از شایعه تا واقعیت؛ هرآنچه که باید درباره آیفون 11 شرکت اپل بدانید +تصاویر

شرکت اپل تصمیم دارد در ماه سپتامبر سال 2018 از سه گوشی هوشمند جدید خود رونمایی کند.

از شایعه تا واقعیت؛ هرآنچه که باید درباره آیفون 11 شرکت اپل بدانید +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از شایعات بسیاری که درباره نسل 2018 گوشی‌های هوشمند شرکت اپل منتشر شده بود، مسئولان این شرکت سرانجام با ارسال دعوتنامه‌های مخصوصی، تاریخ رونمایی از آیفون‌های 2018 را مشخص کردند.

به گفته مسئولان اپل، نسل 2018 آیفون‌های این شرکت در تاریخ 12 سپتامبر 2018 ( 21 شهریور 1397 ) رونمایی خواهند شد. مکان رونمایی از این محصولات مانند سال گذشته تئاتر استیو جابز واقع در Cupertino ایالت کالیفرنیا خواهد بود.

امسال شرکت اپل قصد دارد که از سه نسخه متفاوت گوشی هوشمند آیفون رونمایی کند. نسخه اول یک گوشی 5.8 اینچی است که کارشناسان آن را نسخه آپدیت شده آیفون ایکس می‌دانند. نسخه دوم یک گوشی ارزان‌قیمت‌تر است که به صفحه نمایش 6.1 اینچی مجهز خواهد بود. همچنین گوشی سوم که به عنوان پرچمدار امسال اپل نیز مشهور است، یک محصول 6.5 اینچی است که احتمالا گران‌قیمت ترین محصول امسال اپل خواهد بود.

در این مقاله تصمیم داریم که تمامی شایعات و گزارش‌های مطرح شده درباره گوشی‌های آیفون 2018 را بررسی کنیم.

از شایعه تا واقعیت؛ هرآنچه که باید درباره آیفون 11 شرکت اپل بدانید +تصاویر

تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید مربوط به دعوتنامه رسمی رویداد سپتامبر 2018 اپل است که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده است. تاریخ نشان داده است که هر سال شرکت اپل حداقل سه گوشی هوشمند را عرضه می‌کند، و امسال نیز از این قائده مستثنی نیست.

در ابتدا لازم به ذکر است که مسئولان اپل هنوز نام دقیقی برای سه گوشی آیفون 2018 خود اعلام نکرده‌اند. سال گذشته گوشی هوشمند آیفون 8 به عنوان دنباله گوشی آیفون 7 معرفی شد و نسخه پلاس آن نیز با صفحه نمایش بزرگتر عرضه شد، اما مشخص شد که گوشی اصلی سال 2017 این شرکت آیفون ایکس بوده است که طراحی بسیار متفاوتی داشت و انقلابی در ساخت گوشی هوشمند ایجاد کرد.

به همین دلیل نام گذاری گوشی‌های جدید آیفون یا به تاثیر از آیفون 8 که سال گذشته معرفی شد، آیفون 9 نام می‌گیرد، و یا به عنوان دنباله آیفون ایکس (10) ، آیفون 11 نام‌گذاری خواهد شد. اما موضوعی که مشخص است طراحی این سه گوشی در سال 2018 تحت تاثیر آیفون ایکس خواهد بود، و این موضوع به معنای آن است که ما طراحی مشهور ناچ یا همان حاشیه بالای صفحه نمایش که اولین بار در آیفون ایکس استفاده شد، و همچنین فناوری نسل جدید Face ID را در سه گوشی نسل جدید اپل خواهیم دید.


از شایعه تا واقعیت؛ هرآنچه که باید درباره آیفون 11 شرکت اپل بدانید +تصاویر

قیمت‌گذاری

خبرگزاری Mashable اولین منبعی بود که اطلاعات دقیق سه گوشی آیفون در سال 2018 را منتشر کرد. بر این اساس محصول اول شرکت اپل یکی گوشی هوشمند 6.1 اینچی است که به صفحه نمایش LCD و دوربین تک (در مقابل دوربین دوگانه) مجهز است. نسخه دوم یک گوشی 5.8 اینچی است که می‌توان آن را دنباله گوشی آیفون ایکس دانست، و گوشی سوم نیز دارای صفحه نمایش بزرگتر یعنی 6.5 اینچی است که صاحب‌نظران آن را نسخه پلاس گوشی 5.8 اینچی می‌دانند.

به گفته کارشناسان، نسخه سوم، یعنی گوشی 6.5 اینچی احتمالا با 900 تا 1000 دلار، بیشترین قیمت را خواهد داشت. از طرف دیگر نسخه دوم که به لحاظ صفحه نمایش از نسخه سوم کوچکتر است در حدود 800 تا 900 دلار قیمت‌گذاری خواهد شد. اما در این میان گوشی نسخه اول که امکانات کمتری نیز نسبت به دو گوشی دیگر دارد، احتمالا با قیمت 700 دلار، ارزان‌ترین نسخه آیفون در سال 2018 خواهد بود.

گفته می‌شود؛ پیش فروش گوشی های آیفون 2018 در تاریخ 14 سپتامبر 2018 درست پس از گذشت دو روز از رونمایی و معرفی اصلی آغاز خواهد شد.


از شایعه تا واقعیت؛ هرآنچه که باید درباره آیفون 11 شرکت اپل بدانید +تصاویر

طراحی ظاهری

امسال به نظر نمی‌رسد که مسئولان شرکت اپل قصد ایجاد انقلابی بزرگ در طراحی ظاهری گوشی های خود را داشته باشند، چراکه سال گذشته با معرفی و عرضه آیفون ایکس این اتفاق رخ داد و به نظر می‌رسد که طراحی آیفون ایکس تا چند سال آینده، الهام بخش محصولات نسل جدید اپل باشد.

مدتی پیش تصاویری از طرح های ابتدایی آیفون های سال 2018 اپل عرضه شد که طراحی ظاهری مشابه این محصولات را با آیفون ایکس نشان می‌داد. هرچند که گفته می‌شود امسال تنوع رنگ بیشتری در این سه گوشی شاهد هستیم و همچنین احتمالا جنس بدنه دو گوشی گرانقیمت با گوشی ارزان قیمت تفاوت خواهد داشت.

از طرف دیگر گفته می‌شود که گوشی هوشمند با صفحه نمایش 6.1 اینچی دارای حاشیه صفحه نمایش بزرگتری نسبت به دو نسخه دیگر است. اگرچه احتمال وجود فیس آیدی در این سه محصول زیاد است، اما همچنان خبری از وجود سنسور حسگر اثر انگشت به چشم نمی‌خورد.


از شایعه تا واقعیت؛ هرآنچه که باید درباره آیفون 11 شرکت اپل بدانید +تصاویر

مشخصات فنی

پس از موفقیتی که آیفون ایکس به لحاظ مشخصات سخت افزاری به دست آورد، کارشناسان احتمال می‌دهند که نسل جدید گوشی‌های اپل به جای پردازنده A11 استفاده شده در آیفون ایکس، از تراشه ارتقاء یافته A11X یا A12 بهره ببرد.

گفته می‌شود که نسخه 6.1 اینچی آیفون دارای دوربین اصلی با کیفیت 12 مگاپیکسل است ( یعنی همان دوربینی که پیش از این در گوشی آیفون 8 این شرکت استفاده شده است ) . دو نسخه دیگر آیفون امسال که از سخت افزار قوی تری برخوردار هستند احتمالا به دوربین دوگانه مجهز خواهند بود.

اگرچه عده ای از صاحب نظران بر این عقیده بودند که پرچمدار اصلی امسال اپل مجهز به دوربین سه گانه عرضه می‌شود، همانطور که در گوشی Huawei P20 Pro شاهد بودیم، اما گویا این موضوع واقعیت ندارد و اپل امسال برنامه ای برای استفاده از دوربین سه گانه در گوشی های خود ندارد.


بیشتر بخوانید: اولین ویدئوی رسمی از گیم‌پلی عنوان Shadow of the Tomb Raider را ببینید +فیلم


انتهای پیام/

 گوشی‌های 2018 اپل چه زمانی رونمایی می‌شوند? +تصویر

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
درکل قیمت گوشی خیلی بالا رفته
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۵۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
واقعا فکر میکنید با این وضعیت قیمتا صلا اهمیت داره که آیفون 11 هست یا نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
با اين قيمتااااا ديگه خواب يه موبايل بدرد بخور هم نميشه ديد!!!
آخرین اخبار