پیام حسینی پیامی برای همه نسلها است / حسین(ع) را در صنف شیعه محدود نکنیم

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حسین (ع) را در صنف شیعه محدود، محصور و زندانی نکنید؛ حسین فقط مال شیعه نیست، این جفای به حسین است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ آیت الله احمد مبلغی صبح چهارشنبه در اجلاس پیرغلامان حسینی گفت: این حرکت تشکیل اجلاسیه‌های پیرغلامان در کشور آن هم از صدا و سیمای جمهوری اسلامی به عنوان حرکتی معنادار، تاثیرگذار و گفتمان بخش و تجلیل کننده ایده‌ها و اندیشه‌ها و بستر ساز تصمیماتی برای حرکت حسینی به صورت بالقوه حدود ۷۰ درصد و به صورت بالفعل به صورت ۳۰ درصد است.

وی با بیان اینکه برگزاری این اجلاس حرکت بزرگ و اساسی است و کار‌های بزرگی را این گفتمان پیرغلامان در ۱۶ سال گذشته انجام داده است، تصریح کرد: زاویه‌های جدیدی در این کنفرانس‌ها گشوده شده است، آنچه که انجام شده همه آنچه که می‌باید و لازم است نیست، باید از این ظرفیت و قابلیت و این قوه در اختیار بهره بیشتری ببریم، چون انقلاب حسینی بسیار بزرگ است.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه اگر بشود کمیته‌ای از درون این کنفرانس و با نگاه به گذشته و تجربه پشت سر نهاده شده آن تشکیل شود، چندین زاویه از فعالیت علمی اجتماعی را بگشاییم، بایسته‌های مداحی را تعریف کنیم، افزود: اینکه مداح نمونه کیست و چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد را به دست پژوهشگران حوزه و دانشگاه بسپاریم.

آیت الله مبلغی با اشاره به اینکه حرکت انبیاء و اولیای الهی فرانسلی بوده و هیچ گاه در یک صنف و مقطع و نمی‌گنجد، هیچ حرکتی به اندازه حرکت امام حسین (ع) فرانسلی، جهانی و پویا نبوده است، این حرکت دائما به دنبال گستردن چتر خود و فراتر رفتن از همه محدودیت‌ها است.

وی با بیان اینکه پیام‌هایی در عاشورا نهفته است، باید بازشناخته شود، شناخت عاشورا از زاویه پیام یک مبحث مهم اجتماعی و نیاز نسل‌های امروزی است، تصریح کرد: اگر پیام‌ها را بررسی کنیم باید از زوایای علمی این پیام‌ها را مورد کنکاش قرار دهیم، یکی از آن زاویه‌ها مخاطب پیام‌های حسینی است، پیامی برای همه نسل‌ها و زبانی مشترک برای بشر است.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه پیام حسینی نافذ و عابر است، می‌شکند بن بست‌های محدودیت‌ها را، فرو می‌رود و در ذهن‌ها جای می‌گیرد و درک می‌شود؛ مورد پذیرش سریع قرار می‌گیرد، افزود: حسین را در صنف شیعه محدود، محصور و زندانی نکنید، حسین فقط مال شیعه نیست، این جفای به حسین است، مبادا من مبنری و مداح فکر کنیم حسین (ع) فقط برای شیعه است.

آیت الله مبلغی با اشاره به اینکه حسین (ع) برای تاریخ است، بگذارید حسین با تاریخ حرف بزند، با جامعه امروز بشری حرف بزند، مگر نمی‌بینید پیام حسین چقدر دامن گسترده است، اظهار داشت: مداح و منبری و مولف و ... باید ذهنش را مطابق با عاشورا کند و لایه‌های پیام را ببینید.

وی با بیان اینکه عرفان، اجتماع، سیاست، مبارزه با ظلم، اخلاق، انسانیت، تعالی و تکامل در عاشورا وجود دارد، تصریح کرد: عاشوار هیچ ریایی نداشته و دست هنرمند امام حسین او را ساخته است، بگذارید این پیام‌ها نسل‌های تشنه را به سمت خود جذب کند.

انتهای پیام/د

سخن عاشورا با بشریت و تاریخ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار