رایزنی‌های بازرگانان ایران و جمهوری چک برای گسترش همکاری‌های تجاری

هیاتی متشکل از تجار و بازرگانان ایرانی در هفته جاری به جمهوری چک سفر کرده و در نشست‌های تجاری که توسط کنفدراسیون صنایع جمهوری چک ترتیب داده شده بود؛ شرکت نمودند.

رایزنی‌های بازرگانان ایران و جمهوری چک برای گسترش همکاری‌های تجاریبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، هیاتی متشکل از تجار و بازرگانان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان آذربایجان شرقی در هفته جاری به جمهوری چک سفر کرده و در نشست‌های تجاری اختصاصی که توسط کنفدراسیون صنایع جمهوری چک و نیز اتاق بازرگانی و صنایع این کشور ترتیب داده شده بود شرکت نمودند.

در این نشست‌ها که روز‌های دوشنبه و سه شنبه هفته جاری برگزار شد، نمایندگان بیش از ۵۰ شرکت چکی حضور داشتند و هیات اتاق بازرگانی آذربایجان شرقی ایجاد و گسترش راهکار‌های همکاری با شرکای چکی خود را بررسی نمودند.

علی اکبر جوکار سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری چک در این نشست‌ها با تبیین تلاش‌های صورت گرفته برای گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران و چک، به رشد روز افزون همکاری تجاری دو کشور اشاره و اظهار داشت صادرات جمهوری اسلامی ایران به جمهوری چک در ۶ ماهه نخست سالجاری به میزان ۳۵ درصد افزایش یافته است. وی همچنین بر آمادگی سفارت برای ارائه تسهیلات لازم برای تجار تاکید نمود.

سونیا اندیش نایب رئیس اتاق بازرگانی آستان آذربایجان شرقی که ریاست هیات تجار ایرانی را بر عهده دارد در این جلسات مزایای سرمایه گذاری در ایران و فرصت‌های تجاری در استان آذربایحان شرقی را برای حضار تشریح نمود.

لوکاش کاوسکی معاون وزارت امور خارجه چک در این گردهمائی اظهار داشت:در سال‌های اخیر دیدار‌های مختلفی بین مقامات دو کشور انجام شده است. این بازدید‌ها در زمینه‌های متنوع اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بوده و باعث گسترش روابط شده است. صنایع جمهوری چک در هر دو بخش سنتی و مدرن همواره از ارتباط خوب با شرکت‌های ایرانی بهره‌مند بوده اند. می‌بایست این روابط را گسترش دهیم. تحریم‌های ایالات متحده آمریکا باعث ایجاد مشکلاتی شده، اما امیدواریم روابط سازنده ایران و اتحادیه اروپا بتواند بر مشکلات فائق آید. به هر حال تحریم‌ها آمریکا اثر چندانی را بر شرکت‌های چکی که با ایران همکاری می‌نمایند نخواهد داشت.

گفتنی است در این برنامه‌ها که با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در پراگ، کنفدراسیون صنایع جمهوری چک، اتاق بازرگانی و صنایع جمهوری چک، و نیز اتاق مشترک بازرگانی ایران، چک و اسلواکی برگزار گردید تجار دو کشور تعدادی قرارداد همکاری در بخش‌های صنایع و بازرگانی به امضا رسانیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار