استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای قضایی استان:

استان آذربایجان غربی خاکریز اول کشور است

استاندار آذربایجان غربی گفت: استان آذربایجان غربی خاکریز اول کشور است که اگر آسیب ببیند دیگر نقاط کشور با مشکل مواجه می‌شوند.

استان آذربایجان غربی خاکریز اول کشور استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای قضایی استان که  با حضور رییس و اعضای کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در محل دادگستری استان برگزار شد،گفت: استان آذربایجان غربی بسیار خاص و دروازه ورود ایران به اروپاست و در حقیقت با داشتن نزدیک به ۱۰۰۰ کیلومتر مرز با سه کشور خارجی، خاکریز اول کشور به شمار می‌رود که اگر آسیب ببیند دیگر نقاط کشور با مشکل مواجه می‌شوند.

شهریاری افزود:استان آذربایجان غربی علی رغم اینکه ثروتمندترین استان کشور است، اما در بسیاری از شاخص‌های توسعه از میانگین کشوری عقب‌تر است.

وی افزود: درآمد سرانه پایین، نرخ بالای بی سوادی، نامناسب بودن وضعیت بهداشت و سلامت و دیگر مسائل از این قبیل، در صورتی که حل نشوند بسیاری از ناهنجاری‌ها و مشکلات اجتماعی را پدید می‌آورند که مدیریت آن دشوار است و کار دستگاه قضا را نیز بیش از پیش سنگین می‌کند.

شهریاری همچنین گفت: دستگیری اتباع خارجی در هنگام عبور غیرمجاز از مرز‌های استان از دیگر مشکلاتی است که استان با آن مواجه است؛ در این زمینه و برای مدیریت موضوع لازم است بودجه‌ای در نظر گرفته شود تا بتوانیم این افراد را برای اقدامات بعدی به مرکز منتقل کنیم.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های استان اشاره کرد و گفت: وجود معادن غنی، تولید بیش از ۶ میلیون تن محصول کشاورزی و استقرار بیش از ۶۰ درصد صنایع تبدیلی در استان از جمله ظرفیت‌های استان است که بدلایل مختلف ازاین ظرفیت‌ها و سایر پتانسیل‌های استان به شکل بهینه و در جهت توسعه استان استفاده نشده است.

شهریاری در ادامه بر ضرورت همدلی و هم افزایی در جهت حل مشکلات کشور بویژه مشکلات اقتصادی تاکید کرد و افزود: باید با وحدت و همدلی در جهت حل مشکلات اقتصادی کشور که مهمترین دغدغه مردم و مسئولان است گام برداریم؛ بی تردید با کمک یکدیگر و با تکیه بر همدلی، جمهوری اسلامی از این دوره و از این مقطع تاریخی نیز با افتخار عبور خواهد کرد.

در این جلسه، رییس کل دادگستری استان نیز مسائل و مشکلات دستگاه قضا و دستگاه‌های تابعه آن در استان را برای اعضای کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی تشریح کرد.

 

انتهای پیام/ی

برگزاری جلسه شورای قضایی آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.