم بابت مطالبتون . من یه گربه داشتم .گربم خیلی کوچیک بود همش میپرید به دست و پاهام و منو چنگ میکشید فکر کنم باهام بازی میکرد اما مامان و بابام نزاشتن بیشتر از ۲ ماه نگهش دارم دادنش به یه نفر دیگه دلم براش تنگ شده اسمش هم پیشو بود❤
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۳۸ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
گربه ها موجودات بسیار ناز هستن من یه گربه دارم که تازگی دو تا بچه زاییده ولی وقتی میرم نزدیک بچه هاش خخخخخ میکنه‌
Iran (Islamic Republic of)
مژگان بيرمي
۲۰:۳۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
سلام گربه من نره و تا الان ٢ بار ميبينيم كه تعادلش را از دست ميدهد پاي راستس ليز ميخوره بار اول كه مراجعه كردم چندين تزريق داشت خوب شد ولي الان باز همان حالتها رو داره تعادل نداره ٦ ماهشه دكتر خودشم هر بار يك چيزي ميكه يكبار ميگه مشكل از گوش يا مغزه ايندفعه ميگه كمبود ويتامين داره غذاي خشك ميخوره ايراني مرغ هم ميخوره چه كنم؟ مرسي
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۳:۵۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
من خودم یه بچه گربه سیاه دارم خیلی هم ناز و دوس داشتنیه ولی وقتی بقیه میبینن میگن چرا گربه سیاه نگه میدارم میگن نحسه یا زشته ....واقعا کار زشتیه شما اگه از چیزی خوشتون نمیاد لاقل نظری ندید :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
از لیلی پرسیدن علت دوستداشتن مجنون چیست؟او که انقدر زشت وکریه است پاسخ داد:باید از دریچه‌ی چشم من بنگرید
Iran (Islamic Republic of)
مسعوود
۱۶:۴۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
گربه من تازه زاییده بچه گربه های قبلی که هنوز خیلی بزرگ نشدن دو تا از گربه هارو خوردن حالا نمیدونم زنده بودنو خوردن یا مرده بودن
یه نکته دیگه اینکه گربه من میاد خودشو بهم میماله سرشو به پاهام میماله ولی میخوام نازش کنم وحشی میشه میزنه
Iran (Islamic Republic of)
دوستدار حیوانات
۲۰:۴۸ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
تمامی حیوانات آفریده خدا هستن و ما باید از آنها مراقبت کنیم و اینو باید در نظر داشته باشیم که اگر ما به حیوانات بی احترامی کنیم به خدا توهین کردیم چون تمامی حیوانات آفریده خدا بزرگ و مهربون است تمام حیوونا مهربونو دوست داشتنی اگر کسی از اونا خوششون نمیاد پس بهشون کار نداشته باشید اذیتشون نکنید

همین که اذیتشون نکنیم کافیه
Iran (Islamic Republic of)
SAYNA
۱۳:۰۸ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
اینا خیلی چیز های خوب هست و به شما حتما کمک میکند گربه ها بهترین حیوان دنیاست
Hong Kong
فریاد
۰۸:۲۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام
Iran (Islamic Republic of)
الی
۱۱:۲۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
من یه بچه گربه سیاه ده روزه توپارکینگمون بود اوردمش خونمون .خودمم سگ دارم. خیلی سگمو گاز میگیره. نمیدونم بازی میکنن یا دعوا. میترسم نگهشدارم بزرگ بشه براسگم خطرناک بشه.اماخیلی نازو دوسداشتنیه. باخودمون دوست شده. اخه گربه ها مستقیم میزنن ب چشم سگا تو دعوا. راهنمایی لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ارتی
۲۰:۱۰ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
عاشق گربه
Germany
Farzad
۲۳:۵۴ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
سلام دوستان پیامارو که میخوندم خیلیاتون گربه هاتون و گم کرده بودین ولی احتمالا تصادف کردن و مشکلی براشون پیش اومده مردن چون شهرهای بزرگ معمولا شلوغن امکان تصادف خیلی زیاده براشون مثل برفی بیچاره من صبح رفت بیرون شب جنازشو پیدا کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
گربه ها موجودات مغرور .کثیف مرطبت به موجودات نحث مضر برای ادمها .مخصوصا گربه های سیاه
Iran (Islamic Republic of)
هرمز
۲۳:۵۷ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
شما چقدر مطالعه داری که این حرفها رو می زنی
برو کمی روانشناسی گربه رو یاد بگیر بعد اظهار نظر کن
Iran (Islamic Republic of)
مهیا
۲۲:۲۶ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
گربه ها خیلی از نظر تله پاتی از همه حیوانات جلو تر است و احساس میکند که از انسان باهوش تر است به همین دلیل به راحتی فرمان بردار نمیشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
اگر خوشتون خواهشا اذیتشون نکنین
United States of America
رزا
۱۲:۴۱ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
لطفا وقتی هیچی از گربه ها نمیدونین نظر ندین
Iran (Islamic Republic of)
یه حق گو
۱۱:۲۸ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
با کیا شدیم 80 70 میلیون نفر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
اینایی گفتی دقیقا صفات خودته
Iran (Islamic Republic of)
سانا
۱۸:۲۹ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
متاسفم برای طر فکرت
روانشناسا میگن داشتن گربه احتمال بیماری های قلبی رو کم میکنه
هرچیزی که گفتی الان به خودت برگشته
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۰۴:۱۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
منم دوتا بچه گربه خیلی کوچولو که هنوز به مادر احتیاج
Iran (Islamic Republic of)
Mahdi
۲۲:۰۲ ۲۵ تير ۱۳۹۹
سلام .ممنون بابت این مطالبتون.
دوتا گربه دارم یک سال میشه هر دو نر هستن اما الان پنج روز میشه یکیشون رفته و برنگشته نمیدونم کجا رفته چرا رفته برنمیگرده ؟؟؟ممنون میشم کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۱ تير ۱۳۹۹
فوقالعاده به درد بخور
Finland
raza
۰۰:۴۳ ۰۱ تير ۱۳۹۹
سلام منم گربه ام بیشترازیه هفته هست رفته قبلا ۲۴ ساعته برمی گشت خیلی نگرانشم آیا اتفاقی براش افتاده یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
sepanta
۱۲:۰۴ ۰۸ تير ۱۳۹۹
منم نگران کردی من گربه نارم ولی خیلی ناززننننننن "
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۲۰:۴۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
من گربم پنج روزه نیومده نر هست یک سال ونیم از ده روزگی تو حیاط خونه ما بزرگ شده وهمیشه بیرون هم میرفته
واقعا نگرانم زندگیم بهم ریخته من باید چیکارکنم
همه جا صداشو میشنوم گربم نیمه رامه وبدنش از تمیزی برق میزنه اگر میشه راهنماییم کنید
اگر کسی برده باشدش خونه وفرارکنه بازم میتونه خونمون رو پیدا کنه؟
اون تو خونه طاقت نمیاره اگر برده باشنش فرار میکنه
Iran (Islamic Republic of)
Awtix
۱۰:۱۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
ممنونم
مطالبتون کامل و مفید بود
Iran (Islamic Republic of)
کسری
۱۱:۴۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۲۲:۴۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام من یه گربه سیاه دارم از بچگی با من بوده اما چون ما الان داریم خونه میسازیم چند روزه که رفته و ازش خبر ندارنم براش غذا هم میبرم اما نمیبینمش ممکنه که دوباره بر گرده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
عالی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۰۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام گربه من از سه چهار ماهگی پیش ما بود مادرش آورده بود گذاشته بود اینجا رفته بود یعنی از زمانی که مادرانشون ولشون میکنند دائما اینجا بود تقریبا 5 ماه بود اینجا بود بیشتر از بیست بار حمومش کردم و از ترسش جای نمیرفت ماده بود
الان دوروزه نیست میترسم بزننش یچیزیش بشه یا راه رو گم کرده یا نمیدونم وقت جفت گیری شه رفته
آیا برمیگرده دلمون تنگ شده
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۳۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
ما یک گربه داریم که الان دوروزه رفته از خونه ایا بر میگرده نمیدونیم چه بلای سرش اومده از 3هفتگیش پیش ما بوده الان که بزرگ شده رفته پیداش نیست ممکنه راه خونه رو گم کرده باشه
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۶:۳۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
گربه من گوشه لبش خیلی بد شده و خونریزی کرده
Iran (Islamic Republic of)
کسرا
۱۸:۲۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
عالللللللللللللللللللللللللللی
Afghanistan
Zuhal
۱۳:۲۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
من گربه هاره خیلی دوست دارم همین لحظه گربه من بچه هاشو ازدست داده خیلی ناراحت است منم باهش گریه کردم نمیتانم چی بایدکنم تایک کمی از ناراحتیش کم بشود گربه ها مهربانترین دوست داشتنی ترین حیوان است
Iran (Islamic Republic of)
کسری
۰۰:۱۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
عالی بود
Netherlands (Kingdom of the)
Ftm
۱۶:۰۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
من که عاشق گربه های سیاهم
واقعا درسته که خیلی مهربونن
کاش یکم بیشتر بهشون توجه شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
به آدم،توجه کن اونا لیشتر به توجه احتیاج دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
من با نظرتون موافقم
کاش به تمام موجودات احترام گذاشته بشه
Iran (Islamic Republic of)
شمس الدین
۱۴:۲۹ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
با حیوانات باید مهربان باشیم غذا بهشون بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام. من یک گربه ماده دوساله دارم. مجبور شدم جای وسایلش رو داخل خونه عوض کنم. نمیدونم اشکالی داره و آیا باعث ناراحتیش میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من یه گربه بالغ تر دارم که یک روز قبل از قضیه ی کرونا به بیرون از منزل می ره وقتی بر میگرده میبینم گوشه لبش همون جایی که دندان نیش رشد کرده آسیبی جدی دیده الان خونریزی داره نمیدونم چیکارش کنم یک راه حل به من بدید لطفل
Iran (Islamic Republic of)
پرنیان
۰۱:۱۰ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
گربه ی من شبا میاد بلا سرم میو میو میکنه علتش چیه تو خوابم بعضی وقت ها ناله میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
