اختتامیه شانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان وخادمان حسینی درخرم آباد

شانزدهمین دوره اجلاس تجلیل از پیرغلامان وخادمان حسینی در خرم آباد از امروز ۱۶ شهریورماه برگزار شد.

اختتامیه شانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان وخادمان حسینی درخرم آباددهقان نیری دبیر شانزدهمین دوره اجلاس تجلیل از خادمان و پیرغلامان حسینی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ گفت: شانزدهمین دوره اجلاس تجلیل از پیرغلامان وخادمان حسینی امسال با حضور ۲۰۰ مهمان از سراسر کشورو ۲۰۰ نفر از خادمان استانی در خرم آباد امروز ۱۶ شهریورماه به کار خود پایان داد.

وی افزود: در این اجلاس از ۲۵ پیر غلام که ۱۵ نفر پیر غلام بین ۷۰ تا ۹۰ سال از کشورو ۵ نفر هم از پیر غلامان خارجی که از کشور‌های مختلف و ۱۵ نفر از مداحان استان و خانواده‌های شهدایی که مداح داشتند و یا شهید مداح تجلیل شدند.

وی ادامه داد: به طور کلی ما در این اجلاس بزرگ ۲ کارگروه آموزشی داریم که پیرامون چهلمین سال انقلاب اسلامی ومداحان که به عنوان سفیران انقلاب هستند گوشزد می‌شود که برای چهلمین سال در ایام محرم وصفرچه فعالیتی را باید داشته باشند.

دهقان نیری گفت: برای این اجلاس ۳ هدف تعیین شده بود یکی ما پاکسازی می‌کنیم اشعاری را که پیر غلامان در هیات شان استفاده می‌کنند که با مثال‌های دنیایی سنجیده نشوند و نکته دوم حذف خرافه‌ها از روضه هاست ونکته سوم پیرغلامان به عنوان سفیران انقلاب باید امسال در ایام محرم وصفر برای مخاطبین خود گوشزد کنند که انقلاب اسلامی چه دوره‌ای رادر طول این ۴۰ سال پشت سر گذاشته است.

این نهضت حسینی تاثیر گذار است

آیت الله میرعمادی نماینده ولی فقیه  لرستان در این مراسم گفت:خدا را شاکریم که در آستانه محرم شاهد تجلیل از خادمان حسینی در استان لرستان هستیم.

وی با بیان اینکه چراغ هدایت کشتی نجات امام خوبی الگوی عزت وشرافت است،افزود: لرستان مرکز غیرت شهامت و شهادت است و مردم ولایتمدار مردم یک پارچه پیرو اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی ادامه داد:استانی که شما قدم گذاشتید بیش از2500هیئت مذهبی دارد و این تجلیل به این منظور است که تجربیات افراد مسن افرادی که سالها استخوان خرد کردن به نسل جوان انتقال پیدا کند.

وی با تصریح اینکه تردیدی نیست که واقعه عاشورا یک مکتب ویک حماسه جاودانه است ، ادامه داد:اولین عنصری که برماندگار نهضت عاشورا نقش اساسی داشته است اراده الهی است که امام حسین برای پایداری نهضت قیام کند کرد و الگوی صبر ومقاومت وعزت وشرافت است و کسانی که در تاریخ مقابل این نهضت قرار گرفتند نتوانستند کاری از پیش ببرند.

وی ادامه داد:دومین رمز اخلاص وبصیرت امام حسین و یارانش بود و نمونه آن درانقلاب اسلامی علی رغم همه مشکلات بصیرت و اخلاص مردم ایران است.

وی افزود:بصیرت یعنی راه شناسی دشمن شناسی و گم نکردن هدف و کربلا تجلی اخلاص و بصیرت بود و عامل سوم تلاش انسان های پاک از عالمان ومبلغان وشاعران ومداحان حسینی است که نمونه آن امام زین العابدین حضرت زینب وامام صادق هستند.

حسین سرود انسانیت است

موسوی مقدم قائم مقام صداوسیما در ادامه این اجلاس گفت:شما خادمان پرچم داران وطلائیه داران ساحت مقدس هستید و دوام وبقای واستمرار آن وابسته به شماست.

وی ادامه داد:این بحر عظیم و فرهنگ غنی عاشوار به حدی است که از هر زاویه ای که بیان شود باید از آن پند گرفت.
وی با بیان اینکه حسین سرود انسانیت است و برای همه ظالمان ومتاسفانه در عصر حاضر بدان گرفتاریم ادامه داد: حسین سرود انسانیت را می سراید ومی فرمایند مرا الگوی خود قرار دهید اگر دین ندارید لااقل آزاد مرد باشید ودین واقعی رابزگزیند که سعادت آخرت شما تضمین می شود وبدانید عزت وشرف شما در گرو آن است.

وی افزود:امروز کشور ما به انواع گرفتاری ها مبتلاست واگر به دژ محکم عاشورا پناه ببریم نجات می یابیم.

انتهای پیام/م/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.