معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت مطرح کرد؛

کسب رتبه شانزدهم ایران در تولیدات علمی/ افزایش تعداد دانشمندان یک درصدی کشور

ملک‌زاده گفت: ایران در تولیدات علمی در سال ۲۰۱۸ رتبه شانزدهمی را کسب کرده است.

کسب رتبه شانزدهم ایران  در تولیدات علمی / افزایش تعداد دانشمندان یک درصد به 50 نفر/ سهم 30 درصدی وزارت بهداشت در تورنمنت علمی کشوربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در مراسم امضاء تفاهم‌نامه بین وزارت بهداشت و امور خارجه که در ساختمان مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، ‌اظهار کرد: ایران در 17 هدف که قرار بود تا سال 2030  به آن دست پیدا کند موفقیت‌های چشمگیری داشته است و ما برای رفع چالش‌های خود برنامه‌ریزی‌ها دقیقی را پیش‌بینی کرده‌ایم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت عنوان کرد: باید برای تصادفات جاده‌ای، مسائل ریزگردها و بلایای طبیعی برنامه‌ریزی داشته باشیم، معتقدم  با ارتقای سطح سواد زنان کمک بسیاری به حوزه سلامت در کشور می شود.

ملک‌زاده با اشاره به اینکه ایران از نظر علمی رشد خوبی داشته و ما رتبه یک تولیدات علمی را در منطقه کسب کرده‌ایم، افزود: امروزه تولیدات علمی ایرانی از نظر تعداد مقالات که شاخص کمی بوده و استنادات که شاخص کیفی است در بین همه کشورهای اسلامی و منطقه رتبه اول را کسب کرده است و در 6 ماهه اول سال 2017 رتبه 16 دنیا را به خود اختصاص داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه از نظر تعداد استنادات و شاخص کیفی کشور ما در سال 2017 رتبه 15 را کسب کرده است ،‌تاکید کرد: در تولیدات علمی سهم  وزارت بهداشت در حدود 30 درصد است در حالی که ما 12 درصد اعضای هیئت علمی را در اختیار داریم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: تعداد دانشمندان یک درصد ما از 8 به 50 نفر رسیده است و امروزه تعداد محققان جوان کشورمان در حدود 700 نفر است.

وی یادآوری کرد: از نظر همکاری‌های بین‌المللی توانسته به شاخص دیگر کشورها برسیم.

کمک به جذب منابع خارجی در حوزه سلامت

در ادامه مراسم محمد هادی ایازی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت بهداشت گفت: همکاری‌های خوبی بین وزارت بهداشت با وزارت امور خارجه در حوزه سلامت وجود دارد که در این زمینه صادرات دارو و تجهیزات پزشکی و توسعه گردشگری سلامت را می‌توان نام برد.

وی تاکید کرد: کمک به جذب منابع خارجی در حوزه سلامت،‌ کمک به جذب منابع ایرانیان خارج از کشور،‌ سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی، استفاده از پزشکان ایرانی خارج از کشور،‌ حمایت از دانشجویان ایرانی خارج از کشور از جمله اقدامات مهم در همکاری بین وزارت بهداشت و امور خارجه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار