دور دنیا با نوآوران؛

از روشی برای تقویت املای دانش آموزان تا شیشه‌هایی که نور خانه‌ را تنظیم می‌کنند

محققان موفق به ساخت ربات انسان نمایی شده‌اند که به کودکان کمک می‌کند با تقویت مهارت نوشتاری، بهتر و با دقت بیشتری املا بنویسند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختراعات مخترعان در سراسر جهان سبب رشد و پیشرفت جوامع و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود، در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از اختراعات کشورهای جهان بپردازیم.

 رباتی که درست نوشتن را به کودکان یاد می‌دهد

به تازگی گروهی از محققان موفق به ساخت ربات انسان نمایی شده‌اند که به کودکان کمک می‌کند با تقویت مهارت نوشتاری، بهتر و با دقت‌ بیشتری املا بنویسند؛ ربات با استفاده از حروف مغناطیسی کوچک، کلماتی را نوشته و آنها را روی صفحه نمایشی نشان می‌دهد، از این طریق دانش آموزان کوچک می‌توانند املای دقیق و درست کملات را دیده و درست بنویسند.

از رباتی که املای دانش آموزان را تقویت می‌کند تا پنجره‌هایی که چراغ خانه شما می‌شوند

شیشه‌های هوشمندی که نور خانه‌ها را تنظیم می‌کند

دانشمندان موفق به ساخت پنجره هوشمندی شده اند که بدون نیاز به برق،‌ تیره یا شفاف می‌شود؛ هنگام تابیدن نور شفاف،  پنجره به رنگ آبی در می‌آید ورسیدن نور به داخل خانه را نصف کند و هنگام شب، پنجره به رنگ شفاف خود بازمی‌گردد؛ در واقع الکترولیت‌های مایعی درون پنجره سبب هوشمند شدن آن می‌شوند، همچنین بین دو ورقه شیشه کابل‌های الکتریکی قرار دارد که عملیات روشن و یا تیره شدن شیشه را انجام می‌دهند.

از رباتی که املای دانش آموزان را تقویت می‌کند تا پنجره‌هایی که چراغ خانه شما می‌شوند

 کوچک‌ترین دماسنج جهان با قابلیت تشخیص هر نقطه از بدن

به تازگی پژوهشگران توانسته‌اند نازک‌ترین و دقیق‌ترین دماسنج جهان را تولید کنند؛ این دماسنج که مجهز به حسگرهای نانو مغیاس است می‌تواند دمای بدن را با دقت اندازه گیری کند.

دماسنج از دو قسمت مجزا تشکیل شده است، ابتدا به کمک لایه‌های نازک طلا و نقره دما را اندازه گیری کرده و سپس به وسیله لایه‌های سیلیکونی تغییر دما را متوجه می‌شود؛ همچنین روی این دماسنج حسگرهای متعددی وجود دارند که هر کدام برای اندازه گیری دمای بخشی از بدن طراحی شده‌اند.

از رباتی که املای دانش آموزان را تقویت می‌کند تا پنجره‌هایی که چراغ خانه شما می‌شوند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار