دبیر کمیسیون شیلات و کشاورزی اتاق تعاون:

سهم سرمایه‌گذاری تعاون در بخش کشاورزی 5 درصد است

دبیر کمیسیون شیلات، کشاورزی و صنایع وابسته اتاق تعاون مرکزی از سرمایه‌گذاری پنج درصدی تعاون در بخش کشاورزی خبر داد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اتاق تعاون خراسان رضوی، غفار محمدی اظهار داشت: موضوع تصدی‌گری‌ها در حوزه کشاورزی به دو بخش دولت و جهاد کشاورزی مربوط می‌شود که باید هر دو حوزه به صورت جدی در واگذاری این تصدی‌گری‌ها به بخش تعاون وارد عمل شوند.
وی افزود: با توجه به تنوع رشته‌ها در زیر بخش کشاورزی و سهم 40 درصدی تعاون در این بخش تنها پنج درصد در این حوزه سرمایه‌گذاری شده است.
دبیر اتاق تعاون کرمانشاه گفت: نبود ساماندهی بازار محصولات کشاورزی از تولید تا مصرف، نبود پوشش بیمه تمام محصولات کشاورزی، هدفمند نبودن یارانه‌ها در بخش کشاورزی و همچنین مشخص نبودن سهم تعاون از هدفمندی یارانه‌ها از جمله چالش‌های بخش کشاورزی در حوزه تعاون است.
محمدی تصریح کرد: پایین‌‌بودن راندمان تولید، نبود بهره‌وری مناسب از منابع آب و انرژی از دیگر چالش‌ها در این بخش به شمار می‌رود که باید مسئولان و برنامه‌ریزان امر چه در بخش دولتی و چه در وزارت جهاد کشاورزی نسبت به این موارد توجه ویژه‌ای داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: تخصیص اعتباری خاص از منابع تسهیلاتی بانک توسعه تعاون به بخش کشاورزی، تعیین سهم اتاق‌ها و اتحادیه‌ها از منابع بانکی و تعریف فعالیت‌های کشاورزی در قالب خوشه‌های کسب و کار از جمله راهکارهای توانمندسازی بخش کشاورزی و شیلات در حوزه تعاون است.
دبیرکمیسیون شیلات، کشاورزی و صنایع وابسته اتاق تعاون مرکزی یادآورشد: استفاده از ظرفیت‌های خالی تعاونی‌های کشاورزی و توجه به مشاغل خرد و خانگی در مناطق روستایی و همچنین توجه به طرح‌های توسعه‌ای تعریف شده از دیگر راه‌های توانمندسازی این بخش است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.