معاون استاندار لرستان:

نقش موثر تعاونی ها در اشتغال و کارآفرینی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: تعاونی‌ها با هم افزایی و توان افزایی بیشتر از طریق جمع آوری سرمایه‌های پراکنده نقش موثری در توسعه اشتغال و کارآفرینی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ گودرز امیری ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان  گفت: تعاونی‌ها با هم افزایی و توان افزایی بیشتر از طریق جمع آوری سرمایه‌های پراکنده نقش موثری در توسعه اشتغال و کارآفرینی دارند.

گودرز امیری در سیزدهمین جشنواره تعاونگران و کارآفرینان برتر استان لرستان  اظهار داشت: تعاونی‌ها یکی از ارکان اقتصادی کشور هستند که برای تشکیل و فعال کردن آن‌ها نهایت تلاش از جانب مسئولان باید صورت گیرد.


وی با بیان اینکه تعاونی‌ها می‌توانند از یک عدالت اجتماعی تبعیت کنند افزود: همه اعضای تعاونی‌ها می‌توانند از یک حقوق برابر برخودار باشند و نظارت و حسابرسی بر آن‌ها از طریق دولت بیشتر امکان پذیر است و در این زمینه نقیصه‌ای که سایر بخش‌ها دارند را تعاونی‌ها ندارند.


معاون اقتصادی استاندار لرستان گفت: تعاونی‌هایی که طالب سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در استان هستند همه مسئولین همکاری‌های لازم را با آن‌ها داشته باشند و هرگونه نقص و مشکلی که دارند از طریق اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی قابل پیگیری و رسیدگی است.


وی با اشاره به اقدامات دولت به منظور توجه بیشتر به روستاییان و مهاجرت معکوس گفت: دولت تسهیلاتی به منظور ایجاد اشتغال و توسعه در روستا‌ها در پیش گرفته از جمله اینکه در بخش اشتغال روستایی و عشایری تسهیلاتی با نرخ ۶ درصد پرداخت کرده است.


امیری با بیان اینکه در بخش تسهیلات مشاغل خانگی نیز با سود ۶ درصد تسهیلاتی به متقاضیان داده می‌شود گفت: سال گذشته ۱۶۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شد که تاکنون ۱۱۰ میلیارد ریال آن جذب شده است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان گفت: در بخش مناطق محروم ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ۶ درصد داشته ایم و در بخش اشتغال فراگیر بین ۲ تا ۶ درصد بر حسب طرحی که شخص دنبال می‌کند یارانه پرداخت می‌شود.


امیری اظهار داشت: باید از فرصت خوبی که طی چند سال اخیر در استان لرستان فراهم شده استفاده کرد تا اراضی ملی و شیب دار برای کشت درختان مثمر و گیاهان دارویی استفاده شود.


وی افزود: تا کنون هزار و ۵۰۰ هکتار درختان مثمر در اراضی شیب دارد و ۱۲۰۰ هکتار گیاهان دارویی در اراضی دیم استان به زیر کشت رفته است.


امیری با اشاره به روند افزایشی صادارت استان گفت: در سال ۹۵ میزان ۲۴۰ میلیون یورو، سال ۹۶ میزان ۳۴۰ میلیون یورو صادرات داشته ایم و امسال نیز این امیدواری وجود دارد که تا ۴۰۰ میلیون یورو صادرات داشته باشیم.


وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اهمیت و ضرورت سرمایه گذاری افزود: ترویج فرهنگ سازی برای افزایش سرمایه گذاری در استان باید صورت گیرد تا شرایط به گونه‌ای فراهم شود تا سرمایه گذاران بومی که تعلق خاطر بیشتری به استان دارند شرایط فرهنگی و اداری برای انجام این کار برای آن‌ها فراهم شود.


امیری با اشاره به راه اندازی سایت رسیدگی به انتقادات و پیشنهادات گفت: این بخش از طریق سایت استانداری لرستان بزودی راه اندازی می‌شود تا بصورت آنلاین هرگونه انتقاد و پیشنهاد که از سوی شهروندان مطرح می‌شود در لحظه مورد رسیدگی و ارجاع به دستگاه اجرایی مرتبط صورت گیرد.

 

انتهای پیام/ب

 

تعاونی‌ها نقش موثری در اشتغال و کارآفرینی دارند

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار