لیگ ملتهای اروپا

ایتالیا - لهستان/نخستین محک جدی مانچینی در ماموریت احیای آتزوری

رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا که نخستین دوره اش از شب گذشته آغاز شد، امشب نیز پیگیری می‌شود.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رقابتهای لیگ ملت های اروپا که نخستین دوره اش از شب گذشته آغاز شد، امشب نیز پیگیری می شود . این مسابقات که در واقع پلی برای صعود به مسابقات یورو 2020 هم هست، با حضور 55 تیم در 4 سطح برگزار می شود و رقابت های آن در هر سطح با چهار گروه 3 تیمه پیگیری می شود. سطح هر تیم با توجه به رنکینگ آنها در فیفا مشخص شده است. صدرنشین های هر گروه در هر سطح به صورت مستقیم به پلی آف برای صعود به مسابقات یورو می روند و علاوه بر این، تیم های نخست هر دسته به دسته بالاتر صعود می کند و قعرنشینان هر دسته هم به دسته پایین تر سقوط می کنند.

ایتالیا - لهستان/نخستین گام جدی مانچینی در جهت احیای آتزوری

امشب نیز در هر چهار دسته مسابقات برگزار می شود که آنها را مرور می کنیم.

دسته A گروه 2

ایتالیا - لهستان (ساعت 23 و 15 دقیقه)

نخستین آزمون جدی مانچینی روی نیمکت آتزوری در دیدار امشب مقابل تیم فوتبال لهستان رقم می خورد. این دیدار در ورزشگاه رناتو دلارا شهر بولونیای ایتالیا و در دسته اول این رقابت ها پیگیری  می شود که مهمترین بازی امشب است.  دیگر تیم این گروه، تیم ملی پرتغال قهرمان اروپاست که شب گذشته و در دیداری تدارکاتی مقابل کرواسی به تساوی 1-1 رسید.

ایتالیا - لهستان/نخستین گام جدی مانچینی در جهت احیای آتزوری

ایتالیایی ها که مدت هاست از دوران اوج خود در عرصه ملی فاصله گرفته اند و در جام جهانی نیز غایب بودند، سعی دارند با مانچینی غرور از دست رفته خود را برگردانند. لهستان نیز در جام جهانی عملکردی بسیار ضعیف داشت و با دوشکست مقابل سنگال و کلمبیا و یک پیروزی مقابل ژاپن با سه امتیاز در گروه H آخر و حذف شد و این تیم نیز مانند ایتالیا به دنبال فراموشی گذشته و ساختن دوباره تیمی قدرتمند هستند.

روبرتو مانچینی سرمربی تیم ملی ایتالیا کار بسیار سختی برای احیای آتزوری دارد . مهمترین مشکل او که در مصاحبه های اخیرش به آن اشاره و گله کرد، کم شدن بازیکنان ایتالیایی در ترکیب ثابت تیم های سری آ است. طبق آمار منتشر شده حدود 30 درصد بازیکنان شاغل در سری آ را ایتالیایی ها تشکیل می دهند این در حالی است که در سال 2006 هنگامی که آتزوری قهرمان جام جهانی شد، بیش از 70 درصد بازیکنان سری آ را بازیکنان بومی تشکیل می دادند.

ایتالیا پس از سالها دیگر بوفون را در چارچوب دروازه ندارد و احتمالا در بازی امشب دوناروما در ترکیب قرار می گیرد. البته پرین و سیریگو نیز رقبای دوناروما برای نفر اول دروازه لاجوردی پوشان هستند اما نیمکت نشینی پرین در یوونتوس باعث شده تا شانس دوناروما با وجود عملکرد نه چندان مطمئن در درون دروازه میلان بیشتر باشد. بونوچی و کیلینی همچون سال های اخیر قلب دفاع ایتالیا را تشکیل می دهند و احتمالا زاپاکوستا و کریشیتو در دو سمت خط دفاع قرار میگیرند. گفته می شود، بناسی، جورجینیو و پلگرینی هافبک های ایتالیا در سیستم 4-3-3 مانچینی هستند و برناردسکی، اینسینیه و بالوتلی نیز مهاجمان آتزوری در این دیدار هستند.

ایتالیا - لهستان/نخستین گام جدی مانچینی در جهت احیای آتزوری

مانچینی پنج بازیکن جدید را به تیم ملی ایتالیا دعوت کرده از جمله مهاجم 17 ساله موناکو، پیترو پلگری است.

در طرف مقابل یرژی برژچک که پس از جام جهانی جانشین آدام ناولکا روی نیمکت مربیگری لهستان نشست، در دیدار امشب نخستین تجربه هدایت تیم ملی لهستان را پشت سر می گذارد.

ایتالیا - لهستان/نخستین گام جدی مانچینی در جهت احیای آتزوری

دو تیم تاکنون 14 بار مقابل هم قرار گرفتند که سهم ایتالیا پنج پیروزی  و سهم لهستان سه برد بود. پنج بازی هم مساوی شده است.

ایتالیا تاکنون پنج بار در کشورش مقابل لهستان بازی رده که سه پیروزی و دو تساوی به دست آورده است.


بیشتر بخوانید:

پیروزی گرجستان مقابل قزاقستان در نخستین مسابقه تاریخ لیگ ملت‌های اروپا

توقف قهرمان جهان در مونیخ مقابل آلمان/شروع مقتدرانه شاگردان گیگز در شب رکوردشکنی بیل


سطح B گروه 2

ترکیه - روسیه  (ساعت 23 و 15 دقیقه)

سطح C گروه 1

آلبانی - رژیم صهیونیستی(ساعت 23 و 15 دقیقه)

سطح C گروه 4

لتونی - صربستان(ساعت 23 و 15 دقیقه)

رومانی - مونته نگرو (ساعت 23 و 15 دقیقه)

سطح D گروه 3

آذربایجان - کوزووو (ساعت 20 و 30 دقیقه)

جزایر فارو - مالت (ساعت 23 و 15 دقیقه)

انتهای پیام/

پیش بازی رقابتهای لیگ ملتهای اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.