کانادا: توافق جدید نفتا را اگر به سودمان نباشد آنهم صرفا برای خوشایند ترامپ نمی‌پذیریم

نخست وزیر کانادا با اشاره به توافق نفتا اعلام کرد، نمی‌پذیریم یک معامله بد را امضا کنیم آنهم صرفا برای اینکه رئیس جمهور آمریکا این را می‌خواهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا اعلام کرد  نمی‌پذیریم یک معامله بد را امضا کنیم آنهم صرفا برای اینکه رئیس جمهور آمریکا این را می‌خواهد. ما از قراردادی که برای کشورمان بد باشد، دوری و آنرا امضا نخواهیم کرد.

نخست وزیر کانادا اعلام کرد دولت او پیمان جدید تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) را که برای این کشور خوب نباشد، امضا نخواهد کرد.

به دنبال مذاکره دو تیم کانادایی در واشنگتن، ترودو روز چهارشنبه در ادمونتون (در جنوب غرب این کشور) اعلام کرد ما نمی‌پذیریم یک معامله بد را امضا کنیم آن هم صرفا برای اینکه رئیس جمهور آمریکا (دونالد ترامپ) این را می‌خواهد. ما از قراردادی که برای کشورمان بد باشد، دوری و آن را امضا نخواهیم کرد.  

او خاطرنشان کرد ساز و کار حل اختلافات نفتا در جهان که دونالد ترامپ همیشه از قوانین آن پیروی نمی‌کند، امری ضروری است.

او افزود یکی از موارد آشکار این است که ما خطوط قرمز داریم که کانادایی‌ها به سادگی چیزی را قبول نمی‌کنند. ما نیازمند آنیم که فصل ۱۹ حل اختلافات -معاهده نفتا را حفظ کنیم، زیرا این امر تضمین می‌کند قوانین در واقع اجرا و دنبال می‌شوند و ما می‌دانیم که رئیس جمهوری داریم که همیشه قوانین را همانطور که قرار است، دنبال می‌کند.

فصل ۱۹ یک مورد ضمیمه شده بین کانادا و آمریکا درباره بازنگری مجدد پیمان نفتا است.

این فصل به شرکت‌ها امکان می‌دهد زمانی که محصولاتشان به صورت ناعادلانه تحت اعمال تعرفه قرار می‌گیرد و با تدابیر ضدقیمت شکنی مواجه می‌شود، درخواست داوری دهند.

مذاکره برای نهایی کردن متن توافقنامه و تحویل آن به کنگره آمریکا تا پایان ماه جاری ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار