در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

این افراد از تنهایی لذت می‌برند

یک روانشناس گفت: افرادی که از تنهایی شان لذت می‌برند، به خودشناسی عمیقی می‌رسند که این خودشناسی به آن‌ها قدرت کنترل و تسلط می‌دهد.

خودشناسی به افراد قدرت کنترل و تسلط می دهد

وحید اکبری متخصص و کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص خودشناسی در افراد اظهار کرد: ممکن است در اطرافتان کسانی را مشاهده کرده باشید که به نظر شما خودخواه یا خودشیفته باشند، اما آنها فقط به دنبال این هستند که از زمان شان به نحو احسن استفاده کنند؛ بنابر این به دنبال گپ زدن های معمولی نیستند و فقط در جمع ها و گفتگوهایی شرکت می کنند که برایشان مفید است.

وی در ادامه بیان کرد: این افراد از تنهایی خویش لذت می برند و دائما به دنبال پیشرفت و ارتقای شخصیت و زندگی شان هستند. آنها در زمان تنهایی در سطح معینی از وضوح و آرامش به درون خود می روند و به آنچه که می خواهند به دقت گوش می دهند؛ غرق در افکارشان می شوند و دائما موضوعات را در ذهنشان تجزیه و تحلیل می کنند.


بیشتر بخوانید: افسردگی؛ ثمره تنهایی آدم‌ها 


این روانشناس درخصوص ویژگی های افرادی که شناخت کافی از خود دارند، گفت: این افراد در فرصت های گفتگو متوجه می شوند که دیگران چقدر به رشد فکری رسیده اند و این شناخت برای آنها لذت بخش است.

اکبری افزود: بزرگترین خصلت افرادی که نسبت به خود شناخت کافی دارند، استقلال است؛ آنها خودشان تنهایی را انتخاب کردند، نه از روی اجبار و فرار از ارتباطات اجتماعی. همچنین این افراد می توانند با دیگران به خوبی ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: جوانان ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۸ تير ۱۴۰۱
از تنهاییم لذت میبرم حدود ۲ ساله نه کسی بهم زنگ زده نه کسی پیام داده بریم بیرون ۲ سال پیش همش بیرون بودم و کلی دوست رفیق داشتم وقتی فهمیدم بدرد نمیخورن همشون لنگ پول و چیزایی که داشتم بودن اما الان با اینکه افسردم و همش تو خونم روابط اجتماعی قوی دارم و این قدرت بهم دست داده تا مدت ها به کسی اعتماد نکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
منم از تنهایی خودم بی نهایت لذت می برم با اینکه ارتباط اجتماعی قوی دارم و آدما دوست دارن باهام ازتباط برقرار کنند ولی به طرز عجیبی عاشق تنهایی هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
عااااشق تنهایی ام :)
United States of America
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
من هم خیلی از نتهاییم لذت میبرم به نظرم در جمع بودن با این تکنولوژی زیبا نیست برای انسانهای اولیه که هیچی برای سرگرم کردن خودشون نداشتن مناسب بوده تا اوقاتشون رو باهم سپری کنن
Iran (Islamic Republic of)
لیلی
۱۷:۴۸ ۰۲ تير ۱۳۹۹
من با اینکه خیلی مردم دوست هستم به همین اندازه مردم گریز هم هستم بیشتر با خودم شاد وسرزنده ام تا با دیگران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
من خودم ادم تنهایی ام و هیچ دوستی ندارم خیلی هم از درونگرا بودنم لذت میبرم☺☺
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
منمممممم
آخرین اخبار