واعظی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

قدرت‌های جهانی توجه ویژه‌ای نسبت به اجلاس تهران دارند/در خصوص صلح و ثبات سوریه همکاری خواهیم کرد

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت:یکی از اهداف نشست تهران, همکاری‌های منطقه‌ای است و ما در خصوص صلح و ثبات در سوریه مذاکره می‌کنیم.

در نشست سه جانبه تهران در خصوص صلح و ثبات سوریه همکاری می‌کنیممحمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به برگزاری نشست سه جانبه ایران, ترکیه و روسیه در تهران اظهار کرد: یکی از اهداف اجلاس امروز همکاری‌های منطقه‌ای است و ما در خصوص صلح و ثبات سوریه مذاکره و همکاری می‌کنیم.

 رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه این همکاری از یک سال و نیم گذشته آغاز شده و این سومین اجلاس سران به حساب می‌آید, افزود: همکاری های ایران, ترکیه و روسیه در گذشته پیامدهای مثبتی به همراه داشته است.

وی ادامه داد: این اجلاس که در گذشته در سطح کارشناسان, معاونان و وزرای خارجه برگزار شد؛ توانست گام‌های مهمی را درباره نظارت بر آتش بس و ایجاد ثبات و آرامش در منطقه بردارد.

واعظی با بیان اینکه اخیرا دولت سوریه تلاش گسترده‌ای برای بازگرداندن ادلب داشته است، تأکید کرد: اجلاس تهران در مقطع خاص و در سطح سران ایران, روسیه و ترکیه برگزار می‌شود و با توجه به شرایط متفاوتی که در ادلب به وجود آمده موضوع مهمی به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه قدرت‌های جهانی نسبت به اجلاس تهران توجه ویژه‌ای دارند، بیان کرد: 8 کشور مهم اروپایی روز گذشته بیانیه‌ای صادر کردند و به این نشست امید بسته‌اند تا بتوانند گام‌های مثبتی را بردارند.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: برنامه‌ریزی ها به این صورت است که روسای جمهور 3 کشور در ابتدا دیدارهای دو جانبه خصوصی و عمومی داشته باشند و پس از آن رئیس جمهور کشورمان با اردوغان و پوتین به صورت جداگانه‌ای گفت‌وگو کند.

  واعظی گفت: علاوه بر این روسای روسیه جمهور و ترکیه به صورت جداگانه با مقام معظم رهبری دیدار خواهند داشت.

وی با بیان اینکه اینگونه ملاقات‌ها می‌تواند در روابط 3 کشور تأثیرگذار باشد،‌ خاطرنشان کرد: این روابط با توجه به افزایش فشارهای آمریکا می تواند پیامدهای مثبتی را در منطقه به همراه داشته باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: کشورهای روسیه و ترکیه نیز تحت تحریم آمریکا هستند و طبیعی است همکاری‌های 2 جانبه و 3 جانبه می‌تواند در مسائل اقتصادی مفید واقع شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار