تظاهرات هزاران یمنی علیه اقدامات متجاوزان سعودی

هزاران نفر از مردم یمن در صنعا علیه اقدامات متجاوزان و مزدوران آنها در چاپ پول یمن و افزایش قیمتها تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، هزاران نفر از مردم یمن امروز جمعه در صنعا علیه اقدامات متجاوزان و مزدوران آنها در چاپ پول یمن و افزایش قیمتها تظاهرات کردند.

بر این اساس، عضو کمیته عالی اقتصادی یمن و معاون وزارت دارایی این کشور در این گردهمایی گفت :« افزایش قیمتها و کاهش ارزش ریال یمن ، نتیجه سیاستهای ویرانگرانه ای است که متجاوزان در جنگ اقتصادی هدفمند خود علیه مردم یمن و با هدف سیطره بر ثروتها و منابع و آبراههای راهبردی یمن در پیش گرفته اند و تلاش می کنند مردم آزاد ما را فقیر کنند و همه توانمندیهای آنها را از بین ببرند. آنها تصور می کنند با این سیاستی که در پیش گرفته اند مردم ما را مجبور به تسلیم خواهند کرد. آنها با جنگ نتوانستند به این هدف خود برسند و گمان می کنند با جنگ اقتصادی و فقر و گرسنگی شاید بتوانند به اهداف خود برسند. م

وی افزود: تجاوزان با محاصره دریایی و زمینی و هوایی علیه ملت یمن از ابتدای تجاوزگری و توطئه انتقال بانک مرکزی از صنعا به عدن با همراهی بین المللی و نظارت آمریکایی و اسرائیلی و سیطره مزدوران به درآمدهای نفتی و گازی و همچنین درآمدهای مالیاتی و گمرکی و اضافه بر آن چاپ پول توسط دولت مزدور و بانک عدن که به بیش از هشت میلیارد ریال رسیده است ، همچنین جمع آوری ارز بازار و تحویل آن به بانکهای متجاوزان به ویژه بانک الاهلی عربستان سعودی ، موجب کاهش ارزش ریال و افزایش قیمتها شده اند.

انتهای پیام/

تظاهرات مردم یمن

برچسب ها: یمن ، عربستان ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار