افتتاح پروژه های مرمتی معبد آناهیتا

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه، پنج پروژه زیرساختی ظرف یک ماه آینده در معبد آناهیتا کنگاور افتتاح خواهد شد.

افتتاح پروژه های مرمتی معبد آناهیتابه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جلیل بالایی ، به بازدیدش از معبد آناهیتا و پروژه های مرمتی این شهرستان اشاره کرد و گفت: در نیمه اول مهر امسال پنج پروژه زیرساختی با اعتبار یک میلیارد و 737 میلیون تومان در معبد آناهیتا به افتتاح خواهد رسید.

وی ادامه داد: این پروژه ها شامل ساختمان ورودی همراه با سالن نمایش و معرفی، سیستم نورپردازی، سیستم دوربین و نظارت و پایش، راه اندازی وایفای جهت نصب برنامه معرفی کرمانشاه بصورت آفلاین روی گوشی اندروید گردشگران، گیت ورودی و کافی شاپ هستند این پروژه ها درحال حاضر 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

بالایی همچنین از اتمام مرمت بنای تاریخی "پل کوچه" کنگاور خبرداد و افزود: از آنجایی که از این بنای تاریخی به عنوان معبر و محل تردد وسائل نقلیه‌ای همچون ماشین های سنگین استفاده می شود، هرساله دچار خساراتی شده که آن را با اختصاص اعتبار مرمت می کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در ادامه به آغاز فاز اول مرمت خانه تاریخی "ساری اصلانی" کنگاور نیز اشاره کرد و گفت: باتوجه به شدت خسارت در بخش هایی از این بنا، درحال حاضر مرمت اضطراری آن را در دستورکار قرار داده ایم.

 

انتهای پیام/ز

فاز اول مرمت خانه تاریخی ساری اصلانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار