آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از منتفی شدن استیضاح آقای وزیر تا تدوین برنامه‌های جدید برای بهبود معیشت معلمان

آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری چون منتفی شدن استیضاح وزیر و تدوین برنامه‌های جدید برای بهبود معیشت معلمان گذشت.

از منتفی شدن استیضاح آقای وزیر تا تدوین برنامه‌های جدید برای بهبود معیشت معلمانبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری همچون چون از منتفی شدن استیضاح آقای وزیر تا تدوین برنامه‌های جدید برای بهبود معیشت معلمان و چگونگی اجرای طرح جایگزین حذف ۲ ساعت کلاس درس سپری شد.

استیضاح وزیر آموزش و پرورش منتفی شد

اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره استیضاح شدن سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: همکاران امضای خود را برای استیضاح پس گرفتند این موضوع منتفی شد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط زمانی و آغاز سال تحصیلی در آموزش و پرورش و اولویتی که در کشور با مسائل اقتصادی وجود دارد، این موضوع فعلا ملغی است.

درباره استیضاح مجدد اطلاعی ندارم/ رفع مشکلات معیشتی معلمان در دستور کار است

وسید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا استیضاح شما بعد از شروع سال تحصیلی انجام خواهد شد یا خیر گفت: در این باره اطلاعی ندارم و باید آن را پیگیری کنم.

بطحایی درباره مهمترین مواردی که در سوالات نمایندگان و موارد مطرح شده در فرآیند استیضاح به آن اشاره شده بود گفت: بحث معیشت و رتبه‌بندی معلمان عمده مواردی است که نمایندگان مجلس روی آن حساسیت دارند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: درباره این ۲ محور علاوه بر سایر مسائل توضیحاتی دادم همچنین اقدامات اجرایی را در دستور کار قرار دادیم تا مشکلات معلمان برطرف شود و امیدوارم این مسائل به مرحله اجرا برسد.

چگونگی اجرای طرح جایگزین حذف ۲ ساعت کلاس درس/ ورود کتاب‌های کمک آموزشی به مدارس مانعی ندارد

حیدر تورانی سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره برنامه ریزی برای 2 ساعت آموزشی که برای دانش آموزان دوره دوم ابتدایی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: برنامه‌ای تحت عنوان برنامه ویژه مدرسه برای این 2 ساعت آموزشی در نظر گرفته شده است؛ درواقع چهارچوبی را برای مدارس آماده کردیم تا در این حیطه برای دانش‌آموزان برنامه ریزی داشته باشند.

وی ادامه داد: چهارچوب در نظر گرفته شده در حال نهایی شدن است و قبل از مهر ماه به مدارس ابلاغ می‌شود تا در طول سال تحصیلی بر اساس این چهاچوب عمل کنند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه 2 ساعت در نظر گرفته شده طبق اختیار مدارس برنامه ریزی می‌شود، گفت: دخل و تصرفی در انتخاب برنامه‌ها نداریم و صرفا چهارچوبی را برای مدارس تعیین کردیم.

کچوئیان: فعالیت دانشگاه فرهنگیان همچنان ادامه دارد

رضا کچوئیان سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان درباره انحلال این دانشگاه با توجه اظهارات وزیر علوم مبنی بر ممنوعیت دانشگاه داری دستگاه اجرایی و تاثیر این تصمیم برفعالیت دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: راه اندازی دانشگاه فرهنگیان برمبنای پیشنهاد آموزش و پرورش و مصوبه مجلس بوده است.

وی با اشاره به اینکه مجوز دانشگاه فرهنگیان از سال ۹۱ صادر شده است، ادامه داد: اظهارات وزیر علوم مربوط به نهاد‌ها و سازمان‌هایی است که در برهه‌ای از زمان برای ارتقای کارکنان خود بخش آموزش عالی را راه اندازی کردند در حالی که آموزش عالی باید زیر پرچم وزارت علوم باشد.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان گفت: اکنون چرا نمی‌توانیم دانشگاه فرهنگیان را گسترش دهیم، چون وزارت علوم به ما اجازه نمی‌دهد در غیر این صورت تمایل داریم ۴۰۰ مرکز تربیت معلم گذشته را همچنان داشته باشیم، اما اکنون حدود ۱۰۰ پردیس داریم همچنین برای توسعه رشته‌ها باید تابع قوانین شورای گسترش وزارت علوم عمل کنیم.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان یادآوری کرد: مسیر‌های قانونی را برای راه اندازی دانشگاه رفتیم بنابراین فعایت دانشگاه فرهنگیان هیچ منافاتی با صحبت‌های وزیر علوم ندارد.

اجرای ۲ طرح جدید برای بهبود معیشت معلمان

یار محمد حسین بُر مدیر کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت بازنشستگی معلمان و تعداد افراد در آستانه بازنشستگی بیان کرد: سنوات خدمتی بالغ بر ۵۰ هزار نفر از فرهنگیان به ۳۰ سال رسیده است که بر اساس سنت سال‌های گذشته تعداد کثیری متقاضی بازنشستگی هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر این فرهنگیان تعداد کثیری از معلمان به ویژه در جنسیت بانوان هم متقاضی بازنشستگی پیش از موعد هستند و این در حالی است که همکاران می‌توانند بر اساس ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری با مدرک لیسانس تا سن ۶۰ سالگی و با مدرک کارشناسی ارشد تا سن۶۵سالگی به فعالیت خویش ادامه دهند.

مدیر کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: از آنجایی که طرح‌هایی برای بهبود معیشت معلمان با پیگیری وزیر آموزش و پرورش در دستور کار دولت قرار گرفته و امید است که به زودی تحقق یابد توصیه می‌کنیم تا همکاران برای بازنشستگی عجله نکنند.

مهرماه؛ آغاز رصد و کنترل کیفیت آموزشی در مدارس دولتی

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: فقط در لفظ نگوییم اولویت با تربیت معلم است بلکه در عمل این موضوع محقق شود به عنوان مثال اگر به من بگویند از پاداش پایان خدمت فرهنگیان کسر شود و آن به ردیف اعتباری دانشگاه فرهنگیان منتقل شود، باید موافق آن باشم.

وی با اشاره تحول در مدیریت و ساختار آموزش و پروزش گفت: آموزش و پرورش نیازمند تغییر در ساختار است و در این روزها که جمله های دشمنان رو به تزاید است باید باز هم تحولات را پیش ببریم.

بطحایی بیان کرد: یکی از مهم ترین طرح هایی که گام های آغازین آن برای اجرا در مهرماه پیش گرفتیم، رصد و کنترل کیفیت آموزشی در مدارس دولتی است و این حق مردم بر گردن ماست.

وی افزود: برای این طرح مهم ترین درخواستم از دانشگاه فرهنگیان این است که کانون کنترل و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان باشدچرا که نگاه تیزبینانه ای نسبت به مسائل تربیتی دارد.

توزیع کتاب‌های درسی متوسطه در پایتخت آغاز شد + جدول تقویم زمانی

احمدرضا امینی مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی درباره روند توزیع کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی جدید گفت: کتاب‌های پایه هفتم، هشتم، نهم در متوسطه اول و دهم و یازدهم در متوسطه دوم از سوم شهریور ماه در سراسر کشور به جز تهران و البرز توزیع شد و توزیع کتاب‌های این مقاطع تحصیلی از امروز در پایتخت آغاز شده است و دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به کتاب‌فروشی ها کتاب‌های سفارش‌ داده خود را دریافت کنند.

وی درباره روند توزیع کتاب‌های پایه دوازدهم گفت: کتاب‌های پایه دوازدهم از دهه سوم شهریور ماه توزیع می‌شود و با توجه به برآوردها در همه مقاطع تحصیلی مشکلی از نظر تأمین کتاب نداریم حتی اگر به طور موردی کسری وجود داشته باشد سریعا آن را تأمین خواهیم کرد.

امینی با اشاره به اینکه ثبت سفارش کتاب‌های درسی تا 20 شهریور ماه ادامه دارد، گفت: روال ثبت نام بعد از این تاریح ادامه خواهد داشت اما تحویل کتاب‌ها بعد از شهریور ماه است.

همکاری میلیونی دانش آموزان پیشتاز در جشن عاطفه‌ها

محمد روشنی قائم مقام سازمان دانش آموزی درباره برگزاری جشن عاطفه‌ها و اقدامات این سازمان برای چنین رویدادی، گفت: تفاهم نامه‌ای در راستای اجرای بهتر و همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) منعقد کردیم تا مطابق اساسنامه سازمان دانش آموزی همکاری نزدیکی با کمیته امداد برای برگزاری این جشن داشته باشیم.

وی ادامه داد: در همه مکان‌هایی که برای برگزاری جشن عاطفه‌ها اعلام آمادگی کردند و صندوق وجود دارد،‌ دانش آموزان پیشتاز سازمان هم حضور پیدا کردند تا برای برگزاری مراسم کمک کننده باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار