رژیم صهیونیستی به ساکنان روستای خان الاحمر در بخش اشغالی کرانه باختری تا اول اکتبر مهلت داد تا با دست خود روستایشان را تخریب کنند.

درخواست رژیم صهیونیستی از ساکنان خان الاحمر برای تخریب روستایشانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، رژیم صهیونیستی روز یکشنبه به ساکنان روستایی در بخش اشغالی کرانه باختری تا اول اکتبر مهلت داد تا با دست خود روستایشان را تخریب کنند.

پس از سال‌ها دعوای حقوقی، دیوان عالی اسرائیل اول سپتامبر اجازه تخریب روستای خان الاحمر در شرق قدس را که بین دو شهرک اسرائیلی قرار دارد و حدود ۲۰۰ فلسطینی در آن زندگی می‌کنند، صادر کرد. این روستای فلسطینی هم در نهایت، به سرنوشت روستا‌های اشغال شده فلسطینی دچار شد و پیامد‌های شهرک سازی در کرانه باختری دامن آن را هم گرفت.

نهاد اسرائیلی مسئول امور غیرنظامیان در سرزمین‌های اشغالی فلسطینیان در بیانیه‌ای تصریح کرد در اجرای تصمیم دیوان عالی، ساکنان خان الاحمر روز یکشنبه دستور یافتند همه سازه‌های این روستا را تا اول اکتبر تخریب کنند. رژیم صهیونیستی از ساکنان این روستا خواسته است خودشان خانه هایشان را خراب کنند، اما مشخص نکرده است اگر آن‌ها از این کار خودداری کنند چه می‌شود.

عیدابوخامس، سخنگویی از این روستا در تماسی تلفنی گفت: «کسی از روستا خارج نخواهد شد؛ ما را باید با زور بیرون کنند. خان الاحمر را فقط با زور می‌توانند خراب کنند».

هشت کشور اروپایی روز پنج شنبه از اسرائیل خواستند این روستا را تخریب نکند، زیرا تخریب آن امکان گسترش شهرک‌های صهیونیست‌نشین و تقسیم شدن کرانه باختری به دو قسمت را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار