کمتر از یک ماه آینده صورت می‌گیرد؛

طرح بند خاکی انجیره اردکان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اردکان گفت: ساخت بند خاکی منطقه انجیره خرانق این شهرستان با پیشرفت ۷۰ درصد در حال اجراست و تا ۲۰ روز آینده تکمیل می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ؛ مرتضی افخمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اردکان افزود: عملیات احداث بند خاکی به منظور کنترل سیلاب منطقه بالا دست و تغذیه مصنوعی قنوات پایین دست انجام می‌گیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی اردکان تصریح کرد: حجم عملیات خاکی حدود ۱۸ هزار و عملیات سنگی حدود یک هزار و ۱۰۰ مترمکعب است و پس از پایان عملیات، حدود ۳۷ هزار متر مکعب حجم آبگیری منطقه است که اعتبارات آن از محل صندوق توسعه ملی که امسال به بخش آبخیزداری در سراسر کشور تخصیص داده شده، تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه برای این طرح اعتباری بیش از ۲۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده یادآور شد: چند طرح نیز در بخش خرانق در حال اجراست که مجموعا اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان هزینه خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی اردکان با بیان اینکه هدف اصلی اجرای این طرح‌ها کنترل سیلاب است افزود: این شهرستان در منطقه خشک و نیمه خشک واقع شده و باید از حداقل آب ناشی از بارندگی حداکثر استفاده را کرد، فرصت نفوذ آب را به سفره‌های زیرزمینی داد و قنوات را تغذیه نمود.

انتهای پیام/ف

ساخت بند خاکی منطقه انجیره تا ۲۰ روز آینده تکمیل می‌شود

 

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.