تحویل یک بهله جغد شاخدار به اداره محیط زیست استان زنجان/نگهداری از جانواران وحشی بدون مجوز قانونی جرم است

شهروند دوست‌دار محیط زیست در زنجان یک بهله جغد شاخدار را که قدرت پرواز خود را از دست داده بود را به محیط زیست استان زنجان تحویل داد.

تحویل یک بهله جغد شاخدار به اداره محیط زیست استان زنجان/نگهداری از جانواران وحشی بدون مجوز قانونی جرم استباقری رییس روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛گفت:صبح امروز یکی از دوستداران محیط زیست در زنجان با انتقال جغد شاخ دار آسیب دیده به محیط زیست، این پرنده را از مرگ نجات داد.

ویبا بیان اینکه  پرنده آسیب دیده جهت مداوا به دامپزشکی منتقل خواهد شد افزود: پس از بررسی ها متخصصین دامپزشکی در صورت مداوا شدن توسط محیط زیست استان  به دامن طبیعت بازگردانده می‌شود.

رییس روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان ضمن قدر دانی از این شهروند دوستدار محیط زیست با بیان اینکه هیچ شخص  حقیقی و یا حقوقی و موسسه‌ای اجازه  نگهداری از گونه‌های جانوری وحشی را ندارد از دستگیری صیاد توله گرگ از سوی ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان در روستای دولاب  خدابنده خبر داد.
 
وی افزود:این توله گرگ نر  مدتی قبل از سوی این فرد خاطی زنده گیری و در منزل از آن نگهداری می شد که پس از گزارش یکی از دوستداران حیات وحش فرد خاطی به مراجع قضایی معرفی  شد و توله گرگ نیز در این اداره تحت مراقبت و نگهداری  قرار گرفت.
 
باقری ادامه داد: متاسفانه این توله گرگ به علت هم زیستی  با انسان قابلیت رها سازی در دل طبیعت را ندارد  و به همین خاطر به یکی از باغ وحش‌های کشور انتقال خواهد یافت.
 
این مقام مسئول اضافه کرد:از مردم و دوستداران محیط زیست درخواست داریم که در صورت مواجهه با گونه‌های حیات وحش مصدوم و یا گرفتار به هر دلیلی این حیوانات را صرفا به اداره کل حفاظت محیط زیست استان و یا ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان تحویل نمایند.

 باقری گفت: نگهداری، تیمار و رهاسازی گونه‌های حیات وحش بدون اطلاع و مشاوره با کارشناسان و متخصصان اداره کل حفاظت محیط زیست استان احتمالا تبعات جبران ناپذیر زیست محیطی و خطرات زیادی برای سلامتی مردم خواهد داشت.
 
انتهای پیام/ن
 

دستگیری صیاد توله گرگ در زنجان

 
برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.