کشف و ضبط ۴ هزار و ۵۰۰ بسته پوشک بچه احتکار شده در لنجان

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان از کشف انبار احتکار پوشک نوزادان در این شهرستان خبر داد.

محمد مهدی دهقانی در در گفت و گو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،از شهرستان لنجان اظهار کرد: با توجه به بحران پیش آمده اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان با همکاری اتاق اصناف این شهرستان بیشتر فعالیت خود را بر روی نظارت، کنترل و بازرسی از انبارها متمرکز کرده است، چراکه برخی افراد سودجو به دنبال سوءاستفاده از این وضعیت پیش آمده هستند تا کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم را در انبارها احتکار کنند تا در فرصتی مناسب به قیمتی چند برابر آنها را بفروش برسانند.

وی از اجرای طرح نظارتی ویژه برخورد با متخلفان و محتکران در شهرستام لنجان خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت موضوع طرح تشدید مبارزه با احتکار و امتناع از عرضه کالا، این طرح در شهرستان لنجان در حال اجرا است به همین دلیل نظارت های دقیق تری بر نحوه توزیع، عرضه و قیمت های فروش به صورت میدانی و بازرسی از واحدهای مختلف و انبارهای محل نگهداری انجام می‌شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان تصریح کرد: مردم به ویژه اصناف باید بدانند کالاهایی چون غلات شامل گندم خوراکی، گندم دامی، جو و برنج سفید،  کالاهای اساسی شامل روغن نباتی ساخته شده، روغن خام، شکر خام، شکر سفید، کره، مواد پروتئینی شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ و شیر خشک صنعتی، نهاده‌ها همچون جوجه یک روزه، تخم مرغ نطفه دار، ذرت دامی، کنجاله سویا، سبوس گندم و دانه‌های روغنی شامل سویا، آفتابگردان، کلزا و کانولا، مواد اولیه تولید، حبوبات،  لوازم خانگی شامل یخچال، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و تلویزیون تولید داخلی، لوازم یدکی و لاستیک سبک و سنگی، کاغذ چاپ، تحریر و روزنامه، انواع پودر شوینده و  مصالح ساختمانی همچون محصولات فلزی پرمصرف و سیمان و... جزء کالاهای هستند که انبار کردن آنها شامل طرح مبارزه با احتکار و اختفا می شوند.

وی از کشف انبار احتکار پوشک نوزادان در شهرستان لنجان خبر داد و گفت: این روزها کمبود پوشک در بازار باعث افزایش چشمگیر قیمت آن شده دغدغه های زیادی برای مردم ایجاد کرده در این راستا برخورد با محتکران احتمالی پوشاک نوزادان در شهرستان لنجان در دستور کار بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف این شهرستان قرار گرفت.

دهقانی اضافه کرد: در بازرسی های انجام شده یک انبار پوشک نوزادان کشف شد که در حدود چهار هزار و ۵۰۰ بسته انواع پوشک در آنجا احتکار شده بود که در نهایت انبار پلمب، و این کالاها ضبط و پرونده به مراجع قانونی ارجاع داده شد.

وی عنوان کرد: پس از صدور رای پرونده های احتکار کشف شده پوشاک نوزادان در شبکه های عرضه بازار با قیمت مصوب بین مردم توزیع می شود و این گامی در راستای جریمه فرد خاطی است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان با تذکر به انبارداران این شهرستان خاطرنشان کرد: سامانه جامع انبارها شفافیت در اقتصاد را به دنبال دارد از این جهت در صورتی که انبارداران و یا فعال اقتصادی شناسه انبار دریافت نکرده و کالای خود را در محلی انبار کنند، مطابق قانون پرونده احتکار برای وی تشکیل می‌شود.

انتهای پیام /س

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.