کواکبیان در کنگره حزب مردم سالاری:

اصلاح طلبان باید اتحاد داشته باشند/رای منفی مجلس به شفافیت رای نمایندگان اقدام خوبی نبود

دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: اصلاح طلبان باید از این طیف وسیعی که برای خود می‌سازند، اتحاد و انسجام لازم را داشته باشند.


اصلاح طلبان باید اتحاد و انسجام داشته باشند/رای منفی مجلس به شفافیت رای نمایندگان اقدام خوبی نبودبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری امروز در کنگره حزب متبوع خود گفت: بشر با امید زنده است و ما هم به راه الهی زنده هستیم؛ ما ناامید نیستیم. بحث ما این است که جامعه ما انقدر سرزنده است که می‌تواند همه این سختی‌ها را پشت سر بگذارد.

وی افزود: باید در سیستم حاکم نظام جمهوری اسلامی تغییرات جدی صورت بگیرد، در زمان حیات حضرت امام(ره)، جمهوریت اول را تجربه کردیم؛ خود حضرت امام راحل برای بعد از خود، برنامه ریزی کردند که جمهوریت دوم شکل بگیرد؛ لذا قانون اساسی تغییر کرد.

کواکبیان ادامه داد: از رهبری می‌خواهم که خود ایشان برای بازنگری قانون اساسی برای جمهوری سوم تدارک ببینند. نهاد‌های انتخاباتی در نظام باید برجستگی داشته باشند؛ نهاد‌های انتصابی هم حتما باید پاسخگویی داشته باشند.

وی ادامه داد: دخالت مسئولان نظامی در سیاست باید از بین برود، نه تنها افرادی که در قانون منع به کارگیری بازنشستگان آمده اند بلکه بسیاری از عزیزان دیگر سالخورده شده اند باید به اتاق فکر بروند و استراحت کنند. رهبری اگر فرمان تحول اساسی را صادر بفرمایند، بسیاری از این اتفاق‌ها رخ خواهد داد.

کواکبیان با اشاره به لزوم برگزاری انتخابات حزبی گفت: متاسفانه ما هنوز انتخابات حزبی را تجربه نکرده ایم، دولت‌ها هیچ وقت نمی‌خواهند به طور جدی، لایحه جامع انتخاباتی را ارائه دهند، قانون انتخابات، قانون احزاب و قانون امنیت اجتماعات ما باید تغییر کند.

وی با اشاره به لزوم مبارزه عملی با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: اگر با فساد مبارزه عملی نشود، شعار مردم را اقناع نمی‌کند. مبارزه با فساد این نیست که آقای میرعلی موسسه ثامن الائمه، با این فساد اقتصادی و رانت خواری، فقط به ۱۵ سال زندان محکوم شود.

کواکبیان با اشاره به رای منفی مجلس به شفافیت آرای نمایندگان گفت: مجلس ما دیروز اقدام خوبی نکرد،۱۸۰ نفر از نمایندگان مجلس امضا کردند که آراء در مجلس شفاف باشد، اما فقط ۵۹ نفر رای دادند؛ مردم چه قضاوتی درباره ما دارند؟

دبیرکل حزب مردم سالاری در همین باره تصریح کرد: نماینده مجلس باید با شهامت آرای خود را به طور شفاف بگوی، وکلای ملت نباید از نهاد‌های قدرت و افکار پوپولیستی ملت بترسد.

کواکبیان اظهار کرد: اصلاح طلبان باید از این طیف وسیعی که برای خود می‌سازند، اتحاد و انسجام لازم را داشته باشند، ما باید جلوی هر اقدامی که مردم را از صحنه خارج می‌کند، بگیریم؛ باید کاری کنیم که مردم سال آینده پای صندوق‌های رای بیایند. مردم اگر نیایند، اصولگرایان می‌آیند و با حداقل آرا، رای می‌آورند.

وی با اشاره به طرح پارلمان اصلاحات گفت: در نهایت تصمیم گرفته شده که در پارلمان اصلاحات، ۳۰ حزب اصلاح طلب، از هر کدام ۱۵ نفر حضور داشته باشد. همچنین گفته شده که از فعالان سیاسی، از نمایندگان ادوار، از وزرا و استانداران اصلاح طلب، در این پارلمان حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار