موجودی یک هزار واحد انبار و سردخانه کالا در استان به صورت مستمر رصد می‌شود و تحت کنترل بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

جعفرصادق اسکندری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،با اشاره به اینکه در بازه زمانی اول مرداد تا ۲۰ مرداد امسال، تعداد ۱۸ هزار و ۱۳۳ مورد بازرسی در استان صورت گرفته است اظهار کرد: در این زمینه ۵۸۳ پرونده تشکیل و ۶۲۳ نوع تخلف کشف شد و ارزش ریالی پرونده‌ها ۲۰۱ میلیارد ریال بوده و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

ایشان با اشاره به وجود ۸۹۵ انبار و ۳۲۱ سردخانه، تعداد بازرسی‌ها از واحد‌های مذکور را ۱۲۰۰ مورد عنوان کرد: در کل ارزش ریالی پرونده‌های ریالی تخلفات مکشوفه را بیش از ۱۱ میلیارد ریال اعلام نمودند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بیان کرد: با مقایسه عملکرد فوق نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ترتیب ۸ درصد افزایش در بازرسی ها، ۱۰ درصد افزایش در تشکیل پرونده و ۲۲ درصد افزایش در تخلفات مکشوفه و ۲ هزار و ۱۱۶ درصد افزایش در ارزش ریالی پرونده‌ها بوده است.

وی ادامه داد: همچنین با مقایسه عملکرد فوق نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۸ درصد افزایش در بازرسی ها، ۴۰ درصد افزایش در تشکیل پرونده و ۲۵ درصد افزایش در تخلفات مکشوفه و ۳ هزار و ۴ درصد افزایش در ارزش ریالی پرونده‌ها می‌باشد.

اسکندری افزود: عمده پرونده‌های متشکله کالایی به ترتیب مربوط به انواع نان، میوه وتره بار، لوازم خانگی، پوشاک، گوشت مرغ وقرمز و حبوبات و برنج و همچنین عمده تخلفات نیز به ترتیب مربوط به عدم درج قیمت، گرانفروشی، کم فروشی و... می‌باشد.

ایشان با اشاره به اینکه در مدت زمان مذکور تعداد ۳۱۷ مورد شکایات قابل پیگیری اخذ شده است افزود: از مجموع شکایات دریافتی ۱۹۲ مورد به صورت تلفنی، ۸۷ مورد به صورت حضوری، ۱۹ مورد به صورت کتبی و تعداد ۱۲۵ مورد نیز گزارش ناظران افتخاری دریافت بوده است.

انتهای پیام / س خ

بازرسی از واحدهای صنفی در آذربایجان غربی

برچسب ها: اتاق بازرگانی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.