دوتا گربه کوچلو تو خونه داریم بامادرشون دوهفته ای بدنیا امدن ولی نگهان دیشب یه گربه نر امده وانها رو خفه کرده وتانصفه خورده شدن حالا نمیدانیم مادرشون خورده یا همون گربه نر
Iran (Islamic Republic of)
ارمی
۱۸:۳۱ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
یاخدا
Germany
عسل
۲۰:۵۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
عالی بود
ولی با سوال من ارتباطی نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ایلیا
۲۲:۴۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
گربه‌ها خیلی نازن هستند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۳۰ ۲۹ دی ۱۳۹۸
من جوجه گربه هارابزرگ کردم حالا به من عادت کردن هرجا میروم بامن میان واگر یک قریبه خانم بیا د انها میروند بد ۱ساعت میان خانه گربه ازنظر من یک موجود شگفت انگیز است
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۲:۳۴ ۲۷ دی ۱۳۹۸
عالی بود ممنون از سایت خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۷ دی ۱۳۹۸
گربه من تو خواب دست و پا میزنه طوری که از روی مبل میوفته پایین چرا ؟
Iran (Islamic Republic of)
zeynab
۰۰:۱۳ ۱۲ دی ۱۳۹۸
سلام گربه ي من صدا ي نوزاد در مياره علتش چيه؟
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۳:۰۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۸
عالی بود مطلبتون
Iran (Islamic Republic of)
ساریتا
۱۳:۱۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
من گربه دارم نمیتونه دست پاشو تکون بده خشک شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
ی گربه دارم ۴ ماه هوا سرد شده سر جاش نمیخوابه همش میری توی حیاط توی گلدان پر گل میخوابه نمیدونم چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
Nrgs
۱۹:۵۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
گربه من گاهی اوقات موقعی ک خوابه زبونشو میاره بیرون دلیلش چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۱۴:۰۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
ریه هاش داره عفونت می کنه
Iran (Islamic Republic of)
دوستدار گربه ها
۰۸:۳۶ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
سلام، ممنون مطب جالبی بود.
Russian Federation
افشین افلاکی
۱۲:۴۰ ۰۱ آبان ۱۳۹۸
سلام خیلی ممنون عالی بود , گربه ها جز مخلوقات خوب خداوند هستند باید با اونها مهربون باشیم و بهشون کمک کنیم
Iran (Islamic Republic of)
دوستدار گربه ها
۰۸:۵۸ ۰۱ آبان ۱۳۹۸
گربه ها خیلی باهوشن ، من به اونا به چشم یه حیوان نگاه نمیکنم، نیروهای عجیبی دارن و خیلی از احساسات آدمها و فکرها رو ميخونن.
Iran (Islamic Republic of)
میلاد مفاخری
۲۲:۲۷ ۲۸ مهر ۱۳۹۸
سلام من گربه ای دارم فروردین ۹۸ یه گربه ی غریبه با اون جفت گیری کرد و الان ۳ بچه داره یکی از بچها مثل گربه ی نر است من خیلی اونو دوست دارم هر وقت گربه ی نر میبینم گربه های دیگم پیش اون میرن و من خیلی نارحت هستم بنده خیلی خوب میبینم گربه را چطور اهلی کنم ولی گربه ی نر گاز میگیره یه بارچنگ زد یه خورده موند چشممو کور کنه
Iran (Islamic Republic of)
امیر رضا
۱۹:۳۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۸
عالی
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۵۶ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
عالی بسیاراموزنده
Iran (Islamic Republic of)
الناز
۱۱:۳۰ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
سلام. بچه گربه ی ما با مادرش تو حیاط زندگی میکردن. بچه گربه مرده مادرش نمیدونه و دائم یعنی دو روزه داره دنبالش میگرده ما نمیدونیم باید چیکار کنیم فقط گریه میکنیم. غذا بهش میدیم مثل قبلا باز میاد پشت پنجره و با یه حالت ناله و التماس میو میکنه انگار بچشو از ما میخواد. داریم دیونه میشیم.
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۲۳:۳۲ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
الان چکار کردید
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۰:۱۶ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
سلام من یه گربه دارم خواستم بدونم مریضی چیزی نداره ؟ در کل گربه ها مریضی ندارند ؟ خواهشا جواب بدیییین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۸
بهترین مطابی بود که در مورد گربه ها خوانده‌ام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
خب دامپزشک ببرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۸
مطالب جالبی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
عالی بود
۱۲